makoskela 04.04.2003 01:46:37 | |
---|
Olen ajatellut hankkia seuraavaksi Jemin. Jos olen sitten niin typerä, että tällaisen ostan (enkä esim. RG:tä) niin mitä suosittelisitte? Tämä Jem Jr. Korea -malli ei tietty kiinnosta, mutta onko kokemuksia muista malleista? Ja onko pakko alistua Levytukun hinnoitteluun? Siis jos ei välttämättä halua ostaa T-kaupasta? |
Zammy 04.04.2003 08:38:49 | |
---|
Ja onko pakko alistua Levytukun hinnoitteluun? Siis jos ei välttämättä halua ostaa T-kaupasta? Tuskin Levytukun listahinta on tasan se määrä euroja minkä sinä kauppaa tehdessä tiskiin latelet. Itse ostin Ibanezini Kuopiolaisesta Musiikkiliike Flangerista jonne se kyllä tulee Levytukun kautta. Hinnat saatiin kohdalleen ja ei tulis mieleenkään lähtee Thomannin kautta mitään sähläämään. Ja tuskin olen niin hyvä kanta-asiakas minäkään, että kauppias omasta pussistaan sen alennuksen olisi kustantanut. Tinkimään! |
spp 04.04.2003 09:45:03 | |
---|
Ja kaikille meille jotka olemme kiinnostuneita Ibanezin Jem -keppuloista: www.jemsite.com. Ihan helvetin kattava sivusto. Käykääpä siellä. Minä tyydyn vähään, kunhan sitä on riittävästi. |
makoskela 04.04.2003 14:13:14 (muokattu 04.04.2003 14:13:46) | |
---|
netistä löytyy kyllä hienosti tietoa Jemmeistä, mutta täällä perähikiällä - eli siis Suomessa - markkinat tuntuvat olevan aika pienet. Meinaan jos mielii itselleen esim. käytettyä löytää. |
Jabe 04.04.2003 14:37:24 | |
---|
Metsästä käytettyä vaikkapa m.netin torin kautta. Kyllähän noita liikkuu ... Itse olen vähän pidempään soittanut (siis kunnolla testannut) sitä valkoista JEMiä leppäbodyllä ja EVO -mikeillä. Hieno kitara. Lähinnä noiden asioiden kautta myös funtsisin sitten eri mallejakin: joissain malleissa on muut mikit (esim. Breed, PAF Pro), ja joissain malleissa on body eri puuta (esim. "kukkakeppi" -mallin lehmusbody). Muutenhan erot on sitten lähinnä värieroja tms. yksityiskohtia. Vaikka itse kyllä pidän omiin spekseihin viriteltyä made in Japan RG'tä paljon fiksumpana ostoksena .. mutta sinä olit vissiin jo valintasi JEMin suuntaan tehnyt :-) Hauskaa shoppailua. Toivottavasti löydät mieluisan kitaran. |
makoskela 04.04.2003 15:32:50 | |
---|
Juu, mä olen keräillyt / vaihdellut kaikenlaisia soittimia viimeisen kymmenen vuoden aikana. Nykyään pääsääntöisesti hamuan enää hyvien (yleensä amerikkalaisten) valmistajien lippulaivoja. Jostain syystä tuo Ibanez on jäänyt vähän paitsioon, joten ehkäpä nyt olisi sen vuoro. Enhän mäkään mitään Jemmiä oikeasti tarvitse, ajattelin vain, että sillä olisi kiva soitella. Mun Jackson SL-1 taitaa olla aika lailla Jemin kaltainen? |
LaXu 04.04.2003 16:05:44 | |
---|
Vaikka itse kyllä pidän omiin spekseihin viriteltyä made in Japan RG'tä paljon fiksumpana ostoksena Tuo on kyllä ihan pätevä neuvo. Nuo lehmusrunkoiset JEMit eivät kuitenkaan eroa hyvästä RG:sta niin paljoa, että kannattaisi maksaa pari tuhatta euroa. Leppärunkoinen valkoinen JEM7VWH on kyllä nätti ja mielestäni paras esimerkki JEMista..jos JEMia halajaisin, niin tuo olisi valintani. Loppujen lopuksi se on tietysti itsestään kiinni, mikä toimii parhaiten. Kannattaa kuitenkin nuo kalliimmat RG:tkin testata, tai miksipä ei RG5xx (tai siis 15xx nykyään) saa jo pelkällä mikkien vaihdolla yhtä hyvältä kuulostavan kepin, joskaan ulkonäkö ei välttämättä ole yhtä komea kuin JEMeissä. |
askomiko 04.04.2003 18:46:22 | |
---|
Ja Ibaneesin uudet prestige-neck-thru-mallit testiin ehdottomasti ennen ostopäätöstä. Varsin hienoilta vaikuttivat ne. Minulla oli kukkajemi, ja se oli hauska, vaan hermo siihen lopulta meni, tallan kanssa pelleily ja yleinen epämääräisyys. Kaula oli kiva, aika paljon jytympi kuin RG:ssä. "Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen |
Paranoid 04.04.2003 19:20:04 | |
---|
Ja Ibaneesin uudet prestige-neck-thru-mallit testiin ehdottomasti ennen ostopäätöstä. Varsin hienoilta vaikuttivat ne. Itse suosittelen myös näitä, kävin tota S1540FM mallia testaamassa ja ei voi muuta sanoa kuin että minun seuraava kitarahankintani oli sillä selvä. Hintaahan sillä on jonkun verran mutta laatu maksaa. Homma hanskassa, hanska hukassa :P
Helvetti on täälläpäin --> http://www.kalamuki.net/muusikkovihaamo/ |