Aihe: Distorsio
1
Ville81
03.04.2003 19:47:10
Mulla on noita suht mietoja overdrivejä muutama ja kiinnostaisi hankkia vähän raskaampi, hyväsaundinen distorsio monenlaiseen musaan. Mitä suosittelitte? Missä on mielestänne paras saundi?
mikko k
03.04.2003 23:29:41
ibanezin tone-lok samash box..maksaa about 100€ ja toimii hyvin ainakin kovilla säröillä..ainut miinu on se kytkin..aika pilipalin olonen.
Pyronius
03.04.2003 23:49:50

Bossin DS-1
Hammer Of The Gods
04.04.2003 00:08:47
ibanezin tone-lok samash box..maksaa about 100€ ja toimii hyvin ainakin kovilla säröillä..ainut miinu on se kytkin..aika pilipalin olonen.

Joo, toi kytkin on tosiaan "hieman" pilipåli. Meidän bändin toisella kitaristilla on Ibanezin Smashbox ja sitten Flanger/Chorus, ja niistä jommastakummasta töröttää aina nappula päin helevettiä. Hyväsaundisia pelejä tosin, kun vain nappula toimisi...
It's hard to rock without rolling...
Tompsi
04.04.2003 01:01:03
Bossin DS-1

Tuo DS-1 on kyllä oiva laite, korjasin efektin pienen sirkkelimäisyyden Eq-palikan säädöllä ja kylläpäs nyt on minulla naama muikeana!
Ville81
04.04.2003 02:49:30
No entäs DS-2?
HB
04.04.2003 09:43:54
No entäs DS-2?

DS-2 on DS-1:n tapainen pedaali, mutta ehkä vähän monipuolisempi. Siitä löytyy 2 moodia, joista toinen muistuttaa DS-1:stä ja toinen on vähän räkäisempi ja middlepitoisempi.
MrGuitarist
04.04.2003 10:04:59
..korjasin efektin pienen sirkkelimäisyyden Eq-palikan säädöllä

Oliko tämä suurikin modi? Tekisi mieli itsekkin saada tuo tone toimimaan järkevämmin, taikka etsiä jostain se japaniversio. Muuten ihan oiva särötin.

Procon RAT:ia suosittelen myös, löytyy kevyestä overdrivesta fuzzityyliseen rajuun säröön saakka.
Ana
04.04.2003 10:12:47 (muokattu 04.04.2003 10:14:53)
Mikä ero tuon DS-1:n Japani- ja Taiwan-version välillä on? Monet tuntuvat ylistävän japanilaista maasta taivaaseen ja haukkuvat taiwanilaista. Itselläni on ollut nuo molemmat ja päädyin japanilaiseen sen hieman matalamman häiriötason ja hieman paremman bassotoiston takia. Erot olivat kuitenkin niin vähäisiä, että ei niitä äkkiseltään huomaa. En ainakaan jaksaisi ruveta modifioimaan taiwanilaista japanilaiseksi.

Kaikin puolin hyvä pedaali. Suosittelen. Tosin se syö yläpäätä soundista aika rankasti bypass-tilassa.
booster
04.04.2003 11:20:34

Oliko tämä suurikin modi? Tekisi mieli itsekkin saada tuo tone toimimaan järkevämmin, taikka etsiä jostain se japaniversio. Muuten ihan oiva särötin.

Muakin kiinnostaa tuo modi. Pedaali on loistava, mutta tonen joutuu pitään aina nollissa.
"If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio
MrGuitarist
04.04.2003 12:20:11
Mikä ero tuon DS-1:n Japani- ja Taiwan-version välillä on?

Tämä on ihan mutu-puhetta, mutta olen saanut sellaisen käsityksen, että juuri japanilainen ei olisi niin sirkkelimäinen ja transistorimainen kun taiwanilainen kaverinsa. Tosiaan, tone joutuu olemaan aina lähes nollissa, koska yläpää ei ole "terveen" kuuloinen, jolloin taas yleissoundi on aika tumma. Jostain myös luin että japanilainen olisi syönyt germanium-transistoreja taiwanilaisten halvempien osien sijaan.

Korjatkaa jos olen väärässä, itse olen nimittäin vain taiwanilaisella soittanut. Jos tuolla modilla saisi pedaalin parempisoundiseksi niin pienen modin voisin kuvitella tekeväni.
Swan
04.04.2003 15:35:14 (muokattu 04.04.2003 15:35:43)
Mulla on noita suht mietoja overdrivejä muutama ja kiinnostaisi hankkia vähän raskaampi, hyväsaundinen distorsio monenlaiseen musaan. Mitä suosittelitte? Missä on mielestänne paras saundi?

Bossin MD-2 tai MT-2. Myös Electro-Harmonix Big Muff Pi on ihan kivan kuuloinen. Pro-Co Rat on klassinen rokkisärö, jos sellaista haet. Myös Digitechiltä on tullut uusi X-Series, jonka Metal Master -pedaali sai Total Guitar Best Buy -palkinnon. Tosin X-Serie-pedaalit ovat hirveitä paristonsyöjiä, joten verkkolaite on suositeltava...
Johnny Swan...
Ville81
04.04.2003 15:57:11
En olisi juuri etsimässä mitään räkästä fuzzia taikka metallipedaalia. Saundi vois olla jotain väliltä Gunnarit-Gary Moore. Eli semmonen "selvä" ja kirkas saundi jossa hyvä sustain.
booster
04.04.2003 16:06:37
Mikäs vahvari sulla on?
"If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio
Swan
04.04.2003 16:32:59
En olisi juuri etsimässä mitään räkästä fuzzia taikka metallipedaalia. Saundi vois olla jotain väliltä Gunnarit-Gary Moore. Eli semmonen "selvä" ja kirkas saundi jossa hyvä sustain.

Jos näin on, hanki se Pro-Co Rat ja kunnon Marshall tai sitten suoraan Line 6 PODxt. Sillä vehkeellä olen ainakin itse saanut sekä Gary Mooren Still got the Blues- että Gunnari-tyylisen saundin.
Johnny Swan...
Tompsi
04.04.2003 17:38:44

Siis tämä ei ollut modi ollenkaan, olin taas vain hieman sekava. Tarkoitin että käytin erillistä equpalikkaa äänialueiden säätöön. Tästä päästään kuitenkin aasinsillan kautta modeihinkin, eli tuo sirkkelimäisyys kuulemma saadaan kuriin kun pedaalin d4 ja d5 diodit vaihdetaan germaniumisiin. Olen tässä jo hetken aikaa pohtinut osien tilausta PartColta, koska tosiaan tuo 'Made in Japan sound'-modi kiinnostaa.
Ville81
04.04.2003 19:41:08
Mikäs vahvari sulla on?

HK Edition blonde. Eli halpa transistorivahvari.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)