Aihe: Jos joku tietäis line6 flexu xl:län päivityksestä?? 1 | |
---|---|
![]() 31.03.2003 01:13:26 | |
Eli miten päivitys tapahtuu..tilasin tuon thomanilta ja mukana tuli joku cd romppu jossa ilmeisesti pitäis olla jotain mallinnuksia vaiko??mitään piuhoja en saanu,siis muutaku virtapiuhan.Itse en ole tyytyväinen vahvarin mallinnuksii paitsi jcm 800:seen,jotain rankempia mättö säröjä odotin enemmän ja semmosia ois hakusessa jos niitä jollain konstilla saa sinne lisättyä??thänks.. | |
![]() 31.03.2003 01:18:36 | |
Eli miten päivitys tapahtuu..tilasin tuon thomanilta ja mukana tuli joku cd romppu jossa ilmeisesti pitäis olla jotain mallinnuksia vaiko??mitään piuhoja en saanu,siis muutaku virtapiuhan.Itse en ole tyytyväinen vahvarin mallinnuksii paitsi jcm 800:seen,jotain rankempia mättö säröjä odotin enemmän ja semmosia ois hakusessa jos niitä jollain konstilla saa sinne lisättyä??thänks.. Siis tilasit Flextone II XL:n Thomannilta? Kuules, ei siihen saa mitään uusia soundeja, kyllä ne kaikki on jo koneessa. Manuaalin välissä tulevalla cd:llä on softa, millä voi midipiuhojen kautta säätää tietokoneella flexun soundeja tai tallennella omia asetuksia talteen. Modern Hi Gain on oma suosikkini mallinnuksista, sillä mä saan PODissa ainakin hyvät mättösoundit. Ettet vain tilannut vahvistinta kokeilematta? | |
![]() 31.03.2003 01:21:28 | |
Ja vielä ettei kukaan pääse huomauttamaan, kyllähän noita Line6:sen vehkeitä voi päivittää, jos oma laite on niin vanha että uutta softaa on ehtinyt tulla. Tämä päivitys tapahtuu vaihtamalla koneen sisällä oleva eprom-piiri uuteen mille on polttanut uuden softan. Nämäkin päivitykset tekevät vain pieniä eroja itse soundiin, mulla podissa softan päivitys vähän kirkasti soundeja. Kaitpa niissä jotain bugikorjauksiakin on. Mutta uudessa kaupan hyllyltä tulleessa Flextonessa on takuuvarmasti uusin softa sisällä. | |
![]() 31.03.2003 01:35:53 | |
niin sulla siis on lisäksi toi podi kantsisko munki hommata sellanen? mitä se käytännössä tekee?ja niin eli tein kyllä riski ostoksen,sillä en ollut aikasemmin kokeillut kyseistä vahvistinta,mutta en niin kauheen pettynyt ole,kyllähän tolla soittelee ja ääntä lähtee reilusti enemmän mitä odotin... | |
![]() 31.03.2003 01:42:01 | |
niin sulla siis on lisäksi toi podi kantsisko munki hommata sellanen? mitä se käytännössä tekee?ja niin eli tein kyllä riski ostoksen,sillä en ollut aikasemmin kokeillut kyseistä vahvistinta,mutta en niin kauheen pettynyt ole,kyllähän tolla soittelee ja ääntä lähtee reilusti enemmän mitä odotin... Podhan on pelkkä nauhoitukseen/reenaukseen käytettävä etuaste, käytännössähän Flextone on pod johon lisätty päätevahvistin ja kaiuttimet. Tästä näkökulmasta katsottuna podin ja flexujen soundit ovat prikulleen samat, eli et hyödy podista soundillisesti yhtään enempää. Flextonellasi saat tehtyä samat jutut kuin podilla, jos esimerkiksi haluat nauhoitella koneelle niin vedät vaan flexun line outista piuhan tietokoneeseen ja annat palaa. Luulenpa että et ole vielä tutustunut vahvariisi tarpeeksi, kyllä noista nimittäin lähtee tosi hyviä metallisoundeja irti :) | |
![]() 31.03.2003 01:55:15 | |
voisitko kenties kertoa miten ite olet saanu siitä modern hi cainista hyvän mättö saundin..ostos on kyllä itelläni nii tuore että en ole kovin hyvin vielä siihen kerinny perehtyä. | |
![]() 31.03.2003 07:59:12 (muokattu 31.03.2003 07:59:36) | |
voisitko kenties kertoa miten ite olet saanu siitä modern hi cainista hyvän mättö saundin..ostos on kyllä itelläni nii tuore että en ole kovin hyvin vielä siihen kerinny perehtyä. www.line6.com sivuilta löytyy valmiita asetuksija. Näitä voit sitten ladata Flexuun tuolla CD-rompulla olevalla ohjelmalla. Käytännössä ohjelmakin kyllä kannataa ladata samoilta sivuilta, on hiukan uudempi versio. Soundeja löytyy kyllä joka lähtöön. Midi piuhan tartee PC:n ja flexun väliin. Kannataa muutenkin hommata se piuha. On enemmän säätömahdollisuuksia ja on selkeempi säätää. Kun nyt olet onnellinen Flextonen Xl omistaja niin pyytäisin sulta pientä palvelusta :) Et viitsis ruuvata siintä flexusta taka kantta irti ja vaikka mahdollisesti napata kuvaa eprom piiristä ja line uot ja lisä kaiuttimien kytkennöistä. | |
![]() 01.04.2003 22:18:09 | |
No empä nyt valitettavasti rupee just ku oon saanu vahvarin ni aukoo siitä kansia kun en niistä muutenkaan mitään ymmärrä..millsen piuhan muute toi tarttee että saa line outista koneeseen siinä on kaks tollasta mikki liitännän näköstä plugia,ja mitä tolla toisella tekee? | |
![]() 02.04.2003 10:47:12 (muokattu 02.04.2003 10:48:04) | |
No empä nyt valitettavasti rupee just ku oon saanu vahvarin ni aukoo siitä kansia kun en niistä muutenkaan mitään ymmärrä..millsen piuhan muute toi tarttee että saa line outista koneeseen siinä on kaks tollasta mikki liitännän näköstä plugia,ja mitä tolla toisella tekee? Heh, meitin varmaan pitäis vaihtaa koneitä päikseen, mulla olis noille kyllä köyttöä mut kun menin säästämään ja ostin ihan perus mallin :( Ja kyllä sen flexun voi aukasta, mäkin aukasin heti kun kotio pääsin. Se musta pelti on neljällä ruuvilla kiinni ja sit on ne yläosan plugien "mutteri". Line uot yms. liittimet on johdoilla kiinni joten niistä ei tarvi välittää. No eiköhän niistä ulostuloista sullekkin iloa ole. Eli noi line uot liitännät on suunniteltu Kytkettäväsi mikseriin mut saa ne kyllä koneellekkin kiinni. XLR liitimä ne ovat mutta sopivan välipiuhan kun värkkää niin suoraan koneeseen voi liittää. Left kanava toimii monona mutta jos haluaa stereo efektejä hyödyntää niin sitten piuhat kiinni molempiin. Tässä tulee tietysti tavallisen äänikortin rajat vastaan. Taka paneelissa on kyllä aika hyvät ohjeet mitä ne kytkimet siinä vieressä vaikuttaa. | |
![]() 02.04.2003 12:30:51 | |
juu. ootkos muuten saanu sun fleksusta hyviä metalli saundei irti,jos olet pystysitkö millään kertoo mulle silleen ihan manuaalisesti minkä namikan pistit ja mihin ku en vielä ole kerinny hommaamma tota midi piuhakaan....? | |
![]() 02.04.2003 14:56:55 | |
juu. ootkos muuten saanu sun fleksusta hyviä metalli saundei irti,jos olet pystysitkö millään kertoo mulle silleen ihan manuaalisesti minkä namikan pistit ja mihin ku en vielä ole kerinny hommaamma tota midi piuhakaan....? Kyllä siintä hyvät metalli sounditkin saa. (heh,kuka määrittelea hyvät metalli soundi) Mut manuaalinen potikoiden asento jää kyllä tekemättä. Ostin meinaan heti sen midi kaapelin. Se kyllä kannatta vaikka mokomaksi piuhan pätkäksi onkin varsin arokas. www.line6.com sivuilta lattailin ensin soundeja ja niitä sitten muokkaamalla olen jo päässyt lähelle haluttua soundia. Lähelle sanon koska olen soittanut viime aikoina vain luurit päässä ja se ei kerro koko totuutta. | |
![]() 02.04.2003 20:21:44 | |
juu täytyy hommata se piuha, saakos niitä kaikist musa liikeist vai täytyyks tilata jostain? niin paljo sellanen maksaa suurin piirtein? | |
![]() 02.04.2003 21:12:52 | |
niin eikä mulla ole oikeen mitään sellasta tiettyä saundia mitä haen,kunhan on hyvän kuulonen,yks tietty mikä olis ni tollanen pantera särö ois kyl aika jees jos sais irti... | |
![]() 03.04.2003 10:33:59 | |
juu täytyy hommata se piuha, saakos niitä kaikist musa liikeist vai täytyyks tilata jostain? niin paljo sellanen maksaa suurin piirtein? Saa joka liikkeestä, pitäisi ainakin. Maksanee jotain 10 euron hujakoilla, toki halvemmalla pääsee kun ostaa kaksi din-liitintä ja jotain 2-johtimista piuhaa, midi-piuhassahan ei käsittääkseni tarvitse kytkeä kuin 2 napaa kiinni, ne väli-ilmansuuntien navat. "Blaeough!"-Sega Megadriven NHL95-pelin laitataklausääniefekti | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)