Aihe: Voiko line6 flexu xl::ään saada pantera särön?
1 2
JoeBroStout
05.04.2003 01:19:37
Jos joku on päässy lähelle tota saundia kyseisellä vehkeellä niin voisko se joku opastaa miten sen siihen saa..tai ei välttämättä justa pantera mut joku sen tyylinen..en saa nimittäin tosta purkista ainuttakaan kovempaa mättösäröä vaikka särö puolta tossa on juuri kehuttukin kovasti..yks ilta säätelin tota,ja luulin saavani kohtuu hyvän särön,mutta seuraavana aamuna kokeilin sitä ja se olikin ihan paska..säätö kysymyksiähän noi varmasti on mutta tuntuu että mitä enemmän säädän sitä paskempi saundi, hermothan siinä menee..
maelstorm
05.04.2003 14:06:26
Kai olet perehtynyt Panteran kitarakamoihin ja täten huomannut että juuri niitä panteran suosimia randallin trankkuja ei ole mallinnettu? Siksi aivan juuri täsmälleen 'sitä' säröä et sillä tule saamaan. Onko sulla flexusta siis ykkös vai kakkos versio? Vai ehkä peräti kolmonen ? 8-)

jokatapauksessa lähdepä siitä liikkeelle, että valitset mallinnukseksi 'Rectified' ja laitat equsta high'n low'n ja middle'n vaikka kellokahteentoista ja sitten alat rämpyttelemään ja samalla säädät Gainia (olihan se siinä tuolla nimellä? vai overdrive vai mikä?) ja channel volumea ja master volumea niin että olet jossain päin lähellä ok - ääntä. Soittele suosikki panteroitasi ja säädä noi volumejutut kuosiin. Sitten kun sulla on vola suunnilleen kohdillaan niin ala ruuvata uudestaan equa, siis highta ja lowta ja middleä.. (toivottavasti ne oli noilla nimillä siinä.. eniwei) näitä kun säädät rakkaudella ja kärsivällisyydellä niin saat särön kunnolla kuosanderiin. Sitten kun on volyymi taittunut kohdalleen ja eq on oikea niin pitäisi olla chunkit ja thunkit ja monkit napakasti kohdallaan ja särö suoraan saatanasta (hyvässä mielessä)
Laita sitten efekteistä päälle delay ja avaa sitä siihen vähän mukaan, tai delay+compressor ;). ja sitten vähän vaikka vähän reverbiä.. eiköhän alla olla jo jonkinlainen särkijä käynnissä. Muita mallinnuksia joita voisit haluta kokeilla rectifiedin lisäksi on 'insane' jos sulla on flex v2, .. muut antaa lisää neuvoja !!!!!
a mystic can summon up maelstorms of fire, delete free will, or even stop time.
BlackD
05.04.2003 14:18:08
Tässähän on suurin ongelma juuri Darrelin käyttämät Randallin _transistori_vahvistimet. Flexut kun kuitenkin koittaavat mallintaa sitä putkisoundia, niin puhtaan trankkusärön saaminen on mahdotonta. Oikeisiin soittotarkoituksiin oikeat vehkeet ja silleen. Mutta yleisesti ottaen Flexusta lähtee tosi hyviä "normaaleja" metallisoundeja, edellisen kirjoittajan neuvoista on hyvä lähteä liikkeelle. Itse suosin Modern Hi Gain -mallinnusta.
JoeBroStout
05.04.2003 16:30:09
kiitós ja sit ei ku säätelemään...
Fortune
05.04.2003 16:38:22
Ihan hyviä neuvoja yllä.

Panteran kitarasoundihan on tunnetusti niin "pöydässä tehty" ainakin levyillä, että sen saavuttaminen perinteisin kitarasetupein lienee aika pirun hankalaa. Tuplauksia ja vatkauksia on käytetty surutta, ja sopiihan se kyllä siihen musiikkiin ja on persoonallistakin.

Minkälainenhan Dimebagin soundi on livenä, kokemuksia kellään? Tuskin se nyt sitä levysoundia lavalta tuuttaa, voisi olla aika puuroa?
"Blaeough!"-Sega Megadriven NHL95-pelin laitataklausääniefekti
Lisää kuvia!
Tompsi
05.04.2003 16:45:11
Minkälainenhan Dimebagin soundi on livenä, kokemuksia kellään? Tuskin se nyt sitä levysoundia lavalta tuuttaa, voisi olla aika puuroa?

Ainakin tuon Pantera DVD:n liveosioita korvat höröllä kuuntelin enkä hirveän kauhean kamalaksi voi sitä soundia väittää... mutta kaipa niitäkin lättyjä voidaan säätää paremman kuuloisiksi ongelmitta, tiedähäntä.
lare
05.04.2003 17:20:59
Jees..."kuolemansäröä" ei line6:sta löydy. Luulis kyk et pari semmostakin mallinnusta vois noihin laittaa.

Joskus oon tommosta Randallin _transistori_vahvistinta kokeillu ja siitä kyllä irtoo "kuolemansäröä". Ehkäpä line6 heput joskus vaivautuu semmoisenkin mallintamaan

Onko teil muuten kokemusta josko toi line6:n distortion modeler ratkaisis tuota hevisäröongelmaa? Ja saiskoo sillä lisää munaa saundiin. Oon mietiskelly semmosen ostamista...

PS. Mikä on se musakauppan nimi Pohjoisella rautatiekaudulla sen talon takana missä on Hoasin toimisto. Sielä testasin tommosta Randalia
Sähkörummut on kivat lelut
BlackD
05.04.2003 17:38:14
Mulla on Pod-systeemi kotona ja käytän sen edessä Bossin Metal Zonea ja Ibanezin Tube Screameria. Kaverilta oli lainassa Zoomin Tri Metal vähän aikaa. Tube screamer vetää podin mallinnukset kivasti räkäiseksi ja herkemmiksi, mukavan tuntoinen trässisoundi lähtee vaikka Brit Hi Gain mallinnuksen kanssa. Metal Zonea taas käytän pääasiassa overdrive/eq-tyyppisesti säröt nollassa jälleen täysillä säröillä olevan mallinnuksen päälle. Tulee mukavasti tiukkuutta ja munaa, enemmän junttametallityyliin. Ostoslistalle meni heti myös tri metal, se toimi tosi munakkaasti distortionpedaalina tube preampin päällä, siitä lähti aivan mahtavat metallisäröt. Mulla on pari sampleakin, jotka voisin laittaa ehkä nettiin jos kiinnostaa. En ole vielä kokeillut, mutta uskon että metal zone ihan säröpedaalikäytössä antaa parhaimmat blackmetalsirinät, onhan se nk. "ampiaispesä" :P Ei kannata unohtaa että pedaalejakin voi käyttää.
Blue Apocalypse
05.04.2003 18:25:33

Onhan sillä aika järeet soundit myös livenä, aika lailla samanlaiset kuin levyillä, toki on huomioitava että Dime:n soundi on aikojen saatossa muuttunut paljonkin.
Kuudesta ällästä hän on tietysti iloinen. Iloa korostaa vielä sen, että hän joutui talvella auto-onnettomuuteen, jossa katkesi niin käsi kuin jalkakin.
-K-
05.04.2003 18:29:44
Onko teil muuten kokemusta josko toi line6:n distortion modeler ratkaisis tuota hevisäröongelmaa? Ja saiskoo sillä lisää munaa saundiin. Oon mietiskelly semmosen ostamista...

Meidän bändin toisella kitaristilla on tuo ja ei siitä minun mielestäni saa aikaseksi rankempaa säröä kuin esim flexusta
Ei suotta elämys.
Jormaz
05.04.2003 18:37:21
PS. Mikä on se musakauppan nimi Pohjoisella rautatiekaudulla sen talon takana missä on Hoasin toimisto. Sielä testasin tommosta Randalia

www.msmusicshop.fi
Back to the 80's
booster
05.04.2003 19:10:10
Mä imutin "Art of shredding" -livevideon, ja siinä sen takana on Marshall DSL:iä?
Nykyäänhän se tosiaan käyttää niitä Randalleja.
Mutta eipä noin ruttu-saundissa paljon oo väliä että onko se sitten trankku vai putki..

Minkähänlainen se MXR/Dunlopin uusi Dime-säröpurkki on?
"If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio
Blue Apocalypse
05.04.2003 20:43:38
Mä imutin "Art of shredding" -livevideon, ja siinä sen takana on Marshall DSL:iä?
Nykyäänhän se tosiaan käyttää niitä Randalleja.
Mutta eipä noin ruttu-saundissa paljon oo väliä että onko se sitten trankku vai putki..

Hyvin suurella todennäkoisyydellä se on Home Video 1:ltä, olen ihan saman pistänyt merkille. Olisiko ollut jotku lainakamat, ensimmäisen ja toisen levyn kannessa sodotaan että Dime käyttää Randallin vahvareita, eivät tosin olleet samoja (Warhead) kuin nykyään.
Kuudesta ällästä hän on tietysti iloinen. Iloa korostaa vielä sen, että hän joutui talvella auto-onnettomuuteen, jossa katkesi niin käsi kuin jalkakin.
lare
05.04.2003 23:56:32

Meidän bändin toisella kitaristilla on tuo ja ei siitä minun mielestäni saa aikaseksi rankempaa säröä kuin esim flexusta

vähä vaikee uskoo ettei saundi muuttuis fleksussa rankemmaks jos siihen laittaa distortionia etee!?

Onkos muilla kokemuksii line6 distortion modelerista?
Sähkörummut on kivat lelut
JoeBroStout
06.04.2003 14:58:51
must just nyt tuntuu että lähen kauppaan ostaa jonku särö vehkeen tohon flexuun...muuten menee hermot kun ei pääse hankaamaan!
Fortune
06.04.2003 15:15:14

vähä vaikee uskoo ettei saundi muuttuis fleksussa rankemmaks jos siihen laittaa distortionia etee!?

Hmm, voi olla tottakin, sillä eihän digitaalisen mallinnuksen yliajaminen tuota todellakaan mitään putkimaista säröä, hyvinkin voi käydä niin, että vahvistin pukkaa ilmoille ah-niin-ihanaa digitaalista säröä, joka on kyllä kaukana harmonisesta ja miellyttävästä, saati käyttökelpoisesta.

En tiedä tuosta DM:sta sitten, kaipa sekin jotenkin yliajaa sen signaalin ja digitaalisesti yrittää lisätä siihen kullekin originaalipurkille ominaista karaktääriä.

Mutta digivahvistimet eivät monestikaan toimi hyvin säröpurkkien kanssa.
"Blaeough!"-Sega Megadriven NHL95-pelin laitataklausääniefekti
Lisää kuvia!
BlackD
06.04.2003 15:18:34 (muokattu 06.04.2003 15:30:56)
Laitoinpa nettiin näitä mun sampleja mitä oon joskus nauhotellu itelleni soundimuistin tueksi. Näiden musiikillista antia ei sitten tarvitse kommentoida, eikä soittoakaan, nauhoitukset on tehty vasemmalla kädellä oikean säätäessä laitteita ;) Vois vielä tehä pari missä on Tube Screamer käytössä.. mutta asiaan: http://ksilta.edu.ouka.fi/~black/muusikoidennet

Lisäys: säröä on noissa monissa ihan liikaa, mutta en alkanut säätämään erikseen nauhoitussoundeja (ts. vähentämään säröä) vaan vedin suoraan nauhalle kun löysin soundin millä on mukava soittaa
JoeBroStout
06.04.2003 16:01:23
Kyllä toi minun mielestä ihan asialliselta kuulostimkaippa tollanen viritys toimii flexunki kanssa samanlaisesti,samoja vehketähän ne periaatteessa on eikös?
H K
06.04.2003 22:11:02

eivät tosin olleet samoja (Warhead) kuin nykyään.

Onpa ihme. Warhead käytössä ensimmäistä kertaa levyllä Reinventing The Steelillä.

Eikös muuten Tech 21:n räkkietusessa ole valmiina presettinä Pantera-soundi?
\\\"Tiedän ma: rauha mulle on mullassa suotu. Etsijän tielle ei lepo lempeä luotu, pohjoinen puhuu, myrskyhyn aurinko vaipuu jää punajuova: kauneuden voimaton kaipuu.\\\"
jogo3000
07.04.2003 13:41:10

Panteran soundien hakemisessa on hyvä muistaa että iso osa Mahtavista murinoista on loppujen lopuksi Rexin vastuulla. Basson, kitaran ja rumpujen yhteistyö siinä on rankan kuulosta, ei varsinaisesti saundit. On todella muuten pöydässä tehty se särö, tosin en ole randallia kokeillut.

Varmaan jos sais mutetettua muita kanavia, huomaisi että kitarassa on yllättävän vähän säröä. Soittamalla tehty rankan kuulosta. Siis jos säröä tökkii liikaa siihen saundiin, niin tehotkin karkaa, kun saundi menettää iskuvoimansa.
Kunpa maailmassa olisi rauha ja hyvä tahto.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)