Aihe: K: Monelle efektille virtaa samasta lähteestä?
1
Absent
04.04.2003 19:28:38
Itselle on siunaantunut noita purkkeja jo jonkin verran. Pohdiskelin tässä, että säästääkseni kymmeniä euroja kuukaudessa patterikuluissa, tekisin virtalähteen, josta saisin samalla virran koko "spedu---ketjuun".

Väsäsin jo tuollaisen paralleelijohdon, jolla saan kaikki pedaalit kytkettyä rinnan samaan virtalähteeseen.

MUTTA:

Minkälaisen virtalähteen / muuntajan tarvitsen, että virtaa saisi kerralla jopa 6 pedaalia??

Tiedän, että kyseeseen tulee 9V DC -muuntaja, mutta kyse on lähinnä siitä, että paljonko milliampeereja (mA) pedaalit yleisesti ottaen kuluttavat? Yritin etsiä manuaaleista yms., mutta ei löytynyt mitään tietoa.

Ja onko pahempi juttu se, että muuntajasta tulee liikaa virtaa siihen nähde, kuinka paljon pedaalit sitä syövät vai se, että virtaa tulee liian vähän. Puhun siis noista ampeereista, en volteista.

Saa laittaa jonkin linkin nettisivulle, jossa asiaa selvitetään suomeksi tai englanniksi tai linkin tänne tai johonkin muuhun foorumiin, jossa asiaa on jo käsitelty tai laittaa suoraa mailia minulle tai vastata tänne.

Terveisin,

Markus
ysinollaysi@hotmail.com
moikki
04.04.2003 19:30:17
Osta 1000mA muuntaja. Ne ampeerit eivät hajoita efektiä mitenkään vaikka joku niin väittäisi.
Tukka kasvaa!
Juntunen
04.04.2003 19:38:28

Ibanezillahan on valmis tuollainen piuha, ettei tarvitse itse askarrella. Mulla ainakin toimii ihan normaalilla efektin muuntajalla. Ja riittää poweria kaikille kolmelle pedaalille.
Mika K
04.04.2003 21:48:57
Mulla on kans tuo Ibanezin jakopiuha kolmelle pedaalille sekä Zoomin 9V/300mA muuntaja. Hyvin pelittää
Dumb
05.04.2003 03:03:54

Pedaalien virrankulutus ilmoitetaan yleensä pedaalin pohjassa tai kyljessä. Lasket kaikkien pedaalien virrankulutuksen yhteen ja hommaat VÄHINTÄÄN saman verran ulos virtaa antavan muuntajan. Mieluusti tuota virtaa saa pukata ulos muuntajasta reilusti enemmänkin kuin tarvetta on, sillä pedaalit ottavat tasan juuri sen verran virtaa sisuksiinsa kuin sitä tarvitsevat ja ylijäävä virta vain "on olemassa".

Got it?
thinkfreely
06.04.2003 19:32:06
Hankin vähän aikaa sitten Voodoo Lab:in Pedal Power 2:n joka on vallan mainio jos/kun ei jaksa ruveta itse säätämään. Antaa virtaa yhteensä 8 pedaalille ja pyörittää myös Line6:n pedaaleita(esim DM4) 2kpl. Hinta on vaan miinus puoli... Omastani maksoin 280 euroo mutta vuosien saatossa maksaa varmasti ittensä. Kelpo peli...
Run for your head!!!
magnetman 004
07.04.2003 00:03:47 (muokattu 07.04.2003 00:04:23)

Ostin Biltemasta 1000mA:n verkkolaitteen, maksoi 13 euroa. Vedin sokeripalasta virrat 6:een mulineksiin, ja hyvin on toiminu. Ei ollu mun mielestä kallis.
Terkkuja!
fridgebuzz
07.04.2003 08:22:06

Pedaalien virrankulutus ilmoitetaan yleensä pedaalin pohjassa tai kyljessä.

Tai jos ei tuolta löydy, niin sitten manuaali käteen, sielläkin usein ilmoittavat.
"I am a bomb technician, if you see me running try to keep up."
Pekkatapio
07.04.2003 16:32:00
Ostin Biltemasta 1000mA:n verkkolaitteen, maksoi 13 euroa.

Itse hankin 1A muuntajani Partco:sta. Hintaa en muista, mutta ei se kallis ollut, kun mä sen raaskin ostaa. Mokoma piti vain aikamoista hurinaa Korg AX1000G:ssäni, mutta analogiset purkit ei näköjään hurise turhia.

Ja kertaus on opintojen äiti: Partcon muuntajasta (1000mA) otan virtaa vain säröpurkkiin ja wahiin (virrankulutus yhteensä varmaan monta kymmentä milliampeeria), eikä mitään ole kärynnyt. Siis minunkin pedaalini ottavat siitä muuntajasta VAIN sen virran, mitä he milloinkin tarvitsevat. Niin sinunkin.
skinkarde
08.04.2003 03:16:05
mulla kait on 9v 300ma:n muuntaja ja piuha joka jakaa
virran viiteen laitteeseen. 200ma riittää myös hyvin.
parhaillaan on ollut kiinni crybaby wah, dod deathmetal, boss
dd-5, boss bf-2 ja dod icebox. yksikään laite ei tuottanut
yhtään huonompaa saundia vaikka ei uskoisi virran riittävän.
-skag!-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)