Aihe: Antakaa mielipiteenne!
1
Jalle_l
10.04.2003 11:25:17
Pakettitarjous:
Squier Bullet Strat kitara
Squier SP-10 vahvistin 10W
Kitarapussi, viritysmittari,
hihna, johto, plektroja, opasvihko.
TARJOUS 299.- €

Ja mikä vi.un opas vihko..

Paketissa:
* Squier Affinity Strat *
* Squier 15w kitaracombo *
* Fender AT-3 viritysmittari *
* Fender kitarapussi *
* Fender kitarapiuha *
* Fender hihna *
* Fender varakielisarja *
* Fender plektroja *

..ja hinta vain 335 €

Kumpaa suosittelette!! En osaa päättää!!
Ja mikähän olennainen ero on nuissa kitaroissa?
Kiitos jos jaksoit vastata!!
Mistä se lähtee...
JuSu
10.04.2003 12:38:22
Kumpaa suosittelette!! En osaa päättää!!
Ja mikähän olennainen ero on nuissa kitaroissa?
Kiitos jos jaksoit vastata!!

Molemmat ovat (yllättäen..) selkeitä aloittelijanpaketteja. Noista kuitenkin kannattaisi mun mielestä hankkia tuo kalliimpi. Hintaero on aika pieni, ja Affinity on kuitenkin selkeästi (ainakin paperilla) laadukkaampi kitara kuin Bullet. Bulletin runko ei ole kokopuuta, Affinityn on (muistaakseni agathista). Lisäksi Bulletissa on kiinteä talla, joka toisaalta voi olla aloittelijalle helpompi, mutta siinä menettää osan straton ominaisklangista, eikä tuollainen vintagevibratalla kuin Affinityssa ole mitenkään vaikea.

Uskon, että tuossa Affinityssa on sulle kitaraa pidemmäksi aikaa. Tämän takia tuo kalliimpi setti, ja taitaapa tuossa tuo vahvistinkin olla piirun tehokkaampi, vaikka tuo 15 -wattinenkin kyllä jää jalkoihin bändin kera.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
samueld
10.04.2003 12:48:08

Molemmat ovat (yllättäen..) selkeitä aloittelijanpaketteja. Noista kuitenkin kannattaisi mun mielestä hankkia tuo kalliimpi. Hintaero on aika pieni, ja Affinity on kuitenkin selkeästi (ainakin paperilla) laadukkaampi kitara kuin Bullet. Bulletin runko ei ole kokopuuta, Affinityn on (muistaakseni agathista). Lisäksi Bulletissa on kiinteä talla, joka toisaalta voi olla aloittelijalle helpompi, mutta siinä menettää osan straton ominaisklangista, eikä tuollainen vintagevibratalla kuin Affinityssa ole mitenkään vaikea.

Uskon, että tuossa Affinityssa on sulle kitaraa pidemmäksi aikaa. Tämän takia tuo kalliimpi setti, ja taitaapa tuossa tuo vahvistinkin olla piirun tehokkaampi, vaikka tuo 15 -wattinenkin kyllä jää jalkoihin bändin kera.

JuSu

Totta. tuo Bullet on aina tuntunut aika pahviselta käteen. En kyllä ole montaa kertaa kokeillut. Affinity on jo kepin tuntuinen
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
Osmo Komppi
10.04.2003 12:54:40
Ehdottomasti Affinity. Affinityn body on tosiaankin kokopuuta ja se on käsittääkseni jopa leppää eikä agathista. Bulleteista olen kuullut aika paljon pahaa, joten pieni hintaero kannattaa maksaa.

Sitten on vielä kolmaskin vaihtoehto, eli Squier Standard -sarja. Kannattaa kysysä tarjousta niistäkin. Body on Affinityjä paksumpi (tosin Agathista!?) ja osat ehkä vielä himpun verran laatuisampia. Eivät nekään nyt mitään Fendereitä ole, mutta kannattaa katsoa kaikki vaihtoehdot. Affinitylläkin aloittelija pärjää pitkälle jos ei mitään maanantaikappaletta satu käsiin.

Kannattaakin pyytää, josko saisi kokeilla juuri sitä nimenomaista kappaletta, jonka aikoo ostaa. Ottaa vaikka jonkun kokeneemman kitaristin mukaan testaamaan. Vaikka en tietysti tiedä, että antavatko soitinkauppiaat aukoa noita Squierin pakettitarjouspahvilaatikoita.
JuSu
10.04.2003 13:26:35 (muokattu 10.04.2003 13:27:04)
Affinityn body on tosiaankin kokopuuta ja se on käsittääkseni jopa leppää eikä agathista

Vain Amerikkaan menevissä Affinityissä runko on leppää, muissa agathista.

Sitten on vielä kolmaskin vaihtoehto, eli Squier Standard -sarja. Kannattaa kysysä tarjousta niistäkin. Body on Affinityjä paksumpi (tosin Agathista!?) ja osat ehkä vielä himpun verran laatuisampia.

Kyllä. Tuo on jo ihan pätevä kitara vaikka vähän pitämmällekin ehtineelle harrastajalle.

Kannattaakin pyytää, josko saisi kokeilla juuri sitä nimenomaista kappaletta, jonka aikoo ostaa. Ottaa vaikka jonkun kokeneemman kitaristin mukaan testaamaan. Vaikka en tietysti tiedä, että antavatko soitinkauppiaat aukoa noita Squierin pakettitarjouspahvilaatikoita.

Ehdottomasti on saatava testata nimenomaista yksilöä. Jos ei kauppias suostu pahvilootaa aukaisemaan, on syytä vaihtaa kauppaa.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
weelie
10.04.2003 14:06:49 (muokattu 10.04.2003 14:16:19)
Pakettitarjous:
Squier Bullet Strat kitara

Älä osta Bulletia, ne on aivan pahnan pohjimmaisia. Affinity on huomattavasti parempi ostos.

EDIT:
Squier-vahvari lienee surkea. Voisit ostaa vain kitaran ja odottaa myöhempään vahvarin kanssa. Jos asut Helsingissä voin myydä sulle Park by Marshall 10W vahvarin sopuhintaan(GuitarPlayerin "vuoden best buy" listalla vuonna 1994). Täysin moitteettomassa kunnossa ja vain minun kotikäytössä ollut. En väitä että tuo Park on todellakaan mikään huippu vahvari mutta varmasti parempi kuin tuo Squier. Mielestäni itseasiassa Fenderin perus-15W vahvarikin on melko kehno, eli ei sen kummempi kuin tuo Park.
Jalle_l
11.04.2003 09:12:30 (muokattu 11.04.2003 09:36:21)
Mitä sanoo tommonen kitara? Onko mistään kotoisin?
Jos siis verrataan nuihin edellisiin?
YAMAHA
EG 112

Kävin kyseleen niin meinas yhdessä liikkeessä että myis mulle tuon kitaran sitten Squier SP-10 vahvistimen, Fenderin viritysmittarin, piuhan, plekuja, hihnan ja saatto olla myös kitarapussi... en mee takuuseen niin myis hintaan 345euroa...
Miltä kuullostas? Kokeilin kitaraa ja myös myyjä soitti sitä niin kuullosti yllättävän hyvälle. No en osaa tietysti vielä arvioida kunnolla.
Joo.

Se saatto sittenki olla Yamaha ERG121
nyt en oo varma..
Mistä se lähtee...
weelie
13.04.2003 11:14:25 (muokattu 13.04.2003 11:15:41)
Mitä sanoo tommonen kitara? Onko mistään kotoisin?
Jos siis verrataan nuihin edellisiin?
YAMAHA
EG 112

Yleensä hintalaatusuhteeltaan Yamaha on ihan huippu.

Tsekkaa mm. http://guitar.about.com/cs/beginners/tp/electricguitars.htm ... ihan hyvä "top 5" ekaksi sähkikseksi.

EDIT: kaikki kitarat jotka myyjä haluaa sulle myydä kuullostaa sen soittamana hyviltä... niin se vaan on. :D
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Jalle_l
13.04.2003 15:50:37 (muokattu 13.04.2003 15:53:08)
Se taitaa sitenki olla tuo Yamaha ERG121...
Omistaako kukaan?
Onko kokemusta tuosta tai mielipiteitä...

Se on tuo kolmas oikealla oleva seinällä:
http://www.raahenmusiikki.fi/Pict0015.JPG
Siis just sama yksilö
Mistä se lähtee...
weelie
14.04.2003 12:00:00
Se taitaa sitenki olla tuo Yamaha ERG121...
Omistaako kukaan?
Onko kokemusta tuosta tai mielipiteitä...

http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-154961.html Thomannissa setti tuon kitaran kanssa, ja 259€. Monet on sitä mieltä että kitara on kokeiltava enne ostoa, eli nettiostos ei käy, mutta minä olen sitä mieltä että Thomannilta voi ihan hyvin ostaa. Ei tuonkaltainen kitara kovin paljoa eronne yksilöästä toiseen.

Yamaha on hyvä ja halpa, yleisesti ottaen (Oma eka sähkis oli myös Yamaha). Jos haluat tuon tyyppisen kitaran (eli tilulilu-tyyppisen, pidät nopeast hevistä ja haluat floyd rose -kammen jne) ja pidät mustasta, niin lienet siihen varsin tyytyväinen. Body on saarni (Asche eli Ash), eli voi olla painava, joka minua ainakin haittaa.

Yleisluontoisia arvioita tarkempaa on vaikea antaa, koska en ole tuota mallia kokeillut, enkä itse pidä tuon tyyppisistä kitaroista.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Keppi
14.04.2003 12:37:30
Miltä kuullostas? Kokeilin kitaraa ja myös myyjä soitti sitä niin kuullosti yllättävän hyvälle. No en osaa tietysti vielä arvioida kunnolla.

Kokeiliko se myyjä sitä ton vahvistimen kautta? Oliko jotain lisälaitteita välissä? Pitää nimittäin olla jo melkoisen hyvä soittaja, ett saa tollaisen vahvistimen kuulostamaan hyvältä

Huonojahan aloittelijan kannalta(päättelin, ett olet sellainen?)noissa paketeissa tahtoo olla just noi vahvistimet. Ei kitaran "laatu" sinänsä vaikuta aloittelijalle läheskään niin paljon, ku vahvari. Kunhan kaula on suurinpiirtein suora.
Eli kyllä jos tollaisen paketin aloittelijakin ostaa, niin todennäköisesti vahvistin rupee tökkimään paljon ennemmin, ku kitara. Tietysti...eihän tohon hintaan voi oikeestaa yhtään mitään odottaa.
Juuup!
H K
14.04.2003 23:32:00

Osta Yamaha. Itse alotin Pasifica 112L:n kanssa soittamisen, enkä ole vieläkään luopunut siitä. Eikä syynä ole pelkkä tunnearvo. Kyseessä on vaan todella hyvä varakeppi. Elektroniikka kannattaa kyllä vaihtaa.
\\\"Tiedän ma: rauha mulle on mullassa suotu. Etsijän tielle ei lepo lempeä luotu, pohjoinen puhuu, myrskyhyn aurinko vaipuu jää punajuova: kauneuden voimaton kaipuu.\\\"
Ville81
15.04.2003 01:25:50
Osta Yamaha. Itse alotin Pasifica 112L:n kanssa soittamisen, enkä ole vieläkään luopunut siitä. Eikä syynä ole pelkkä tunnearvo. Kyseessä on vaan todella hyvä varakeppi. Elektroniikka kannattaa kyllä vaihtaa.

Hep, mulla sama kitara (jopa ihan vasuri) ollut jo vuodesta -95 ja hyvä on. Mikitolen vaihtanut Texas Speciaaleihin ja soundi on varsin mukava. Kevytsoittoinen peli ja irtoaa Thomannilta halvalla.
Jalle_l
15.04.2003 09:20:20

Jos haluat tuon tyyppisen kitaran (eli tilulilu-tyyppisen, pidät nopeast hevistä ja haluat floyd rose -kammen jne) ja pidät mustasta, niin lienet siihen varsin tyytyväinen. Body on saarni (Asche eli Ash), eli voi olla painava, joka minua ainakin haittaa.

No toi oli aika paha... siis en ole todellakaan mikään hevimies... siis tulee sitäkin joskus tietysti hakattua. Onko toi joku hevikeppi? Värillä ei ole väliä on mun motto! Painava. Se ei sinäänsä haittaa... tai todella vaikea edes sanoa mikä haittaa ja mikä ei ku on vasta todella vähän aikaa "soitellu"...

Joo myyjä oli tosi kone soittamaan... ja se soitti juurikin sillä samalla vahvarilla. Aloin jo haukkumaan sitä vahvistinta siis ennen ku se oli edes laittanu sitä päälle... no se meinas että se on yllättävän hyvä. No se kuullostikin yllättävän hyvälle...
Mistä se lähtee...
Lonesome
15.04.2003 11:01:40
Yamahat kannattaa varmasti ottaa harkintaan. Jos F-musiikki panostaisi Jammuun edes puoliksi saman verran, kuin Squiereihin, niin olis tämä halpis/aloittelija-osasto paremmin hallinnassa täällä Suomessakin. Muualla tuo Pacifica 112 on käsittääkseni myydyimpiä kitaroita. Viimeistely ainakin on selvästi parempaa kuin nykyisissä Squiereissa. Ja T-kaupassa tosiaan Squiereita halvempaakin. Itse piti tilata tele-tyylinen 121s, mutta varasto oli loppu. Teinpä sitten kokeilun todella halvan (105E) tele-HBentonin kanssa. Yllätti kyllä sekin siisteydellään verattuna Squieriin.
Keppi
15.04.2003 11:19:22
Joo myyjä oli tosi kone soittamaan... ja se soitti juurikin sillä samalla vahvarilla. Aloin jo haukkumaan sitä vahvistinta siis ennen ku se oli edes laittanu sitä päälle... no se meinas että se on yllättävän hyvä. No se kuullostikin yllättävän hyvälle...

Älä sitt pety, jos ett itse kuulostakkaan niin hyvältä.=)
Kannattais oikeesti vaikka ihan testailla, miltä joku hieman parempi styrkkari kuulostaa ja sitt harkita uudestaan ton vahvistimen ostoa.
Juuup!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)