jehve 07.04.2003 23:37:07 | |
---|
Etin haulla mutta siellä oli epäselvyyttä asiasta mutta voisko joku laittaa tänne sen käynnistys operaation? Life is NOTHING. |
AoA 08.04.2003 08:42:58 | |
---|
Etin haulla mutta siellä oli epäselvyyttä asiasta mutta voisko joku laittaa tänne sen käynnistys operaation? Painat virran päälle, annat "lämmitellä" jonku aikaa sitten standby on. Eikös se suunnilleen noin mene. kertokaas Full Volume or Double Volume |
wilo 08.04.2003 08:44:45 | |
---|
Etin haulla mutta siellä oli epäselvyyttä asiasta mutta voisko joku laittaa tänne sen käynnistys operaation? Vahvistimessahan on kaksi kytkintä, "Stand by" ja "Power", suomeksi tarkoittavat Valmis (tai Valmius/Valmiina) ja Virta. Ensin kytketään päälle Power, jonka jälkeen odotetaan jonkin aikaa (1-3 min, riippuen vahvistimen lämmöstä; kylmänä pitempään) ja kytketään Stand by päälle. Jos kytkee virran liian nopeasti, kuluvat pääteputket, saattavatpa vahingoittuakin. Ohi aiheen, mutta termit oikein (tästä saatetaan suuttua jos menet väärälle henkilölle puhumaan): dyykkari=roskiksista tonkija, styrkkari=vahvistin ;o) |
Puavali 08.04.2003 10:08:32 | |
---|
dyykkari=roskiksista tonkija, styrkkari=vahvistin ;o) Minä jo ihmettelin, että mistä olikaan kysymys. Putkidyykkari, voi hyvää päivää... Onneksi muut ymmärsivät mitä tarkoitettiin.
|
kivi 08.04.2003 11:41:27 | |
---|
Minä jo ihmettelin, että mistä olikaan kysymys. Putkidyykkari, voi hyvää päivää... Onneksi muut ymmärsivät mitä tarkoitettiin. Sama vika Rahikaisella:-)
|
Turpa 08.04.2003 15:42:48 | |
---|
Eikös kuitenkin alkulämmittelyn jälkeen oteta standby pois päältä... |
Antti1 08.04.2003 15:48:55 | |
---|
Eikös kuitenkin alkulämmittelyn jälkeen oteta standby pois päältä... Pilkunnussintaa.. Samaa taisivat tarkoittaa. Mä kyllä meen aina ite sekasin ku toinen sanoo toista ja toinen toista. Mutta eikö se ois helpompi sanoo niin että 1. päävirta päälle niin että vahvistin on stand by-asennossa 2. odottele kolme minuuttia tjsp. 3. vahvistin pois lepotilasta ja rok. Vihaan heitä, niitä, jotka sanovat: "Paperi on valkoinen." kääntämättä katsettaan. Vihakaan ei ole aitoa, en enää tiedä mikä on. -P. Karjalainen 2003 |
Fortune 08.04.2003 16:06:58 | |
---|
Pilkunnussintaa.. Samaa taisivat tarkoittaa. Mä kyllä meen aina ite sekasin ku toinen sanoo toista ja toinen toista. Mutta eikö se ois helpompi sanoo niin että 1. päävirta päälle niin että vahvistin on stand by-asennossa 2. odottele kolme minuuttia tjsp. 3. vahvistin pois lepotilasta ja rok. Kyllä, näin se on selkeintä, kun joka toisessa vahvistinmerkissä nuo kytkimien merkinnät ovat erilaiset.
|
Turpa 08.04.2003 20:57:52 | |
---|
Pilkunnussintaa.. Onko...? Niinpä varmasti tarkoittivat samaa asiaa, mutta jos kysyjä ei putkivehkeistä tiedä, niin on parempi olla tarkkana ettei satu haavereita. Nussi siinä sitten, kun vaihdat putkia... |
Fingolfin 08.04.2003 21:22:04 (muokattu 12.04.2003 13:24:35) | |
---|
Juu, väärin menee jos pistää standbyn pois ja pistää virrat päälle. Oikea järjestys on siis; 1. standby päälle 2. virrat päälle 3. parin kolmen minuutin päästä standby pois ja eikun soittelemaan Strength and Honor |
aon 08.04.2003 21:32:58 | |
---|
Juu, vituilleen menee jos pistää standbyn pois ja pistää virrat päälle. Oikea järjestys on siis; 1. standby päälle 2. virrat päälle 3. parin kolmen minuutin päästä standby pois ja eikun soittelemaan Niin, tai se standbyhan on jo valmiiksi päällä, kun se sammuttaessa siihen jää. |
Fingolfin 08.04.2003 23:04:27 | |
---|
Niin tuosta tulikin mieleeni, että onko sammuttaessa väliä pistääkö suoraan virrat pois vai ensin standby päälle ja sitten vasta virrat pois? Itse muistelen hämärästi jonkun sanoneen, että sammuttaessa voi laittaa virrat suoraan pois..ja sitä tapaa olen tähän mennessä käyttänyt. Ainiin tuosta päälle laitosta. Ihan ensimmäisenä laitan volumet nollille, en tiedä onko sillä mitään merkitystä, mutta siitähän niitä on sitten hyvä lähteä säätelemään :). Samoin ennen sammutusta volat nollille. Strength and Honor |
wilo 08.04.2003 23:24:52 | |
---|
Eikös kuitenkin alkulämmittelyn jälkeen oteta standby pois päältä... No niinhän se tietenkin oli, menin itteki jo sekaisin.. Hyvä että tarkennetaan - pääteputket kun ei oo ilmasia. Ja osaa se sipata sopivasti kesken keikankin, kokemusta on.. |
AoA 11.04.2003 23:33:41 | |
---|
Juu, vituilleen menee jos pistää standbyn pois ja pistää virrat päälle. Oikea järjestys on siis; 1. standby päälle 2. virrat päälle 3. parin kolmen minuutin päästä standby pois ja eikun soittelemaan siis mitä...jos mä laitan standbyn off-asentoon niin ei kyllä kuulu pihaustakaan. Että miten näin? Full Volume or Double Volume |
Fingolfin 11.04.2003 23:45:12 | |
---|
siis mitä...jos mä laitan standbyn off-asentoon niin ei kyllä kuulu pihaustakaan. Että miten näin? Juu, niinhän se tässä omassa JCM800 nupissanikin on, mutta kun järjellä sitä asiaa käy miettimään niin standby, eli lepotila, pitää kytkeä pois päältä, että ääntä alkaa kuulua. Se on eri vahvistimissa erilailla merkitty.
Strength and Honor |
Fingolfin 11.04.2003 23:46:22 | |
---|
Mutta mites siitä vahvistimen kiinni laittamisesta. Virta suoraan pois vai standby ensin päälle ja sitten virta pois? Strength and Honor |
Dumb 12.04.2003 02:25:59 | |
---|
Mutta mites siitä vahvistimen kiinni laittamisesta. Virta suoraan pois vai standby ensin päälle ja sitten virta pois? Minä laitan tuon oman Mesan Studio Preamp putkietuasteeni kiinni juuri noin, että ensin laite hetkeksi stand by:lle ja sitten vasta virta pois. |
reijoteppo 12.04.2003 02:31:06 | |
---|
Aikamoinen keskustelu on taas meneillään... |
Simplex 12.04.2003 10:49:48 | |
---|
Aikamoinen keskustelu on taas meneillään... Niinpä... tämänsorttista vitsailua tuntuu olevan joka topicissa. Onkohan jutut käyty läpi jo liian moneen kertaan vai mistä kiikastaa ettei jutuisssa ole enää hirveästi järkeä? I might as well go back over yonder... |
Lennu 12.04.2003 11:55:50 | |
---|
Korostaisin vielä, että kannattaa pitää standby kytkettynä kun painaa poweria. www.whoax.tk
"they knew all the right people, they took all the right pills" |