Aihe: Marshall Modefourista
1
Deranged
20.04.2003 19:38:18
Kävinpä testaamassa paikallisessa musaliikkeessä Modefour nuppia ja MF400A kaappia ja olin seota.

Vehje kuulosti yksinkertaisesti hyvältä: Cleani oli voimakas, kuulas ja jotenkin tuntuma oli samanlainen kuin putkivehkeissä. Säröistä puhumattakaan : OD2:lla veivaa
häräntappometallia vaivatta ja soundi on erotteleva, mutta juuri niin täynnä säröä kuin haluaa.

Jotenkin jäi vaan semmoinen tunne kuin Mesan Rectifieriä muistuttavat säröt ja hieman Fendermäiset puhtaat olisi saatu tungettua trankkuvahvistimen kuoriin..?

Taidan olla tulossa hulluksi. Positiivinen yllätys oli myös se, että 350W nupilla ja 4x12" kaapilla voi soittaa myös hiljaa.
Mutta tsekatkaa vehje ite ja kertokaa kokemuksestanne.
Kakemakeväke
20.04.2003 19:42:18
Haluaisin itsekin kuulla tästä kyseisestä vahvistimesta lisää, kun ostoaikeissa itse olen.
Erityisesti haluaisin tietää, millaiset puhtaat siitä marsusta voi löytyä. Monipuolisuus on nimittäin minulle päivän sana.
Niin, ja sitä piti vielä kysyä, että olen kuullut mode fourin olevan hybridi-vahvari. Kuitenkin, siitä puhutaan kuin putkivahvarista. Eli sitä vaan, notta minkälainen asema on putkella ja minkälainen trankulla?
"Teachers, leave us, kids alone..."
LaXu
20.04.2003 20:32:25
Haluaisin itsekin kuulla tästä kyseisestä vahvistimesta lisää, kun ostoaikeissa itse olen.
Erityisesti haluaisin tietää, millaiset puhtaat siitä marsusta voi löytyä. Monipuolisuus on nimittäin minulle päivän sana.
Niin, ja sitä piti vielä kysyä, että olen kuullut mode fourin olevan hybridi-vahvari. Kuitenkin, siitä puhutaan kuin putkivahvarista. Eli sitä vaan, notta minkälainen asema on putkella ja minkälainen trankulla?

Siinä on kaksi 12AX7 putkea etuasteessa. Kaipa niillä saa tilkkasen putkivehkeen tuntumaa ja lämpöä kehiin.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Swan
20.04.2003 20:47:54

Se on kuin onkin hybridi. Nupin power amp edustaa nimittäin transistoriteknologiaa, mutta vehkeen kahden kanavan etuasteissa on oma ECC83-putkensa. Molemmisssa kanavissa kaksi eri moodia, mistä rumilus on saanut nimensäkin.

Saundit ovatkin sitten jotain aivan uskomatonta; OD2 pistää pallit helisemään, vaikka nupit eivät ole lähelläkään kaakkoa. Lisäksi se on niin lähellä Mesan Rectifiereitä, kuin on mahdollista muilla laitteilla päästä. Eikä ääni myöskään mene puuroksi, vaikka gainit olisivatkin täysillä. OD1 on tyypillinen Marsu-crunch, eli Graalin malja klassisen rockin ystäville. Puhdas kanava kuulostaa sekä kirkkaalta että myös uhkaavalta riippuen, missä tilanteessa sitä käyttää. Tyypillistä Marshallia...

Jalkakytkimeen on liitetty kanavakytkimien ja efektiloopin painikkeiden lisäksi erityinen soolonappi, joka nostaa volumet kaksinkertaiseksi mahdollisen soolon ajaksi vaikuttamatta äänensävyyn itseensä mitenkään. Ihan vain neuvoksi, että ei kannata käyttää, jos nupit ovat jo valmiiksi kaakossa, ellet halua räjäyttää koko korttelia...

Kone oli tässä taannoin Total Guitarissa arvostelussa, jossa se sai arvosanaksi 4/5. Pisteiden laskuun saattoi vaikuttaa sen korkea hinta (£1,195). Lehden mukana tulleessa CD:ssä oli vaikuttavat ääninäytteet, jotka saivat ainakin minut kuolaamaan.
"Käytä aurinkovoidetta ja kondomia... Periaatteessa, jos pidät musiikista ja instrumentista, kaikki muu pitää huolen itsestään. Keskity määränpäihisi ja ymmärrä omat määränpääsi." - Steve Vai
-K-
20.04.2003 21:02:57
Kone oli tässä taannoin Total Guitarissa arvostelussa, jossa se sai arvosanaksi 4/5. Pisteiden laskuun saattoi vaikuttaa sen korkea hinta (£1,195). Lehden mukana tulleessa CD:ssä oli vaikuttavat ääninäytteet, jotka saivat ainakin minut kuolaamaan.

Tuntuisi jotenkin kummalta maksaa noin paljon hybridistä, pitää käydä testimässä, ostaminen tuntuu kyllä aika epätodennäköiseltä noilla hinnoilla.
Ei suotta elämys.
LaXu
20.04.2003 21:20:57
Melkoiselta surinapömpeliltä tuo kuulosti ainakin Guitarist-lehden ääninäytteiden perusteella. N. 1300€ hinta ei myöskään houkuttele, samaan hintaan kun saa vaikkapa Peavey XXX:n tai ENGL Fireballin.
Prowleri
20.04.2003 21:46:20
Ja juuri kun päästiin toisaalla toteamasta että soittajien pitäisi osata antaa muille soittimille saundin puolesta tilaa eikä levittää sitä valliaan koko spektrille niin täällä intoillaan Marsun uudesta kitaravaffesta jonka kanssa voi kääntää kruntsit ja bassot täysille ;)
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
Deranged
21.04.2003 14:28:53
Melkoiselta surinapömpeliltä tuo kuulosti ainakin Guitarist-lehden ääninäytteiden perusteella.

Oli aika nolot samplet kun vertaa niihin soundeihin joita
itse koin kuulevani kun laitteen kanssa pelleilin. Usein on kyllä käynyt niin että samplet kuulostaa paremmilta kuin
itse laite, mutta nyt on toisin. Sanon vielä kerran, että tuo Modefour kandee tsekata ite.
Deranged
21.04.2003 14:31:53
Ja juuri kun päästiin toisaalla toteamasta että soittajien pitäisi osata antaa muille soittimille saundin puolesta tilaa

Tilaa? Mitä se on? Sitä saa mitä tilaa, eli kyynärpäätaktiikalla vaan ja enemmän volaa omiin vehkeisiin että saadaan työllisyys uuteen nousuun, kun kuulonhuoltoliitto joutuu palkkaamaan lisää väkeä huoltamaan uutta kuulovammaisten soittajien sukupolvea :)
LaXu
21.04.2003 14:32:34

Oli aika nolot samplet kun vertaa niihin soundeihin joita
itse koin kuulevani kun laitteen kanssa pelleilin. Usein on kyllä käynyt niin että samplet kuulostaa paremmilta kuin
itse laite, mutta nyt on toisin. Sanon vielä kerran, että tuo Modefour kandee tsekata ite.

Näinhän se on. Pitänee testata, jos eteen sattuu. Mutta ei tuo siltikään ostoslistalle päädy todennäköisesti millään tempulla. Reilun tuhannen euron hintaluokassa kun on jos jonkinlaista putkivermettäkin tarjolla.
Dumb
21.04.2003 14:33:33

Ja juuri kun päästiin toisaalla toteamasta että soittajien pitäisi osata antaa muille soittimille saundin puolesta tilaa eikä levittää sitä valliaan koko spektrille niin täällä intoillaan Marsun uudesta kitaravaffesta jonka kanssa voi kääntää kruntsit ja bassot täysille ;)

Niimpä. Minä kyllä myönnän kuuluvani juuri siihen porukkaan, joka haluaa soundiin paljon bassoa ja levittää sitä vallia leveälle. Studiossa viimeksi juuri miksaaja tuskaili noiden 7-kielisten ja mun soundin kanssa kun soivat kuulemma niin hiton leveällä kaistalla.

Ja tuota Marsun Mode Fournia pitäisi kyllä joskus päästä testaamaan kun sen verran paljon on hyvää kuullut kyseisestä pelistä.
hjukke
21.04.2003 14:33:48

Siis paljon maksaa euroissa?
Sen 400 kaapin kanssa
(280 kaappeja tarkoitettu
vaan full-stack käyttöön)
hjukke
21.04.2003 14:35:07

Siis Suomessa. Ja dlx:ssä varmaan kyseistä vermettä löytyy
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)