re infecta 19.04.2003 22:49:29 | |
---|
Itselläni siis Ibanezin RG321. Milläs tuota puupintaa kannattaa puhdistaa, kun se on täynnä pölyä ja rasvaisia sormenjälkiä (näkyy mustassa hyvin)? Varmaan ei mitään kemikaaleja tms. vaan vesi+Fairy ja sitten pehmeällä liinalla (risa t-paita), vai? Kannattaako käyttää joskus jotain öljyjä pintaan? Entäs kielet..milläs ne kannattaa puhdistaa/huoltaa? "Jesus loves you. Everybody else thinks you're an asshole." |
Fingolfin 19.04.2003 22:53:45 (muokattu 19.04.2003 22:53:55) | |
---|
Jos siinä on kiiltävä lakkapinta niin plediä rättiin ja sillä pyyhkäisee niin tulee pirun kiiltävä ja liukas kuin mikä. Jotkut eivät sitä suosittele, mutta itse olen todennut hyväksi aineeksi. Kielille ei tarvitse mitään huoltotoimenpiteitä vaan ne kannattaa ronskisti vaihtaa uusiin. Sellaista ennaltaehkäisevää huoltoa kielille voi tehdä, että ei ala soittamaan likaisilla käsillä. Strength and Honor |
fox 20.04.2003 00:58:12 | |
---|
parahin re infecta Vanha t-paita on yhäti parhaita kitarahuollon apureita, siitä ei nukka irtoa koska se (nukka) on jo moniaissa pesuissa häipynyt. Kiillotukseen kuitenkin suosittelisin, ei niinkään silikonia sisältävää Plediä (TM) vaan paremminkin jotain kitaranvalmistajien kiilloketta. Otelautaa on hyvä ainakin kieltenvaihdon yhteydessä tahi ainakin sillointällöin käsitellä tarkoitukseen sopivalla öljyllä. Tälläkin palstalla on asiaa pohdittu, haulla löytynee. Itse käytän esim. Dunlopin otelautakyrsää taikka Dr.Kyserin sitruuniöljyä. Kieliä ei nykymaailman aikaan enää huolleta keittämällä saati öljyämällä vaan paras tapa on heittää vanhat kielet h..ttiin ja vaihtaa uudet tilalle. Jos otelautaan on karttunut hirveesti kaikkea kyrsää eli klähmää tulee se poistaa esim. palettiveitsellä tai muulla TYLSÄLLÄ raaputtimella jonka jälkeen öljykäsittely onpi paikallansa. |
Maniska 20.04.2003 01:08:46 | |
---|
Itselläni siis Ibanezin RG321. Milläs tuota puupintaa kannattaa puhdistaa, kun se on täynnä pölyä ja rasvaisia sormenjälkiä (näkyy mustassa hyvin)? Varmaan ei mitään kemikaaleja tms. vaan vesi+Fairy ja sitten pehmeällä liinalla (risa t-paita), vai? Kannattaako käyttää joskus jotain öljyjä pintaan? Entäs kielet..milläs ne kannattaa puhdistaa/huoltaa? Olen käyttänyt Jim Dunlopin guitar polishia, suihkuta ja pyyhi menetelmällä. Helvetin hyvää ainetta, Purkissa ei ole koostumuksesta mitään mainintaa, pelkkä varoitus mahdollisesta ihoärsytyksestä. 119ml 9 euroo. well there outta be a law with no bail
smash a guitar and you go to jail |
Boge 20.04.2003 09:59:08 | |
---|
Miten jos on vaahteraotelauta joka on lakattu, pitääkö sitäkin käsitellä jotain, ainakin mulla se tuntuu toisinaan keräävän likaa aika paljon, auttaisko joku käsittely? |
fox 20.04.2003 10:16:05 | |
---|
Miten jos on vaahteraotelauta joka on lakattu, pitääkö sitäkin käsitellä jotain, ainakin mulla se tuntuu toisinaan keräävän likaa aika paljon, auttaisko joku käsittely? Lakattuun vaahteraotelautaan vaan jotain kiillotusainetta, ei millään muotoa öljyä. IMO vaan sen verran kiillotusainetta että ei lika tartu niin pahasti. |
re infecta 20.04.2003 12:53:52 (muokattu 20.04.2003 12:54:13) | |
---|
No kitara on vasta noin viikon ikäinen eli suurimmat liat olivat juuri noita rasvaisia sormenjälkiä. Lähtivät, kun dippasin t-paitaa vesikulhoon, pyyhin ja kuivasin. Tässä RG321:n materiaaleista: Maple Neck Material, Basswood Body, Bound Rosewood Finger Board. Käykö tuo Jim Dunlop Guitar Polish siis kitaraani? Varmaan ihan normaaleista musaliikkeistä saapi? "Jesus loves you. Everybody else thinks you're an asshole." |
Snowblind 20.04.2003 15:23:40 | |
---|
Otelaudan töhnät saa helposti rapsuteltua pois esim. kirjasto, luotto, bonus- yms kortilla Kukkula on käänteinen kuoppa |
poppamies 20.04.2003 17:12:22 | |
---|
...plediä rättiin ja sillä pyyhkäisee niin tulee pirun kiiltävä ja liukas kuin mikä. Jotkut eivät sitä suosittele No ei se Pledi todellakaan ole suositeltava. Kaikissa Pled tyyppisissä aineissahan on enemmän tai vähemmän silikoonia. Arvelluttavaa ainetta kaikenkaikkiaan kaikissa käyttökohteissa. "G-strings are for strippers" |
Fingolfin 20.04.2003 17:41:31 (muokattu 20.04.2003 17:57:59) | |
---|
No ei. Silikonihan on erinomaista ainetta monissa jutuissa. Kitaraan se ei kyllä ihan parhaiten sovi. Strength and Honor |