Aihe: Kitarakamojen päivittely
1
Metal_Griffin
17.04.2003 13:08:05

Heps
Olisi ajankohtaista taas tuo vahvistimien uusiminen.
Olen soitellut Marshallin JTM-60 combolla jonkun
aikaa, mutta taas on kevättä rinnassa.
Olen miettinyt eri vaihtoehtoja:

A. Uusi kunnon kallis putkivahvari -combo

B. Mallintava

C. Putkipääte + etuvahvistin

Muusiikkilajit on oikeastaa ongelma, kun tulee
soitettua eri bändeissä rokkia, bluesia ja tanssimusiikkia.
Rokkiin ei saisi olla liian munaton, bluesiin tietysti blues -soundi ja tanssimusiikki on taas mitä tahansa.
Onko teillä omakohtaisia kokemuksia tai ideoita,
miten dilemman saa ratkaistua.
p130
17.04.2003 13:22:33

Jos monipuolisuutta pitää löytyä, taitaa oikea vaihtoehto olla mallintava. Kaikkeen saa hyvän soundin, tosin mihinkään ei välttämättä loistavan hyvää. Cyber Twin.

Laney TT50 olisi varmaankin ensimmäinen vaihtoehto uusista putkikomboista jota harkitsisin tuollaisiin vaatimuksiin.
kivi
17.04.2003 14:09:31
Onko teillä omakohtaisia kokemuksia tai ideoita,
miten dilemman saa ratkaistua.

No, ainakaan en luopuisi JTM:stä. Mieluummin hankkisin sen rinnalle joko vaikkapa Fenderin Twinin (myös noin 60w), VOX AC-sarjalaisen (paljon headroomia), Ampegin (vielä enemmän headroomia) tai sitten ihan jonkun puhtaan trankkucombon (vaikkapa tuo oma valintani, Roland JC). Noita rinnan (yhtä aikaa) ajamalla syntyisi varmaan paras mahdollinen soundipaletti.

Noista "jokasään vahvistimista" (mallintavat, efekteillä varustetut, monipuoliset) mulla ei oikeastaan ole hyvää sanottavaa, koska vaikka ne ovat (monelle aivan riittävän) hyviä monessa asiassa, ne eivät koskaan ole parhaita kaikessa.

Toisaalta, mikäs mä olen sanomaan. Muutin perussettiäni viimeksi vuonna 1994 (varavahvari vaihtui;-) ja hyvin toimii edelleen tyylilajissa kuin tyylilajissa... pikkasen eri matolaatikot väliin, jos tulee kantria tai metallia...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)