Aihe: Kysymys v-amp 2:n säätämisestä
1
haist vittu sit
22.04.2003 22:16:05
Olen yrittänyt käyttää v-ampista pelkkiä efektejä, enkä ole saanut sitä kunnolla toimimaan tuohon tarkoitukseen.

Yritys 1: Laitoin live 3 (L3) säädön sieltä jostain päälle ja v-ampin left outputista vahvistimen efektilenkin sisääntuloon. Ei tuossa muuten mitään ongelmaa, mutta ääntä ei saa sitten millään riittävän kovalle, vaikka efektilenkin ja v-ampin potikat olisi kaakossa.

Yritys 2: Tein muuten samoin mutta v-ampin outputista vahvistimen normaaliin inputtiin. No sitten ääntä alkoi tulla jo vähintään tarpeeksi kovaa, mutta mukana jotain perkeleen sirinää ja särinää, vaikka pistäisikin hiljemmalle.

Että jos joku osaa kertoa miten saan pelkät efektit päällä, en kaipaa nyt mitään vahvistin tai kaappimallinnuksia, niin olen iloinen taas hetken.
booster
23.04.2003 09:32:30
Yritys 1: Laitoin live 3 (L3) säädön sieltä jostain päälle ja v-ampin left outputista vahvistimen efektilenkin sisääntuloon. Ei tuossa muuten mitään ongelmaa, mutta ääntä ei saa sitten millään riittävän kovalle, vaikka efektilenkin ja v-ampin potikat olisi kaakossa.

Siis ohitatko tässä vahvistimen oman etuasteen, eli onko signaali pelkkä "keppi->v-amp->return"?
Vai "keppi->vahvari->send->v-amp->return"?
Noin sen siis pitäisi olla, jos käytät vain efektejä.

Että jos joku osaa kertoa miten saan pelkät efektit päällä, en kaipaa nyt mitään vahvistin tai kaappimallinnuksia, niin olen iloinen taas hetken.

Niin varmaan tiedät että sen v-ampin etuasteen saa pois päältä kun painaa niitä kahta nappia yhtä aikaa?
"If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio
haist vittu sit
23.04.2003 10:35:14

Siis ohitatko tässä vahvistimen oman etuasteen, eli onko signaali pelkkä "keppi->v-amp->return"?
Vai "keppi->vahvari->send->v-amp->return"?
Noin sen siis pitäisi olla, jos käytät vain efektejä.

keppi->v-amp->return

Niin varmaan tiedät että sen v-ampin etuasteen saa pois päältä kun painaa niitä kahta nappia yhtä aikaa?

itseasiassa tiedän, mutta eikös siinä samalla ohitu efektitkin. pitää käydä tota nyt testaamassa kun ehdin. kumpa tosta olis kiinni :)
booster
23.04.2003 10:39:40
keppi->v-amp->return

jos käytät pelkkiä efektejä, niin eikös se pitäisi olla
keppi->input->send->v-amp->return,
eli käytät sitä efektiluuppia ihan normaalisti.

Joku etuaste pitää olla, eli tuossa tapauksessa se sun vahvistimen etuaste.

itseasiassa tiedän, mutta eikös siinä samalla ohitu efektitkin. pitää käydä tota nyt testaamassa kun ehdin. kumpa tosta olis kiinni :)

Ei ne efektit siitä ohitu, pelkkä etuaste. En kyllä muista, pitääkö kaiutinsimulaatio kytkeä pois päältä erikseen, kun en ole tuota v-amppia enää omistanut pariin kuukauteen.
"If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio
jogo3000
23.04.2003 11:29:57

jos käytät pelkkiä efektejä, niin eikös se pitäisi olla
keppi->input->send->v-amp->return,
eli käytät sitä efektiluuppia ihan normaalisti.

Ei ne efektit siitä ohitu, pelkkä etuaste. En kyllä muista, pitääkö kaiutinsimulaatio kytkeä pois päältä erikseen, kun en ole tuota v-amppia enää omistanut pariin kuukauteen.

Efektit vaan jää jäljelle. Eli reverb ja sitten mitä on siinä efektipyörylässä. Preamp ja kaiutinsimulaatiot jää pois. Tuosta volasta on kyllä vaikea sanoa mitään, sillä ei ole ollut ongelmia. Käytän itse juuri tuolla tavalla, tosin Live 1 tai 2 yleensä.
Kunpa maailmassa olisi rauha ja hyvä tahto.
haist vittu sit
23.04.2003 15:19:16

joo siis jos oon pistäny pelkkään efektisisääntuloon ni sitte v-amp on toiminu etuasteena, mutta vola ei riittäny. mulla ongelma on ollu varmaankin just toi että en oo kytkeny etuastetta pois. illalla sitten näkee kun pääsee kämpälle.
haist vittu sit
23.04.2003 21:41:11
joo nyt toimii niin kun pitääkin. ainoo mikä olis vielä hyötytoiminto, että sais left outputista pelkät efektit ja right outputista mikseriin mallinnusten kanssa. ihan sellasta ei taida olla ainakaan mitä nyt ohjekirjaa luin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)