soolo 22.04.2003 17:14:23 | |
---|
vaikuttaako ilman lämpö jotenkin kitaran soitettavuuteen tai esim. äänen laatuun?entä johonkin muuhun? voimaa saa kun soittaa |
p130 22.04.2003 17:16:17 | |
---|
Lämpötilan muutokset vaikuttavat lähinnä vireeseen, puu ja metalli laajenee lämmön lisääntyessä. Todella nopeat ja suuret muutokset saattavat aiheuttaa vaurioitakin. |
Supernaut 22.04.2003 18:12:35 | |
---|
Lämpötilan ohella myös kosteus vaikuttaa, varsinkin akustisiin kitaroihin. Sähkiksen metalliosiin saattaa tiivistyä kosteutta, jos kitaran vie nopeasti kylmästä lämpimään. Pahimmillaan ne saattavat alkaa ruostua. Funk you! |
villeh 23.04.2003 09:45:40 | |
---|
myös se vaikuttaa onko kitaran puut kaadettu nousevan vai laskevan kuun aikana. |
Karlsson 23.04.2003 11:55:45 | |
---|
myös se vaikuttaa onko kitaran puut kaadettu nousevan vai laskevan kuun aikana. Tätäpä kannattaa aina tivata kitarakaupan sedältä. Myös planeettojen asento ja vuodenaika on hyvä olla tiedossa kun kitaraa valitsee. You can´t look cool and play bass at the same time! |
Jusstus 23.04.2003 11:57:33 | |
---|
Tätäpä kannattaa aina tivata kitarakaupan sedältä. Myös planeettojen asento ja vuodenaika on hyvä olla tiedossa kun kitaraa valitsee. Kitaroiden ja niiden telineiden sekä myös vahvistimien sijoittelu sekä kotona että treenikämpällä on myös syytä tehdä feng shui-ammattilaisen opastuksella. Ethän halua, että soittimiesi kautta sinuunkin virtaa pahat mojot.
"These go to eleven.." |
Grapevine 23.04.2003 12:42:39 | |
---|
vaikuttaako ilman lämpö jotenkin kitaran soitettavuuteen tai esim. äänen laatuun?entä johonkin muuhun? Joo. Kaula vääntyy. Skeban on syytä olla varjossa. |
pwallin 23.04.2003 12:53:37 | |
---|
Ainakin mulla soundi on aina paras lämpimässä huoneessa. Ei välttämättä johdu kitarasta, vaan muutkin kamat on lämpimämmät. Tästä vielä jatkoheitto että aamulla soundaa pahalle ja illalla hyvälle...mistä toi nyt sitten johtuu on mysteeri itsellekin. Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
mikko1 23.04.2003 17:35:21 | |
---|
kannattaa myös varmistaa minkä eläimen vuonna kitara on valmistettu ettei tule sellaista että ostaa kitaran ikävän eläimen vuodelta... pommi |
Tompsi 23.04.2003 17:45:06 | |
---|
kannattaa myös varmistaa minkä eläimen vuonna kitara on valmistettu ettei tule sellaista että ostaa kitaran ikävän eläimen vuodelta... Ei kannata ostaa sikaa gigbagissa? |
pitkätukka 23.04.2003 18:35:08 | |
---|
lämpimämmät. Tästä vielä jatkoheitto että aamulla soundaa pahalle ja illalla hyvälle...mistä toi nyt sitten johtuu on mysteeri itsellekin. Kannattaa edeltävänä iltana jättää ne sienet syömättä, niin voi aamullakin kuulostaa hyvältä. ;) |
villeh 23.04.2003 20:59:21 | |
---|
no sehän on ihan loogista, vuorovesi perustuu kuun kiertoon samoin puiden vesipitoisuus, kun kuu on mennyt ylitse on puu "täynnä" vettä, kun kuu on nousemaisillaan on puu tyhjempi, kun painovoima on vaikuttanut puun veden nousuun negatiivisesti. ennenvanhaan puut kaadettiin nimenomaan nousevanaikaan, näin puu kuivuu nopeammin. |
Karlsson 24.04.2003 08:02:03 | |
---|
Mutta onkos sillä yhtään mitään merkitystä, kun puita on kuivatettu (keinotekoisesti) vuosia? Jos puussa on about 13 millilitraa enemmän tai vähemmän vettä neliöllä riippuen kuunasennosta, niin mitä se enää vuosien päästä valmiissa kitarassa vaikuttaa? Mä haluaisin nähdä sen kultaplatinakorvan joka voi kitaran soundista erottaa onko se nousu vai laskuveden aika kaadetusta puusta väsätty... You can´t look cool and play bass at the same time! |
pwallin 24.04.2003 12:54:11 | |
---|
Mä haluaisin nähdä sen kultaplatinakorvan joka voi kitaran soundista erottaa onko se nousu vai laskuveden aika kaadetusta puusta väsätty... Joku varmaan väittää erottavansa mihin ilmansuuntaan puu on kaadettu ja minkä merkkisellä moottorisahalla sahattiin.
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
lxi 24.04.2003 12:59:25 | |
---|
Joku varmaan väittää erottavansa mihin ilmansuuntaan puu on kaadettu ja minkä merkkisellä moottorisahalla sahattiin. Eric Johnson varmaan kertoisi nuokin asiat ihan sujuvasti.
|