Aihe: Kitaralle efektit? 1 | |
---|---|
![]() 22.04.2003 11:59:41 | |
Moi. Sanokaa mielipiteitänne hyvistä efekteistä. Etsin ensisijasesti multipedaalia. Esim. TC Electronics G-Major tai BOSS ME-50 tai GT-6. Onko noista multivehkeistä stompboxin tappajiksi? Mulla on efekti looppi mun Line6 Duoverb 2x12 vahvarista. onko efekti loop parempi saundinen kuin stomp box vahvarin inputissa? kiitos kaikista mahdollisista vinkeistä, Janne | |
![]() 22.04.2003 12:40:42 | |
Moi. Sanokaa mielipiteitänne hyvistä efekteistä. Etsin ensisijasesti multipedaalia. Esim. TC Electronics G-Major tai BOSS ME-50 tai GT-6. Onko noista multivehkeistä stompboxin tappajiksi? Mulla on efekti looppi mun Line6 Duoverb 2x12 vahvarista. onko efekti loop parempi saundinen kuin stomp box vahvarin inputissa? kiitos kaikista mahdollisista vinkeistä, Janne Enpä ainakaan itse ole löytänyt selleista multiefektiä joka vähänkään paremman stomp-boxin pesisi. Se että mikä on sitte parempi, on täys makuasia. Usein echot/delayt, chorukset yms. laitetaan efektilenkkiin mutta tämäkin on makuasia, itselläni riippuu tilanteesta. Käytän aika vähän pedaaleja tänhetkisessä soittokuviossa, tosta nimerkistä näet jotain joihin olen tykästyny. Kuulun itse siihen tylsään sormet, kitara ja vahvistin -ihmisiin joilla pedaaleilla tai ennenkaikkea niiden määrällä on aikas pieni rooli vaikka aika laidasta laitaan tulee soiteltua. Bluelight | |
![]() 22.04.2003 12:45:18 | |
Moi. Sanokaa mielipiteitänne hyvistä efekteistä. Etsin ensisijasesti multipedaalia. Esim. TC Electronics G-Major tai BOSS ME-50 tai GT-6. Onko noista multivehkeistä stompboxin tappajiksi? Mulla on efekti looppi mun Line6 Duoverb 2x12 vahvarista. onko efekti loop parempi saundinen kuin stomp box vahvarin inputissa? kiitos kaikista mahdollisista vinkeistä, Janne Hmm. Nuo Bossit ovat hiukan erityyppisiä vermeitä kuin tuo G-Major. Ensinnäkin ne ovat lattiamallisia, eli yksinkertaistaen niissä on jalkakytkimet samassa lootassa. G-Major on räkkiasennettava, ja sen ohjaamiseen tarvitset ulkoisen kytkimen, yleensä midipedaalin. Lisäksi noissa Bosseissa on myös omat etuasteet, kun taas G-Major on ihan puhdas efektilaite. Efektilenkistä... Riippuu efektistä, kannattaako se laittaa ennen vahvistinta vai vasta efektilenkkiin. Jos efekti halutaan ennen säröä, se laitetaan ennen vahvistinta. Jos taasen on tarkoitus vaikuttaa efektillä särötettyyn soundiin eli laittaa efekti vasta särön jälkeen, on se syytä laittaa efektilenkkiin. Näin, jos siis käytetään vahvistimen säröjä, niinkuin ilmeisesti käytät...? Esim. wah tai kompressori YLEENSÄ laitetaan ennen säröjä, kun taas modulaatioefektit (chorus, flanger) ja kaiut YLEENSÄ jälkeen. Eli ei voida sanoa, kumpi kuullostaa paremmalta, riippuu efektistä ja kuulijan omasta mieltymyksestä. Tästä on paljon keskusteluja, käytä hakua. Jos olet muuten vahvistimesi soundeihin tyytyväinen, niin oma valintani olisi G-Major. Eli otat perussoundit vahvistimesta ja efektit G-Majorista. Varmuuden vuoksi vielä yksi käsitteellinen seikka: Säröä ei YLEENSÄ lueta efektiksi. JuSu "One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man." | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)