Aihe: Teille, joilla kokemusta Epiphone Lespoista.
1 2
JCM
17.04.2003 18:05:25

Mua on hirmuinen LP kuume korventanut jo jonkin aikaa, olenkin nyt ajatellut laittaa tuumasta toimeksi ja kolme vaihtoehtoa olisi tähtäimessä.

Kertokaa kokemuksia, erityisesti kyseisten kitaroiden mikkien laatu arveluttaa. Joutuuko heti ottamaan kolvin käteen vai..
Käsittääkseni näissä on kuitenkin kohtu laadukkaat mikit?!

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … es_paul_standard_gold_prodinfo.html

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-134720.html

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … hone_les_paul_56_gold_prodinfo.html
Grapevine
17.04.2003 18:12:42 (muokattu 17.04.2003 18:12:55)
Mä luulin sun aina soittaneen Les Paulilla. Aina Santhyria kuunnellessa mieleeni on piirtynyt kuva JCM.stä soittelemassa hienolla Tobacco Sunburst-LP.llä.
Dumb
17.04.2003 18:15:04

Mä luulin sun aina soittaneen Les Paulilla.

Explorer + EMG -miehiähän toi JCM on...
Grapevine
17.04.2003 18:19:48

Explorer + EMG -miehiähän toi JCM on...

Tiesin, tiesin. Mutta kun yleensä hevimiehet soittelee Sunburst-Lespolla.
Dumb
17.04.2003 18:24:20

yleensä hevimiehet soittelee Sunburst-Lespolla.

Ei kyllä välttämättä ihan näinkään. Mutta tämä nyt ei liity itse aiheeseen, joten lopetetaan ennen kuin aloitetaankaan.
Prowleri
17.04.2003 18:46:27 (muokattu 17.04.2003 18:47:01)
Nuo Goldtopit on kyl veikeitä. Tokailtakin löytyy laadukasta edullista vastaavaa, Oulun riisto-Kullaksella niitä on isot rivit.
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
Tinmo
17.04.2003 19:09:25
...riisto-Kullaksella niitä on isot rivit.

Miten niin, mun mielestä Kullaksella on ihan kohtuu hinnat

Minä ottaisin jo paljon puhutun Japanin Tokai Les paulin, nuo on ties mistä bambusta kyhättyjä... ...mutta jos se ei haittaa ja haluaa päästä huokeammalla, niin hyvähän noilla on soittaa, sopii mun käteen oikein hyvin, mikitkin ihan OK tuon hintaluokan skeboihin
Let there be light, Let there be sound, Let there be drums, Let there be guitar, LET THERE BE ROCK!
A. Järvinen
17.04.2003 19:30:47
Nuo Goldtopit on kyl veikeitä. Tokailtakin löytyy laadukasta edullista vastaavaa, Oulun riisto-Kullaksella niitä on isot rivit.

riisto-Kullas... Heh :)
karkki
17.04.2003 21:07:53

Jos nyt palataan tuohon alkuperäiseen kysymykseen, niin kyllä minä ainakin olen tyytyväinen Epi LP Standardini mikkeihin. Eli ei vaihtaminen varmasti välttämätöntä ole.
slavery
18.04.2003 00:07:07
Mulla on tollanen standardi Lespa ja ihan olen ollut tyytyväinen kitaraan, en kyllä oikein ymmärrä niitä jotka näitä jaksavat haukkua... tai no kyllä toisaalta, eihän tämä kuitenkaan ole sitä ihan aitoa Les Paulia, mutta kitarana varsin hyvä. Mikeistä ei ole kyllä hirveästi sanomista, kotona soitellessa ei ole ongelmia, kun lähtee keikalle ja lavalla on paljon kamaa ja volat kovalla niin tuntuisivat aika kiertoherkiltä. Mutta tuohonhan voi kyllä aivan itse vaikuttaa, nimittäin sillä miten niitä kamoja sinne sijoittelee jne... Tätä kiertämistähän kyllä ilmenee lähes mikeissä kuin mikeissä eli ei niin valtava miinus. Saundi on mielestäni ko. kitarassa varsin mukava ja siihenkinhän vaikuttaa hyvin vahvasti vahvistin jota käytät. En jaarittele enempää, tässä tilanteessa sanoisin melkein että osta mikä eniten silmää miellyttää, taitaavat olla kaikki kitarat aika samantasoisia.

Ai niin, pitää vielä keksiä yksi valittamisen aihe Epistä ja Tokaista, nimittäin plektra suojat. Ne on asennettu valmiiksi kitaroihin ja jos mielii poistaa sen, huomaa että jää aika jumalattomat holet (kokeiltu on). Gibsonilla joissakin malleissa (ainakin standard) se tulee kitaran mukana ja sen voi asentaa itse niin halutessaan. Itse katselen mieluumin LP:tä ilman tuota vehjettä. Nyt riittää...
viisas kun olisin niin tähän jotain laittaisin, turhuutta...
slavery
18.04.2003 00:12:28
Pitää vielä lisätä että kannattaa etsiskellä kitaraa vaikkapa osoitteesta www.huuto.net Tuolla noita näkee aina silloin tällöin myynnissä ja voi saada suht halvallakin jos käy hyvä mäihä. Nyt taitaisi olla myynnissä Gibsonin Gary Moore Signature LP, olis kyllä aika tyylikäs, taitaa siellä olla tällähetkellä myös epiä ja tokaita tarjolla, jos en ihan väärin muista.
LaXu
18.04.2003 00:25:56
Ai niin, pitää vielä keksiä yksi valittamisen aihe Epistä ja Tokaista, nimittäin plektra suojat. Ne on asennettu valmiiksi kitaroihin ja jos mielii poistaa sen, huomaa että jää aika jumalattomat holet (kokeiltu on). Gibsonilla joissakin malleissa (ainakin standard) se tulee kitaran mukana ja sen voi asentaa itse niin halutessaan. Itse katselen mieluumin LP:tä ilman tuota vehjettä. Nyt riittää...

Tuo on muuten ihan totta, kyllä meikäläisenkin silmää enemmän miellyttää plektrasuojaton LP. Olisi hyvä kun sen saisi vain jollain pitävällä pikakiinnityksellä (lue: sellaisella jossa ei tule runkoon mitään ruuvinreikiä) kiinni halutessaan.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Juzzu
18.04.2003 09:25:17
Ruuvinreiät tuo vaan semmosta "tekemisen makua" siihen keppiin - tai sitten ei. Tuossa mun omakuvassa taas yksi esimerkki aiheesta...

Tuossa mun 10v wanhassa Epissä oli kyllä aika tummasoundiset, dynaamiikattomat mikit, mutta käsittääkseni uudemmissa on kyllä paremmat. Mutta soundillisesti tuo mun peli vasta aukesi, siinä määrin kuin nyt tuollainen Epi sitten voi aueta, vasta mikkien vaihdon jälkeen. Ei tuossa työnlaadullisesti tms. ole mitään huomauttamista ollut, soundit taas nyt on aina niin subjektiivisia asioita.

Hommaa tuollainen Goldtop - on ne niin kuuleja, varsinkin P-90:llä. Tosin niillä et varmaan liiemmin hiiviä voi soitella.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
JCM
18.04.2003 15:26:55

Hommaa tuollainen Goldtop - on ne niin kuuleja, varsinkin P-90:llä. Tosin niillä et varmaan liiemmin hiiviä voi soitella.

Rock´n´rollia tulee soiteltua sillä sitten. Ollaan pistämässä toista bändiä pystyyn ja Lespalla soittelisin siinä porukassa.
Hevin soittelua varten on ESP.
A. Järvinen
18.04.2003 19:33:20

Rock´n´rollia tulee soiteltua sillä sitten. Ollaan pistämässä toista bändiä pystyyn ja Lespalla soittelisin siinä porukassa.
Hevin soittelua varten on ESP.

Itteäki kyllä kiinnosta tuommoset P-90:t. Sit ois SG, (haaveissa oleva hevikeppi) RR ja P-90:llä oleva Lespa :). Mahtava kirjo :).
Mia
18.04.2003 21:04:30
Ai niin, pitää vielä keksiä yksi valittamisen aihe Epistä ja Tokaista, nimittäin plektra suojat. Ne on asennettu valmiiksi kitaroihin ja jos mielii poistaa sen, huomaa että jää aika jumalattomat holet (kokeiltu on).

Tokailla on LP-malleja ilman plektrasuojusta, eikös olekin.
In the world where you can be anything-be yourself.
slavery
19.04.2003 01:43:17

Tokailla on LP-malleja ilman plektrasuojusta, eikös olekin.

Voihan niitä olla, ja tod. näköisesti onkin, mutta yleensö silmiin sattuu vaan noita suojalla varustettuja pelejä. Minusta se vaan ei ole järin kaunis... mielipide asia tämäkin.
slavery
19.04.2003 01:45:21
Ruuvinreiät tuo vaan semmosta "tekemisen makua" siihen keppiin - tai sitten ei. Tuossa mun omakuvassa taas yksi esimerkki aiheesta...

Niin, siinä vaan tahtoo vähän lakka alkaa hajoamaan siitä reiä'n kohdalta ja kun vähänkin kopaset kitaraa jonhonkin niin äkkiä tulee lohkeama yms... En tiedä, joku tykkää, toinen taas ei.
Mia
19.04.2003 01:57:09
Se plektrasuoja rumentaa LP:tä. Niin se vaan on.
In the world where you can be anything-be yourself.
Prowleri
19.04.2003 15:00:15
Ruuvinreijät saa jemmaan esim. kynsilakalla, joita löytyy varsin kattavasti kaikenvärisiin keppeihin. Tietenkin se reikä vielä läheltä erottuu mutta ei niin häiritsevästi.
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)