Fingolfin 24.04.2003 20:35:55 | |
---|
Muun kaman tilauksen ohessa voisi ottaa eri merkkisiä kieliä testiin. Ihan kaikkia ei kuitenkaan kehtaa ottaa, niin pitäisi nyt osata valita ne parhaimmat. Vaikka joku 5-10 settiä jos ottaisi. Kitara on Jackson RR3r tietysti floyd rosella ja setit paksuudeltaan 9-42. Ennen olen käytellyt D'addario XL:ää ja GHS Boomersia. Tällaisia ajattelin; -Dean Markley signature -Dean Markley Blue Steel -DR Hi-Beam -Elixir nanoweb -Ernie Ball Super Slinky -Pyramid (3,15€/setti!) Onko tuossa nyt jotain ihan paskoja, jotka voi suoraan sulkea pois testaamatta? Porukka puhuu jostain DR Extra-Life kielistä, mutten tuolta DR:n sivuilta sellaisia löydä. Sähkikselle ainoastaan Tite-Fit, Hi-Beam, Pure-Blues ja Legend. Mitäs käytännön eroa noilla Tite-Fit- ja Hi-Beam kielillä on? Strength and Honor |
SiwamieS 24.04.2003 21:39:40 | |
---|
Pyramideja. Ihan vitun hyviä. Mun mielestä. |
deevee 24.04.2003 22:03:51 | |
---|
Ernie Ballit on ainakin hyviä joten niitä kannattaa ottaa. Enpä nyt muuten noista kielistä tiedä. Eiköhän ne kaikki soi ;) "Menet naisen luokse? Älä unohda ruoskaa." - Friedrich Nietzsche (1844-1900) |
Fingolfin 24.04.2003 22:12:27 | |
---|
Ahhaa, nuo kehutut Extra Lifet löytyivätkin akustisen puolelta. http://www.drstrings.com/extra_1.htm Pitää varmaan niitäkin sitten testata, vaikka Thomannilta ei taida saada. Musamaailmasta näyttää löytyvän. Hemmetin kalliita ainakin ovat, 23€. Strength and Honor |
Mursuviiksi 24.04.2003 22:47:55 (muokattu 24.04.2003 22:48:39) | |
---|
Älä nyt missään nimessä ainakaan noita Pyramideja tilaa! Todella surkeita olivat ainakin ne 5 settiä mitkä itse tyhmyyspäissäni tilasin. +7min |
Aki 25.04.2003 02:38:02 | |
---|
DR Extralifet on tunkkasimmat ja sustainiltaan lyhyimmät kielet mitä olen koskaan kokeillut. Vaikka Maximatkin ennen näitä! Oli virhe edes kokeilla, ei niillä voinu keikalle mennä. Elixirejä olen käyttäny kaikissa kitaroissa ja bassossani nyt jo pari vuotta. Pidän Elixirien pienestä lisäliukkaudesta, ja voi että sitä autuutta ettei tartte vaivata päätään kielten putsaamisella ja soundin muuttumisella joka keikan/treenien jälkeen! Nykyään bassolla voi peukuttaa vaikka on 6kk vanhat kielet! Ekat Elixirit oli stratossa vuoden. Joskin, kolmea ohuinta (tavalliset plainit) piti vaihdella, ne kun ruostuivat kovassa soitossa 2-3kk välein. Kun Martinin pronssipinnotettuja plaineja vielä sai irtokielinä, olin kyllä kielitaivaassa. Odotan vaan että GHS:ltä tai keltä tahansa alkaa saamaan pronssikieliä irtokielinä, niitä kun löytyy melkein kaikkien valmistajien jostain akustisesta setistä. Mielestäni Elixirejä on ehdottomasti syytä kokeilla! Ne on mulle todella suuri helpotus, sekä rahallinen säästö. -Aki. |
Lilli 25.04.2003 09:12:27 | |
---|
Pyramideja. Ihan vitun hyviä. Mun mielestä. Sama juttu. Tilasin 010- ja 011-satseja läjän ja ne on soineet ja kestäneet sekä LesPaulissa että Stratossa ihan niinkuin d'Addariot ja Ernie Ballitkin. - Painukaa v***uun lauloi Preeriasusi ja poistui itse paikalta. |
Zarmo 25.04.2003 09:37:35 | |
---|
Sama juttu. Tilasin 010- ja 011-satseja läjän ja ne on soineet ja kestäneet sekä LesPaulissa että Stratossa ihan niinkuin d'Addariot ja Ernie Ballitkin. Kyllä minullakin on Pyramidin 011-setit toimineet moitteetta Danossa. Kyllä sitä säröä saa miedommillakin säädöillä, pitää vaan hakata lujempaa. |
Juzzu 25.04.2003 10:10:24 (muokattu 25.04.2003 10:13:08) | |
---|
Pitää varmaan niitäkin sitten testata, vaikka Thomannilta ei taida saada. Musamaailmasta näyttää löytyvän. Hemmetin kalliita ainakin ovat, 23€. Musapörssistä 20,- Mä tuossa yhden setin testasin, mutta taidan siirtyä takaisin wanhoihin Tite-fitteihin tai Pure Blueseihin. Ei niisssä oikein mun mielestä ollut tuon hintaeron verran lisäarvoa, jossei kuulia mustaa väriä lasketa. Tosin parin päivän soiton jälkeen alkoi musta kuori ja kuoroitua poies pikkaukohdilta (soitan aika kovalla kädellä), tällei parin kuukauden jälkeen onkin sitten kuoret jo pois vaikka mistä. Ja soundi oli kyllä melkoisen tumma jo het alusta, ja tummeni vielä enemmän koko ajan. Eli en oikein tiedä mistä tuo extra-life -määritelmä tulee. Ei helissyt kielet uutena, ei wanhana. Jotkuthan on kyllä tykännyt kovastikin, joten voihan se olla etten ole vaan tajunnut noista sitä oleellista. EDIT: eihän T-kaupassa myydä DRiä?? Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Lonesome 25.04.2003 10:19:07 | |
---|
DR:t ja Elixirit on outoja, kun olen sitä ikäluokkaa, että noita ei vielä ollut keksittykään ainakaan Suomessa, kun todella aktiivisesti kieliä kulutin. Mutta: Jos T-kaupasta tilaat, niin Pyramidit ja Harley Bentonit on kyllä ihan käyttökelpoisia hintaansa nähden. Ehkä ei aivan huippusoudia/kestävyyttä kuitenkaan. Pitäis varmaan järjestää tällainen Tekniikan Maailma-henkinen vertailu, että tulisi objektiivisuutta peliin. Ernie Ball taas on varma ja laadukas valinta, mutta hintataso ei T-kaupassa ole suhteessa kovin halpa. Jos asut/liikut pääkaupunkiseudulla, niin esim. DLX Music Hgin Malmilla myy noita hintaa 6 erkkiä/satsi. GHS:n kieliä T-kaupasta näyttää saavan heikosti tällä hetkellä. Muuten voisi suositella niitäkin. "I've Got The Rock'n'Rolls Again" |
Juzzu 25.04.2003 10:56:00 | |
---|
DR:t ja Elixirit on outoja, kun olen sitä ikäluokkaa, että noita ei vielä ollut keksittykään ainakaan Suomessa Siis kyllä noi DR:t on ihan tavallisia kieliä, ehkä vaan jonni verran perussettejä laadukkaampia. DR:llä on vain yksi tuollainen "erikoissetti", Extra-lifet. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Palava lammas 25.04.2003 11:51:19 | |
---|
DR:llä on vain yksi tuollainen "erikoissetti", Extra-lifet. Ostin kerran musamaailmasta sellasen DR:n kybä setin, joka oli violetissa paketissa ja jos en väärin muista niiden kielien ydin oli sellaista kuuskulmaista lankaa (vrt. D'addario EXP). Enpä ole myöhemmin enää moisiin törmännyt. Mikäköhän setti se mahtoi olla? Tuntumaltaan ja soinniltaan olivat todella hyvät. Pehmeät ja rapeat, näin Jukka Erätulimaisesti ilmaistuna. |
Fingolfin 25.04.2003 12:13:43 | |
---|
Strength and Honor |
Fingolfin 25.04.2003 12:17:24 | |
---|
Ostin kerran musamaailmasta sellasen DR:n kybä setin, joka oli violetissa paketissa ja jos en väärin muista niiden kielien ydin oli sellaista kuuskulmaista lankaa (vrt. D'addario EXP). Enpä ole myöhemmin enää moisiin törmännyt. Mikäköhän setti se mahtoi olla? Oisko ollu Hi-Beamit? http://www.drstrings.com/hibeamelec.htmStrength and Honor |
KooAa 25.04.2003 12:28:09 | |
---|
Ostin Custom-Soundsista 2 sarjaa Pyramideja, paketin kannessa lukee "PURE NICKEL HAND WOUND". Mun, harrastelijan, mielestä hyviä kieliä joissa taidan pysyä. En löytänyt vastaavia Thomannilta vaikka siellä monenlaista versiota näyttää olevan. Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
Palava lammas 25.04.2003 12:53:11 | |
---|
Oisko ollu Hi-Beamit? Nehän ne! Taitavat lykätä mulle aina vaan noita Tite-Fittejä. Pitääkin ensi kerralla anella noita Hi-Beameja. Jos nyt pitää sanoa jotakin otsikosta niin sanonpa, että ostaakaa DR:n kieliä! Niitä saa ainakin Musamaailmasta, eikä tartte Saksasta asti kieliä lähteä ettimään. Thomanilta tilasin joskus Ernie Balleja. Ovat ihan hyviä kieliä, aikas pitkä ikäisiä muistaakseni. Nyttemmin niitäkin saa DLX:tä ja varmaankin siis Soitinkaupasta netistä. |
RawknRawl 25.04.2003 13:57:08 | |
---|
Pyramidit on ainakin mulle soundeiltaan ihan yköset. Kestävyys ei paras, mutta mitä sitte. Minä käytän. Tallapalat saa olla timmissä pure nickejen kera. Pieninkin knölle purasee näihin jotenkin erkkinä. Allekirjoitus on lyhyt teksti, joka näkyy jokaisen viestini lopussa keskustelussa. Se voi sisältää esim. jonkun lentävän lauseen tai jotain muuta persoonallista. |
Fortune 25.04.2003 14:13:13 | |
---|
Ostin Custom-Soundsista 2 sarjaa Pyramideja, paketin kannessa lukee "PURE NICKEL HAND WOUND". Mun, harrastelijan, mielestä hyviä kieliä joissa taidan pysyä. En löytänyt vastaavia Thomannilta vaikka siellä monenlaista versiota näyttää olevan. Ne Thomannin halvimmat Pyramidit ovat ilmeisesti ihan jotakin halpistusinasarjaa, eivät ainakaan noita samoja mitä C-S:lta saa? Minulla on tuossa Talmanissa vieläkin Pyramid Goldit (en viitsi vaihtaa vielä, kun pitäisi viedä nauhahiontaan tuo) ja kyllähän nuo ihan kielet ovat siinä missä muutkin. |
Blue Apocalypse 25.04.2003 14:44:30 | |
---|
Ostin Custom-Soundsista 2 sarjaa Pyramideja, paketin kannessa lukee "PURE NICKEL HAND WOUND". Mun, harrastelijan, mielestä hyviä kieliä joissa taidan pysyä. En löytänyt vastaavia Thomannilta vaikka siellä monenlaista versiota näyttää olevan. Hand Wound :) Päätin itsekkin kokeilla Pyramidejä, kun DR:ää ei ollut. Parassointisimmat kielet mitä tähän asti olen kitarassa käyttänyt. Kolme viikkoa ovat paikalla olleet ja ihan hyvin soivat vielä. Normaalisti soinnista lähtee se paras särmä pois viikossa. Kalliita ovat, siitä ei pääse yli eikä ympäri. without tunneling, the sun won't shine. |
Fortune 25.04.2003 14:48:17 | |
---|
Hand Wound :)
Niin, todennäköisesti tuohon riittää, kun punomakoneen käyttäjällä on kädet.
|