moikki 23.04.2003 19:35:59 | |
---|
Minkälainen peli toi on? Minkälaista saundia lähtee? Tukka kasvaa! |
Hammer Of The Gods 23.04.2003 22:52:33 (muokattu 23.04.2003 22:55:54) | |
---|
Minkälainen peli toi on? Minkälaista saundia lähtee? Erinomainen peli. Upeat saundit. Toi on siis enemmän semmonen perusrock/blues/mikävaanmissäeitarvitamättösäröä-vahvistin. Itse käytän Boss GT-6:en kanssa ja kyllä siitä tommosella apuvälineellä saa ihan minkälaista saundia vaan haluaa. Efektilenkkiä ei tosin löydy, mutta paskanko väliä kunhan kuulostaa hyvältä ilmankin. Ilman mitää lisälaitteita lisälaitteita saundi on ihanan sanoisinko "tumma". Ei siis mitenkään tuhnu vaan ...öh... tumma! Ja tuon satawattisen saatkin sitten uusia treenikseltä rappauksia parin kuukauden välein, mekkalaa nimittäin lähtee ihan tautisen paljon. Mahtava vahvistin! Edit: Ai säkin oot Kuopiosta. Niitä Viiking-musiikin JMP:täkö oon katellu? Siellähän noita oli ainakin viime viikolla vielä kaksin kappalein... Mitä helpommin, sitä helpommin! |
Jabe 24.04.2003 10:11:34 | |
---|
Minulla on 100 w JMP Super Bass vm. 77. Hyvä rokkistyrkkari. Iso, lämmin soundi. Erilaisia särösoundeja saa erilaisten säröspedujen kanssa. JMP myöskin tuntuu tuovan eri speduista ja kitaroista niiden parhaat puolet esiin. Strato -> Ibanez TS9 -> JMP -yhdistelmällä olen saanut aikaan rouheita bluesrocksoundeja, ja Ibanez RG550 -> Ibanez TK999 -> JMP on ollut hyvä yhdistelmä modernimpaan leadsoundiin. Eikä speduja tarvi välttämättä lainkaan. Strato suoraan kiinni styrkkariin, ja volume vähän kovemmalle, niin henkkajutut irtoaa loistvasti (siis .. jos ne jutut irtoaa soittajalta :-)) Myöskin JMP:n kahta kanavaa voi hyödyntää monin tavoin. kanavat voi linkittää, ja siihen väliin voi halutessaan laittaa vaikka kaiun tms. Modernia ostoskeskusmetallia soittaville löysähousuisille teineille en JMP'tä kuitenkaan suosittele. Semmoista inhottavaa sirinäsäröä siitä on erittäin vaikeaa saada irti :-) |
booster 24.04.2003 10:15:14 (muokattu 24.04.2003 10:15:57) | |
---|
Mitenkäs muuten ton non-master-volume JMP:n omistajat käyttää tuota vahvistinta: kanavat yhdessä vai toista kanavaa pelkältään? Nyt kun olen ruvennut taas saundia metsästämään niin tuntuu että se Treble kanava on suorastaan inhottavan kirkas. Jos kanavat on yhdistettyinä, täytyy taas pelata middle/treble/bass -säätöjen kanssa ja lisäksi kanavien äänenvoimakkuudet vaikuttavat basso/treble -tasoon. Lisäksi mulla tuntuu, että tuo etuaste menee ruvelle turhan helposti, ja rumasti. Täytyisi varmaan vähän leikkiä niiden etuasteputkien kanssa, multa kyllä löytyy 12AU7:ja ja 12AT7:ja 12AX7:jen lisäksi.. En tiedä oliko eilen huono päivä itsellä, mutta tuntui että saundissa oli koko ajan liikaa bassoa tai trebleä. Tuli mieleen koko vehkeen myyntikin siinä kiukutellessa. Toi mun yksilöhän on sellainen että siitä saa kyllä säröä jo melko pienillä äänenpaineillakin, vahvarikellarin sedän kanssa siitä puhuttiin ja taisi olla ne jännitteet pääteputkilla jotenkin alhaiset tai jotain, ei-alkuperäisestä muuntajasta johtuen.. No joo, tulipa taas tilitettyä. "If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio |
Snowblind 24.04.2003 10:19:30 | |
---|
Nyt alkoi kiinnostamaan toi vehje. Paljonkohan JPM50:llä (combo tai nuppi) olisi keskimäärin hintaa? Kesällä saa taas rahaa ja hirveä GAS iskee päälle ja uusi vahvistin pitäisi hommata. Kukkula on käänteinen kuoppa |
booster 24.04.2003 10:22:09 | |
---|
Seuraa toria, niitä näkyy välillä. Omani on vuodelta '72 eli se on niitä viimeisiä point-to-point koneita, maksoin siitä ehkä turhan paljon, 800 euroa ja siihen tuli sitten vielä huoltokuluja päälle. Uudemman olisi saanut halvemmalla ja ehkä olisi kannattanut, kun en mikään keräilijä ole kumminkaan. "If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio |
Lonesome 24.04.2003 10:58:36 | |
---|
Erinomainen peli. Upeat saundit. Ilman mitää lisälaitteita lisälaitteita saundi on ihanan sanoisinko "tumma". Ei siis mitenkään tuhnu vaan ...öh... tumma! Ja tuon satawattisen saatkin sitten uusia treenikseltä rappauksia parin kuukauden välein, mekkalaa nimittäin lähtee ihan tautisen paljon. Mahtava vahvistin! Näin se on. Tosin omien muistikuvien mukaan soundi oli jopa muta-soundisen SG:ni kanssa yllättävän kirkas, toisin kuin esim. Peaveyn 50w 212 Classicin kanssa. Hieno ja yksinkertainen laite. Strato kiinni ja soittamaan. RAT-pedaalilla vähän soolobuustia. Ei vaan 80-luvulla edes tiedetty, mitä aarteita meillä oli käytössä! Angus Youngin sanoja mukaillen: jotkut kutsuu niitä plexeiksi tai jmp:iksi, me kutsutaan niitä hyviksi vahvistimiksi. "I've Got The Rock'n'Rolls Again" |
PIM 24.04.2003 12:05:08 | |
---|
Juuri tuon treble-kanavan ylikirkkauden takia yleisin modi noihin onkin poistaa treble-kanavan volumepotikan ohittava kondensaattori, jonka nimenomaisena tarkoituksena on pienellä volumella ohjata diskantit volumepotikan ohi. Olisikohan olleet sen aikuiset tummasoundiset Les Paulit syynä moiseen viritykseen, mene ja tiedä. Samasta syystä monet pitävät enemmän basso-versioista koska niissä tuota kondensaattoria ei ole. Right now I'm fucking busy, or vice versa.. |
moikki 24.04.2003 16:24:18 (muokattu 24.04.2003 16:24:49) | |
---|
Edit: Ai säkin oot Kuopiosta. Niitä Viiking-musiikin JMP:täkö oon katellu? Siellähän noita oli ainakin viime viikolla vielä kaksin kappalein... Olen tässä miettinyt että minkälaisen putkipelin sitä ensi kesänä ostaisi. En ole huomannut viiking koneita. Olen flangerin asiakas. :) Mutta pitää käydä kokeilee viigissä noita.. Tukka kasvaa! |
moikki 24.04.2003 16:27:22 | |
---|
Juuri tuon treble-kanavan ylikirkkauden takia yleisin modi noihin onkin poistaa treble-kanavan volumepotikan ohittava kondensaattori, jonka nimenomaisena tarkoituksena on pienellä volumella ohjata diskantit volumepotikan ohi. Olisikohan olleet sen aikuiset tummasoundiset Les Paulit syynä moiseen viritykseen, mene ja tiedä. Samasta syystä monet pitävät enemmän basso-versioista koska niissä tuota kondensaattoria ei ole. Onko tuo kondensaattori miten vaikea ottaa itse pois? Kun on kumminkin jonkun verran tultua leikittyä noiden elektroniikka vermeiden kanssa. Tukka kasvaa! |
booster 24.04.2003 16:31:47 | |
---|
Onko tuolla viiking musiikissa JMP:tä? "If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio |
Hammer Of The Gods 24.04.2003 19:50:03 | |
---|
Onko tuolla viiking musiikissa JMP:tä? Oli ainakin viime viikolla muistaakseni ihan kaksin kappalein. Mitä helpommin, sitä helpommin! |
HS 24.04.2003 23:57:02 | |
---|
|
Jabe 25.04.2003 09:26:22 | |
---|
Mitenkäs muuten ton non-master-volume JMP:n omistajat käyttää tuota vahvistinta: kanavat yhdessä vai toista kanavaa pelkältään? Itsekin vielä kokeilen erilaisia vaihtoehtoja, mutta kanavat linkitettynä olen Super Bassiani soitellut. Leadkanavan volume on isommalla, ja bassokanavaa (tai mitkä niiden nimet nyt olikaan) snadisti avaamalla saa lisää botnea hommaan. Ja 100 nupissa tuntuu piisaavan puhdastakin headroomia ihan kivasti ... ei minusta tunnu siltä, että soundi on ruvella liian aikaisin. |
booster 25.04.2003 10:41:27 | |
---|
Ja 100 nupissa tuntuu piisaavan puhdastakin headroomia ihan kivasti ... ei minusta tunnu siltä, että soundi on ruvella liian aikaisin. Joo kyllä mullakin.. en tiedä onko se etuasteen eka putki joka menee ruvelle kun sitä vahvistinta yliohjataan. Se pitäis vaihtaa. Jos soittaa maltillisella tatsilla, kyllä sitä metakkaa lähtee puhtaallakin enemmän kuin tarpeeksi. "If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio |
Jabe 25.04.2003 10:52:47 | |
---|
OK. Ymmärrän. Tuo etuasteen "huono" säröytyminen on tietenkin eri asia kuin headroomin puute. |