Aihe: Korg AX1500G pääkaupunkuseudulta..?
1
356
24.04.2003 19:12:51
Olen tutkinut netistä pääkaupunkiseudun muusiikkiliikkeiden sivuja tarkoituksenani löytää liike, jolla olisi valikoimissaan Korgin AX1500G -efekti. Toistaiseksi huonoin tuloksin. Voisiko joku valottaa, mistä liikkeestä kyseistä laitetta voisi tiedustella?
kuutamo
24.04.2003 19:24:42
Itse en kyllä suosittele tuota vekotinta. Ainut mitä tällä hetkellä käytän siitä on wah wah, mutta senkin aijon ostaa pikapuolin erillisenä. Ainoastaan jos puhtaita soundeja tuosta laitteesta haet niin niihin se kyllä on ihan pätevä, mutta ei säröille... Tämäkin oli sitten vain minun mielipiteeni...
hanipai
24.04.2003 19:41:18
Itse en kyllä suosittele tuota vekotinta. Ainut mitä tällä hetkellä käytän siitä on wah wah, mutta senkin aijon ostaa pikapuolin erillisenä. Ainoastaan jos puhtaita soundeja tuosta laitteesta haet niin niihin se kyllä on ihan pätevä, mutta ei säröille... Tämäkin oli sitten vain minun mielipiteeni...

Multa löytyy Zoom GFX-8, missä on kyllä rankat säröt, jos kiinnostaa.
356
24.04.2003 19:42:53
Ahaa, minulle taas joku heviäijä sanoi, että siitä saa hyvät säröt. Entä jos piuhan päähän laittaa jonkun Bossin Metal Zonen tai vastaavan? Särösaundeja tässä ollaan kuitenkin pääasiassa hakemassa mutta ei ne laitteen muutkaan efektit hukkaan menisi.
kuutamo
24.04.2003 19:46:11
Ahaa, minulle taas joku heviäijä sanoi, että siitä saa hyvät säröt. Entä jos piuhan päähän laittaa jonkun Bossin Metal Zonen tai vastaavan? Särösaundeja tässä ollaan kuitenkin pääasiassa hakemassa mutta ei ne laitteen muutkaan efektit hukkaan menisi.

Testaappa huviksesi Marshallin Jack-Hammeria... Itse ainakin tykkään sen säröstä vielä enemmän kuin Bossin Metal Zonen....
356
24.04.2003 19:56:53
Miten porukka vertailisi (hyvät/huonot puolet) näitä mainittuja (Korg/Zoom) vehkeitä näin metallinäkökulmasta?
benny
24.04.2003 22:40:46 (muokattu 24.04.2003 22:46:04)

Testaappa huviksesi Marshallin Jack-Hammeria... Itse ainakin tykkään sen säröstä vielä enemmän kuin Bossin Metal Zonen....

Sun Jackhammeris varmaan soundaa huomattavasti paremmalta jos plugaan sen:

Kitara -> Jackhammer -> Stereot
Mä luulen että voisin ton jälkeen itkeä mun skobejen perään.

Mutta kun taas Korgista voi tunkea piuhan (RCA) tuonne stereoihin ja soundaa hyvältä.

En tajua miksi ihmeessä alat selittää multiefektithredissa jostain helvetin Jackhammerista. Emmäkään tule selittää pitkistäkalsareista boxereista puhuttaessa.

Ja juuri soittelin omalla AX1500G:llä ja kohta menen taas soittelemaan. Hinta ja laatu on huomattavasti parhaiten kohdillaan ko. laitteessa kuin missään muissa saman hintaluokan vermeissä. Ja mitä tulee tuohon Wahiin Korgissa, niin se on täyttä kuraa. Sillä voi ehkä juuri ja juuri leikkiä cleanilla missä on delayta.

e d i t : ok. olet juuri tänään rekisteröitynyt. saat anteeksi ;)
shitfuck inc.
kuutamo
25.04.2003 15:11:08

Sun Jackhammeris varmaan soundaa huomattavasti paremmalta jos plugaan sen:

Kitara -> Jackhammer -> Stereot
Mä luulen että voisin ton jälkeen itkeä mun skobejen perään.

Mutta kun taas Korgista voi tunkea piuhan (RCA) tuonne stereoihin ja soundaa hyvältä.

En tajua miksi ihmeessä alat selittää multiefektithredissa jostain helvetin Jackhammerista. Emmäkään tule selittää pitkistäkalsareista boxereista puhuttaessa.

Ja juuri soittelin omalla AX1500G:llä ja kohta menen taas soittelemaan. Hinta ja laatu on huomattavasti parhaiten kohdillaan ko. laitteessa kuin missään muissa saman hintaluokan vermeissä. Ja mitä tulee tuohon Wahiin Korgissa, niin se on täyttä kuraa. Sillä voi ehkä juuri ja juuri leikkiä cleanilla missä on delayta.

e d i t : ok. olet juuri tänään rekisteröitynyt. saat anteeksi ;)

Mitäs oikeen anteeks pyytelet... Ensinnäkin täytyy sanoa että tämän viesti alulle panija kysyi että entä jos piuhan päähän laittaa jonkun Bossin Metal Zonen tai vastaavan?
Niin vastasin hänelle että itse pidän enemmän Jackhammerista efekti pedaalina, en tosin itse omista kyseistä lootaa. Itse omistan AX1500G ja käytänkin sitä enää ainostaan kun soittelen tietokoneelle uusia kappale rakenteita, itse bändi treeneissä käytän Marshallin omaa säröä vahvistimeni on JCM2000 DSL100. Ainut mitä enää korgista käytän on wah wah onhan sekin perseestä mutta välttää paremman puutteessa. Eli jos viestiketjun aloittaja on ainoastaan hakemassa säröpuolta soittamiseen niin kannattaa ehdottomasti ostaa jokin laadukas efekti pedaali eikä mitään mallintavia laitteita. Tämäkin on siis vain mielipidekirjoitusta, mutta itse olen luvannut että pysyn tästä lähin kaukana mallintavista. Voihan niitä mallintaviakin löytää ihan laadukkaita mutta Korkki AX1500G ei valitettavasti niihin sovellu eikä varsinkaan silloin jos meinaat vielä keikkaillakin...
HB
25.04.2003 17:02:15
Ja itse kysymykseen vastaus. Ainakin Espoon Musiikissa oon niitä nähny ja sielä kokeillutkin. En kauheesti tykänny.
North
25.04.2003 23:25:04
niitä saa DLX:st.
ite kävin tiistaina ostamas semmosen ja olen ja olen ollu tosi tyytyväinen.se on tarjoukses siel 299€
http://www.dlxmusic.fi/tarjoukset.shtml
...Rap,Punk,Dance,Pop... HAHAHAHAHA!!!
Jormaz
26.04.2003 00:27:31
Putkivahvarin kanssa ei ainakaan mun 1000g saundaa hyvältä. Käytänkin vaan enää kaikua ja delayta.
Back to the 80's
Progressiveland
26.04.2003 00:51:46

kavarilla on tollanen korg ja siitä saa mielestäni hyvät säröt irti,itelläni on pandora px4 mut siitä ei niin stiff ass särösoundit irtoo,mut ihan ok jaon perkeleellisen helppokäyttää ja on näppäränkokonen ja siinä on rumpu jutut mukana jos niitä tarvii, mun muistaakseni ax1500 ei olllu,korjatkaa jos olenväärässä.
kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene
North
27.04.2003 00:02:27 (muokattu 27.04.2003 00:23:35)
kavarilla on tollanen korg ja siitä saa mielestäni hyvät säröt irti,itelläni on pandora px4 mut siitä ei niin stiff ass särösoundit irtoo,mut ihan ok jaon perkeleellisen helppokäyttää ja on näppäränkokonen ja siinä on rumpu jutut mukana jos niitä tarvii, mun muistaakseni ax1500 ei olllu,korjatkaa jos olenväärässä.

ei ole,et ole väärässä :)
...Rap,Punk,Dance,Pop... HAHAHAHAHA!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)