Aihe: carvin
1
petevon
22.04.2003 12:21:40
Onko kellään kokemuksia Carvinin x100b nupista. Netistä löytyy tosi vähän järkevää tietoa(Siis muuta tietoa kun että Steve Vai joskus on sillä soitellu).
Onko joku soitellu moisella pelillä?
MrGuitarist
22.04.2003 12:45:35
Olen soitellut samaisella nupilla ajettuna Carvinin omaan 4x12" kaappiin.

Eli vahvistimessahan on 2 kanavaa, puhdas ja särö, graafinen eq toimii jommallekummalle kanavalle pelkästään. Taisi olla myös jotain push-pull-potikoita lisägainille ja trebleboostille. Jousikaiku ja omat säädöt molemmille kanaville. Tehonpuolitykset taisi mennä niin, että takaa sai säädettyä 25%, 50% ja 100%.

Puhdas kanava kuulosti omaan korvaani melko tunkkaiselta. Minkäänlaista spänk-meininkiä on turha hakea, soundi on enemmänkin basso/middlevoittoinen (myös särökanavalla). EQ:lla saa tietenkin säädettyä moneen suuntaan, mutta fender-puhtaita ei kanavasta oikein saa, ainakaan tuohon Carvinin omaan tuhtiin kaappiin ajettuna. Veikkaanpa, että pienempi takaa avoin kaappi toimisi clean kanavan kanssa paremmin.

Särökanava on ns. semi-higain, eli ei ihan älytöntä heviä. Eq:lla tosin saa middlekuopan tekemällä todella rajuakin meininkiä varsinkin kovalla ajettaessa, mutta särön määrä ei loppujenlopuksi täysilläkään ole valtava. Särökanava toimii hyvin rankemmassa rokissa, gainit pienemmällä soundi ei ole niinkään vakuuttava. Mielestäni särökanava vaatii sen graafisen eq:n, että soundin saa mieleisekseen. Silloin taas eq:ta ei ole mahdollista käyttää puhtaalla kanavalla, jolloin monesti joutuu tekemään kompromisseja.

Kokonaisuutena ihan ok rokkipeli. Ei tosin omaan makuuni. Ehkä vahvistin yrittää olla jotain fenderin, marshallin ja mesan välimaastosta, mutta... niin :) Kannattaa kokeilla, noita kuitenkin sillointällöin pyörii suht halvalla.
Jäärä
22.04.2003 13:34:39

Puhdas kanava kuulosti omaan korvaani melko tunkkaiselta. Minkäänlaista spänk-meininkiä on turha hakea, soundi on enemmänkin basso/middlevoittoinen (myös särökanavalla). EQ:lla saa tietenkin säädettyä moneen suuntaan, mutta fender-puhtaita ei kanavasta oikein saa, ainakaan tuohon Carvinin omaan tuhtiin kaappiin ajettuna. Veikkaanpa, että pienempi takaa avoin kaappi toimisi clean kanavan kanssa paremmin.

Mulla on aika erillaiset kokemukset tästä vahvistimesta. Se tuntui todelliselta treblesahalta, varsinkin säröpuolella, puhdas oli aika o.k. Vahvistimessa oli kiinni alkuperäiset Groove Tubesit. Muutenkin vahvistin oli aika kolhon tuntuinen ja todella äänekäs. Myin poies ja viritin sellaisen räkkisysteemin. Tämä tapahtui n. 10 vuotta sitten.

Pari vuotta sitten aloin purkamaan sitä räkkihärdelliä ja hommasin 50 wattisen version tästä samaisesta vahvistimesta. Se toimii huomattavasti paremmin tarkoituksiini ja aika erillailla mitä se edellinen vahvistin, mikä oli aika yllätys. Omasta mielestäni puhdas kanava on todella hyvä, särökanava ihan jees.
Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan.
MrGuitarist
22.04.2003 13:50:09
Mulla on aika erillaiset kokemukset tästä vahvistimesta. Se tuntui todelliselta treblesahalta, varsinkin säröpuolella, puhdas oli aika o.k.

Tosiaan, voi olla noinkin aivan hyvin. Kokeilemaani yksilöä oli nimittäin moditettu antamaan enemmän virtaa etuasteen putkille, tai jotain vastaavaa. Lieneekö tällä sitten vaikutusta tuohon treble-käyttäytymiseen? Mutta trebleä ei kyllä tästä koneesta älyttömästi irronnut.
rattle
23.04.2003 00:55:55
Kyllähän sellainen tuolta kämpiltä löytyy. Täytyy myöntää, ettei se aivan huippupeli ole, mutta huomioon ottaen mitä itse siitä maksoin (taisi olla 2000 mk) niin ei se nyt niin huonokaan ostos ollut.

Tosiaan ainakin särö tuntuu olevan hieman tunkkainen, mutta minuun ei kannata luottaa, sillä vehjettä ei ole tullut koskaan kunnolla säädettyä. Luultavasti kunnon säröllä siitä saisi vaikka mitä irti, niinkuin yleensä putkivehkeistä.

Itse ostin sen joskus sen takia, että halusin vain jonkun putkivehkeen ja kyllähän se on opettanut mitä eroa on putkella ja trankulla (edellinen vahvistin oli Laney TF200).

Mutta jos saisit sen halvalla ja miel. jalkakytkimen kanssa, niin onhan se kokeilemisen arvoinen peli. Monipuolisuutta löytyy ainakin kahden kanavan, kaiun, fxloopin, tehon puolituksen ja graafisen eq:n osalta. Jalkakytkimen mainitsin siksi, että sillä pystyy kytkemään toisen kanavan, kaiun ja loopin päälle (plussaa).

Kokeile nyt kumminkin ensin.
I always press the wrong button...
Aki
25.04.2003 03:22:33

Nää pikkasen vaihtelee. Oon törmänny aivan hunajaiseen 50W (XT112) comboon joskus, mutta omani ei putkirempankaan jälkeen soi. Pitää viedä jollekin korjaajalle läpikäytäväksi.

Mutta parhaimmillaan aivan loistava ja hyvin monipuolinen (niin soundeiltaan kuin mahdollisuuksiltaan) vahvistin.

-Aki.
JuSu
25.04.2003 09:28:08
Perskules Aki!

Kaveri paukutteli viime yönä (25.4) parikymmentä kirjoitusta, olikos sulla tylsää vai ootko hankkinut uuden nettiliittymän tms? =)

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
petevon
26.04.2003 22:57:59
Ostin itte pari viikkoo sit ton nupin ja saman sarjan kaapin. Nupissa on alkuperäset groove tubesit.
Pari päivää meni ennenkuin alkoi soundeja löytymään. Puhdas kanava on aivan törkeen hyvä ja siitä saa vielä aika rokkisoundit kun laittaa pelin 25 wattiseks ja täysille(kun laittaa potikan vielä bright asentoon, ei ainakaan toi peli kovin tunkkaselta kuullosta)..
Meitsin nuppi on hot rod modification. Onko kaikki tän sarjan nupit Hot Rod modificationeja?
Hyvät säröt saa myös särökanavasta mut vaatii kyllä alkuun pari tuntia et alkaa ottaa selvää laitteen käyttäytymisestä. On aikas erilainen kun marsu.
rattle
27.04.2003 16:46:47 (muokattu 27.04.2003 16:48:27)
Akilla varmaan on kokemusta tuosta Bossin SD-1:stä ja Carvinista. Miten nuo kaksi pelaavat yhdessä?

Niin ja miten tuo hot rod modification näkyy vahvistimesta päällepäin? Voisin katsoa onko omani tällainen...
Baton stick gets shorter - Rudy gets taller
Aki
29.04.2003 04:04:21

Perskules Aki!

Kaveri paukutteli viime yönä (25.4) parikymmentä kirjoitusta, olikos sulla tylsää vai ootko hankkinut uuden nettiliittymän tms? =)

JuSu

Ee, ku oli vaan vihdoin aikaa tutustua tähän juttupalstaan kans! :o) Nyt onkin puuhaa yrittää ettiä kaikki jutut mitkä jäi kesken...

Kai oot JuSu jo käyny Iban SZ520:stä kokeilemassa? Löytyy puodistakin jo. NAMM! ;o)

-Aki.
Ostakaa mun Boss SD-1 ja TW-1! :o)
Aki
29.04.2003 04:08:42

Akilla varmaan on kokemusta tuosta Bossin SD-1:stä ja Carvinista. Miten nuo kaksi pelaavat yhdessä?

Enpä kyllä ole tainnut kun kotona kokeilla, Carvinin kanssa on mun TubeFactor toiminu niin loistavasti, että se on aina kulkenut mukana. Toi SD-1 on melko pehmeäsoundinen, ja tossa Factorissa on vaan niin paljon isompi soundi, ettei Bossilla enään tee yhtn mitn.

Noi ainakin uudemmat (80-luvun loppu? 90-luvun alku?) X-sarjan Karviset taitaa olla tätä Hot Rodia kaikki. Mulla lukee "Hot Rod Modification 1B", vuodesta ei tietoa.

-Aki.
JuSu
29.04.2003 09:00:21

Kai oot JuSu jo käyny Iban SZ520:stä kokeilemassa? Löytyy puodistakin jo. NAMM! ;o)

-Aki.

Enpä ole testinyt, mutta tuo lienee kiinteätallainen kahdella humpparilla? Katselin jossain sivuilla tuota, komea kitara, ja tuollaiselle olisi tilausta, kun ei (kaula)humpparikitaraa ole... =)

Noh, ensin täytyy laittaa kuitennii tuo efektiosasto kuntoon.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
Aki
29.04.2003 13:19:37

Enpä ole testinyt, mutta tuo lienee kiinteätallainen kahdella humpparilla? Katselin jossain sivuilla tuota, komea kitara, ja tuollaiselle olisi tilausta, kun ei (kaula)humpparikitaraa ole... =)

Noh, ensin täytyy laittaa kuitennii tuo efektiosasto kuntoon.

JuSu

Juu, liimakaula, kielet läpi rungon, hyvin "smooth" talla, ja hieman paksumpi runko kun sun SA:ssa, silti kevyehkö. Vaikka monet ei Iban omille mikeille paljoa kredittiä anna, niin kaulamikki oli isommallakin säröllä melko selkeä, ja kliinillä luonteikkaan selkeä ja artikuloiva, ja talla puolestaan kivan rouhea. Paf Pro:ta ja Frediä varmaankin matkivat. Tohon tonepotikan tilalle nostettava malli jolla mikit puolittuu, volumeiksi master ja kaulamikin vola, ja avot, siinä olis taas mulle sopiva taideteos vailla vertaa!

Eipä silti, se Schecterin PT Elite ei ole unohtunut missään vaiheessa. Soitti muuten Bumtsibumin Lanu moisella yksi kerta.

-Aki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)