Aihe: Vähäkohinainen EQ -ratkaisu ennen säröä?
1
pwallin
30.04.2003 14:13:20

Tarkoitus olisi laittaa kitaran jälkeen EQ väliin ennen kuin särötän sitä varsinaisesti. Ongelma on että kohisee ainakin vanhalla MXR-graafisella ja mietin mikä olisi hyvä vaihtoehto. Eri merkkinen graafinen vai parametrinen?

Eq:n käyttötarkoitus vaihtelee hiukan, mutta ensisijaisesti vähentäisin alataajuuksia ennen kuin signaali säröytetään ja tuo nostaa ainakin MXR:llä kohinaa turhan paljon vaikka tekisi mitä. Mitään rankkoja säätöjä en edes tee ja siksi ihmetyttää tuo kohina..

Vaikea tietysti vetää päätelmään mikä kohinamäärä on liikaa, mutta käyttäkää omaa arviota..
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Kossu
30.04.2003 15:15:12
Jos nostat ylätaajuuksia nousee kohina taajuuksien mukana. Jos vain suodatat matalia taajuuksia ei kohinan pitäsi nousta merkittävästi. Aina kun vahvistat jotain signaalia lisäät myös kohinaa. Jos et käytä EQ:ta sooloboostina vähennä älä lisää.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Tompsi
30.04.2003 15:18:24
Joko muuten käytät kohinasalpaa? Jos et niin voisihan niitä suhinoita saada kuriin sellaisellakin vempeleellä. Itselläni on tuo Boss NS-2 Noisegate ja ihan oiva peli on ollut.
pwallin
01.05.2003 17:36:28

Mulla nousee kohina vaikka vaimentaisi taajuuksia. Olen aika kokenut hemmo että perusteet on hanskassa ja kohinanpoistoakin löytyy, mutta epäilen että toi MXR on vain niin turhan kohinavoittoinen...
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)