Aihe: Kielilukon sijoituksesta
1
Aman
30.04.2003 11:50:33

Sellasta olen tässä uumoillut, että kuinka paljon tuon kielilukon sijoittaminen yläsatulan "taakse" vaikuttaa vireen pitämiseen floikkari systeemeillä? Se kielihän pääsee teoriassa "luistamaan" siinä satulan ja lukon välillä.

Charvelin laitteissa tuntuu tuo kielilukko olevan aina tuolla "takana" eikä varsinaisen satulan tilalla.

Itselläni on Charvelin Model 4, joka on aivan jumalattoman loistava keppi, mutta floikkaa enemmän käytettäessä vire saattaa parilla kielellä välillä muuttua korkeammaksi. Tähän vaikuttaa tod. näk. HUONO kielilukko (menossa vaihtoon) mutta osaltaan kai sen sijoituskin. (hankalempi korjata) hmmm..

Mitä mieltä olette? Onko kokemuksia?
Ihminen se on muusikkokin.
p130
30.04.2003 16:09:05

Itselläni on vastaava vm-86 M4 Kahler Flyer- tallalla. Minulla ei ainakaan ole ollut koskaan ongelmia vireen kanssa. Luultavasti syynä on tosiaankin kulunut kielilukko. Urautuneita palojahan voi hieman hioa niin lukot pitävät kielen tiukemmin paikoillaan. Ja jos epäilyttää että satula kuitenkin aiheuttaa vireen muuttumisen ratkaisu löytyy täältä: http://www.graphtech.bc.ca/product_ … SearchType=brand&brand=Trem-Nut Toimii todellakin kuten valmistaja lupaa ja hinta on alle 10€. Millbrook tuo maahan ja lähin musiikkikauppa pystyy varmasti toimittamaan. Mittaat vain ja pyydät hankkimaan sopivan. PT-6060-00 saattaisi olla sopiva...

Muuten, vanhana Kahler- friikkinä pitää vielä sanoa: (sanoit kyllä Floyd, muuta ihan varmuuden vuoksi) Kahler- versioissa kannattaa pitää huoli siitä että tallan "pyörät" todellakin pyörivät vaivattomasti ja rasvata niitä silloin tällöin.
Vain vaatimattomuuteni ylittää kauneuteni.
Aman
02.05.2003 12:16:07

Kiitos brilliantista vastauksesta:) Plussaa tilille:) Täytyy hommata tuollanen Graph Techin Trem Nut. Uusi kielilukko on jo, mutta asennuksen kanssa on erittäin paljon ongelmia. Siihen pitää tod.näk. lisätä puuta alle jotta se lukko nousee tarpeeksi korkealle ja oikeaan asentoon. Se on mun mielestä täysi susi, se originaali lukko.

Kiitos vielä kerran!
Ihminen se on muusikkokin.
p130
02.05.2003 13:48:56

Kiitos vielä kerran!

Eipä kestä, pitäähän sitä Charvelien ystäviä auttaa jos vain tilaisuus tulee :)
Vain vaatimattomuuteni ylittää kauneuteni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)