Aihe: Kitara bassovahvistimeen särön kaa?
1
limppu1991
28.04.2003 21:07:41
Toimiiko se tai ei kai se hajoa.
lare
29.04.2003 00:31:57
Tuskimpa hajoaa jos ei rikkomaan käy...bassovahvistimen saundi tuskin on kuitenkaan kovin houkutteleva skitalle.
Sähkörummut on kivat lelut
Anarkiapurilainen
29.04.2003 10:35:35

..mikäli kyseessä ei ole joku vintage-Fender Bassman, joita käytetään nykyisin enemmän kitara- kuin bassovahvistimina.
"Free your mind and your ass will follow"
Kossu
29.04.2003 12:04:44
Klassiset vanhat Marshallit oli alunperin tarkoitettu bassolle, Pete Townsend ja Jimi Hendrix vain ottivat bassovahvistimet kitarakäytöön, Clapton oli alussa ainoita jotka soittivat aluperin kitaralle tarkoitettua JTM 45 comboa.

Minulla oli joku vuosi sitten mahdollisuus tavata itse Jim Marshall joka vahvisti tämän tiedon.

Ampeg V4-malliahan ovat käyttäneet sekä kitaristit että basistit.

Ja kredibiliteetti maailman toisessa päässä on Peaveyn vahvistimia jotka on tarkoitettu molemmille soittimille.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Grapevine
29.04.2003 12:45:57
Tuskimpa hajoaa jos ei rikkomaan käy...bassovahvistimen saundi tuskin on kuitenkaan kovin houkutteleva skitalle.

Vaikka joskus mun kaveri sanoi että Metallica käyttää bassovahvareita. Pitääkö paikkansa?
BlackD
29.04.2003 13:25:20

Vaikka joskus mun kaveri sanoi että Metallica käyttää bassovahvareita. Pitääkö paikkansa?

Ei.
Kossu
29.04.2003 14:26:59

PA-soundi voi joskus tehdä hämäävän vaikutelman että kitaroissa on enemmän alapää kuin normaalista kitarakaapista voi irti saada.

Toisaalta jos kitaraa haaroitetaan keikalla linjaan ennen vahvistinta niin kyllähän PA-kamat tarjoavat paljon tiukempia bassovahvistimia ja -kaappeja kuin mitkään normaalit bassokamat.

Studiossa jonkin Metallican soundit on tehty niin monen laitteen ja layerin kautta että on hieman vaikea sanoa mistä se soundi oiken tulee.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
limppu1991
01.05.2003 19:27:40

en tiiä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)