Aihe: PRS: Tremonti SE
1
Blue Apocalypse
26.04.2003 19:16:43
Nyt voivat PRS-asiantuntijat avata sanaisat salkkunsa.

Paperilla näyttää hyvältä, kuvissa näyttää hyvältä (paitsi Tremonti-teksti) mutta saako tossa PRS:n korealaisessa halpiskopsussa laatua koko rahalla vai maksaako merkki?

Mikit on ilmeisesti samat kuin Santana SE:ssä. Hyvät? Huonot?

Body ohuempi kuin normaalissa Single Cut:issa.

700e on kuitenkin iso raha, sillä saa käytettynä vaikka mitä. Mikä mahtaa olla jälleenmyyntiarvo Suomessa, mallia kun ei täältä saa.

Heittäkää mietteitänne.
without tunneling, the sun won't shine.
Deg
26.04.2003 19:19:04 (muokattu 26.04.2003 19:19:10)

Vaikken omaakaan yhtään PRS-skepakkoa, niin jo varmaan maksaa merkki. Mieluummin ehkä tuolla rahalla se käytetty. Ei nämä nykyajan PRS:sät taida olla enää mistään kotoisin.
Älkää PRS miehet suuttuko, tämä ei ollut provoa.
hoho vaan sullekkin
Fortune
26.04.2003 19:20:38
DjJuki-nimimerkkihän tuon tilasi ja arviokin löytyy:

http://muusikoiden.net/artikkelit/juttu.php?cat=laitearviot&id=32
Kjukka
26.04.2003 20:52:44

Hyvä kitarahan tuo on. Käytettynä kuitenkin varmaan vaikea löytää. Tehdasmikit ovat ihan kelvot, joskin niissä on jotenkin tavanomainen saundi. Anyway, vaihdoin tallaan jenkki-PRS-mikin, ja nyt tykittää kunnolla, sellanen silkinpehmee ja toisaalta helkkarin tiukka saundi. ;)

Body on kevyt ja suht ohut; yhellä sanalla kuvattuna kompakti. Se "kaljamahapyöristys" on kanssa kiva.

Kaulan snadi v-profiili sopii mun käteen hyvin, varsinki ku sama muoto ja paksuus säilyy käytännössä koko matkalta. Nauhat ei törröttele ja 25" skaala on kivan timmi soittaa.

Mulle se ainakin on ollut rahan arvonen.

-juki
Johnny is the kind of guy / who is always asking why / but we don't have the answers / so we have to lie -Olympic
Blue Apocalypse
27.04.2003 20:48:08 (muokattu 27.04.2003 22:23:00)
Hyvä kitarahan tuo on. Käytettynä kuitenkin varmaan vaikea löytää.

Ei noita varmaan tule missään vaiheessa Suomesta käytettynä saamaan. Meinasin vaan että saakohan melkein omansa pois myytäessä.

Lespa olis muuten kova keppi, mutta vieroksun sen painoa ja tallaa. Vähän kahdensuuntaisia kommentteja liikkuu tosta PRS:stä, toiset hypettää maasta taivaisiin ja toiset polkee syvimppään suohon. Ota siitä sitten selkoa.

Millanen se Santana SE on? Anyone?
without tunneling, the sun won't shine.
Fortune
28.04.2003 11:04:22

Ei noita varmaan tule missään vaiheessa Suomesta käytettynä saamaan. Meinasin vaan että saakohan melkein omansa pois myytäessä.

En usko, nuo idän ihmeet kyllä tuppaavat laskemaan hintaansa kaupasta kannettaessa, vaikka olisi mikä malli, eihän 3000 euron JEM:istäkään saa lähellekään sitä käytettynä, niin tuskinpa tuostakaan.

Lespa olis muuten kova keppi, mutta vieroksun sen painoa ja tallaa.

Les Pauleja on kyllä niin eripainoisia yksilöitä eikä se leveän hihnan kanssa ole mikään ongelma, mutta makuja on monia.

Millanen se Santana SE on? Anyone?

Vähän juurevasoundisempi varmaan ainakin kuin tuo Tremonti, ihan ok kitara ainakin se ykkösmalli, mutta ei ihan ovh:nsa arvoinen IMHO, kuitenkin aika tavallinen kitara.
karkki
28.04.2003 14:46:55

Minuakin kiinnosti aika tavalla tuo Tremonti, mutta sitten vastaan tuli sopiva Epin LP, joten tuon tyyppisen kitaran tarve loppui. Nyt jos olisin tuon sukuista kitaraa etsimässä, hakisin käsiini vähintäänkin kokeiltavaksi Washburnin uuden WI 65:n http://www.washburn.com/products/guitar/wi65.shtm
Seymour Duncanin jenkkimikit, Buzz Feitenin kehuttu virityssysteemi, VCC - Voice Contour Control, mikkisäädin jolla kuulemma saa uskomattoman monipuolisesti erilaisia soundeja lähes Stratosta Lespaan.
Guitarist-lehti ylisti maasta taivaaseen eikä hintakaan ollut paha. Brittihinta oli vähän päälle 400 puntaa. Sanoivat lehdessään, että Duncanien ja Buzz Feiten jälkiasennuttaminen maksaa jo yleensä noin 200 puntaa. Eikö tuo ollut Studiotecin ilmoituksessa uudessa Soundissakin hieman yli 700 euron hinnalla?
Niin että sellaista minä himoitsisin, jos olisi tarvetta ja ylimääräistä nappulaa.
Juzzu
29.04.2003 08:03:25
Minuakin kiinnosti aika tavalla tuo Tremonti, mutta sitten vastaan tuli sopiva Epin LP

En ole Tremontilla soittanut, mutta sekä epin LP:n notta PRS:n 25" kepin omistajana olen kyllä sitä mieltä, että juuri tuo eri skaala voisi olla iso kynnyskysymys, ja nimen omaan PRS:n suuntaan. Mun mielestä toi 25" on erinomainen kompromissi "löysän" 24 3/4" ja "pitkän" 25.5" kanssa.

Ei nämä nykyajan PRS:sät taida olla enää mistään kotoisin.

Työkaveriani lainatakseni, "Näin on voi puhua vain täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella", heh ;o) No, ehkä sä tiedät sitten jotain enemmän, joten mielelläni kuulisin perustellut kommentit tuohon. Vai kuuluuko tämä taas kategoriaan "silloin kun minä olin nuori", josta ei välttämättä ole edes aikaa kovin paljon.

Olen soitellut PRS:llä välillä ' 85 #316 koskaan rakennettu -> oma '90 -> nykypäivän kepit, ja pirun hankala niistä on yrittää löytää jotain, mikä tekisi uudemmista erityisen paskoja. Vai tekeekö 1-osaisen tremin muuntuminen 2-osaiseksi kepistä erityisen huonon? Sittenhän ei voi soittaa enää kuin pre '94 PRS:llä ja Driskilleillä, Fendereitä ei voi edes katsella ;o)

Millanen se Santana SE

No ainakin PRS:n uusin endorsementti, argentiinan Ariel Pozzo osti (huom! osti) itselleen tuollaisen wanhan mallin SE:n. On kepukka päässyt lavasoittimeksikin (ja televisioon), aluksi jopa ihan orkkimikeillä. Ne eivät vaan tahtoneet enää isoilla volilla pelittää, joten vaihtoi muistaakseni ainakin HFS:n tallamikiksi.

Noissa PRS:n kiinteissä talloissa on se hyvä ja huono puoli, että 9- ja 10-seteillä (tai pienillä eroilla) se on käsittääkseni varmaan yksi helpoimmista talloista saada intonaatio kohdalleen, mutta vaikkapa matalilla vireillä soittavat joutuvat sijoittamaan kielikohtaisesti säädettävään tallaan saadakseen intonaation kohdalleen. Mutta kyllähän tuossa mänee D-vireet tms. varmaan vielä. DjJuki varmaan voi valistaa lisää noin käytännön kokemuksella.

Mikä mahtaa olla jälleenmyyntiarvo Suomessa, mallia kun ei täältä saa.

Vaikea sanoa, tuohan on ole LP, joten halukkuus moiseen laskee samantien. Toisaalta, kitaraa ostaessa olisi varmaan hyvä pyrkiä siihen, ettei tarvitsisi miettiä jälleenmyyntiarvoa, omaan soittoonhan nuo ostetaan eikä myytäväksi. Mutta kyllä, tiedän, eihän se taida valitettavasti noin mennä. Ja kyllähän kitaroita voi ostaa myös "testiin", joten olisihan se mukavaa saada niistä jotain takaisinkin sitten. Kyllä mua periaatteessa tuollainen käytettynä kiinnostaa, käytännöstä en sitten tiedä, varsinkin kun on se Tremonti-teksti siellä ;o)
Vaikea sanoa jälleenmyynnistä, ei varmaankaan niin helppoa kuin jollakin Epin LP:llä.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Fortune
29.04.2003 09:24:12
Noissa PRS:n kiinteissä talloissa on se hyvä ja huono puoli, että 9- ja 10-seteillä (tai pienillä eroilla) se on käsittääkseni varmaan yksi helpoimmista talloista saada intonaatio kohdalleen, mutta vaikkapa matalilla vireillä soittavat joutuvat sijoittamaan kielikohtaisesti säädettävään tallaan saadakseen intonaation kohdalleen.

Mites muuten on Juzzu, mikä kielisatsi sinulla on omassasi kiinni, ysi-, kymppi- vai se PRS:n oma, ilmeisesti jotain "9½"-paksuinen?

Eräs PRS:n omistanut konkari väitti, että PRS:t eivät kympeillä enää toimi, ei saa intonaatioita kohdalleen jne., kuulostaa kyllä aika uskomattomalta väitteeltä?
Juzzu
29.04.2003 10:21:34
Mites muuten on Juzzu, mikä kielisatsi sinulla on omassasi kiinni, ysi-, kymppi- vai se PRS:n oma, ilmeisesti jotain "9½"-paksuinen?

Kympit, tosin olen kaavaillut paksumpia, tai ainakin ehkä paksummillta paksuilla kielillä. Mutta mulla on tremi, joten ei tuon intonaation suhteen ole asiat sen kummemmin kuin tavallisella stratolla. Mitä nyt tremiä voi pitää ilmassa ja käyttää mutta vire pysyy kuitenkin ;o)

Eräs PRS:n omistanut konkari väitti, että PRS:t eivät kympeillä enää toimi, ei saa intonaatioita kohdalleen jne., kuulostaa kyllä aika uskomattomalta väitteeltä?

Nih, yli puolet amerikan poijjista käyttää kuitenkin kymppejä. Noh, ehkei siellä suunnalla intonaatiolla ole niin väliä ;o)

http://www.prsforum.com/
Keppi
29.04.2003 12:22:27
Kympit, tosin olen kaavaillut paksumpia, tai ainakin ehkä paksummillta paksuilla kielillä. Mutta mulla on tremi, joten ei tuon intonaation suhteen ole asiat sen kummemmin kuin tavallisella stratolla. Mitä nyt tremiä voi pitää ilmassa ja käyttää mutta vire pysyy kuitenkin ;o)

Nih, yli puolet amerikan poijjista käyttää kuitenkin kymppejä. Noh, ehkei siellä suunnalla intonaatiolla ole niin väliä ;o)

http://www.prsforum.com/

Omassa PRS:ssä on 10-kielet ja ylä E-kielen pituussäätövara on loppu. Ottaa seuraavaks kiinni siihen tallan kiinnitys ruuviin. Voiskohan tällä olla mitään tekemistä asian kanssa?
Juuup!
Juzzu
29.04.2003 12:28:59

Omassa PRS:ssä on 10-kielet ja ylä E-kielen pituussäätövara on loppu. Ottaa seuraavaks kiinni siihen tallan kiinnitys ruuviin. Voiskohan tällä olla mitään tekemistä asian kanssa?

Ai siis tremin kanssa? Ja ylä-E? Piti oikein varmistaa tuosta oman kepin kuvasta, kyllä mulla on ainakin roimasti matkaa tuohon tallankiinnitysruuviin...?
Juzzu
29.04.2003 12:33:52
Kjukka
29.04.2003 21:59:40 (muokattu 30.04.2003 03:54:30)

Sattuikin sopivasti joku kertoilemaan omasta TSE:tään...

Mikkien ylistämisen allekirjotan, varsinkin kaulamikki on tosi erotteleva ja "raikas" verrattuna muihin korealaisiin keppeihin; mutta virittimet eivät kyllä ole mun mielestä niin hyvät että virettä voisi säätää "taaksepäin". On se kyllä hyvä kitara. Eikä sitä edes muista että lavassa lukee jonkun muun nimi ;)

EDIT:
http://koti.welho.com/pkaijanl/sounds/Mennink%e4ismarssi.MP3

Tässä pieni ääninäyte noista mikeistä, Zoomin GM-200:n recto-mallinnuksella. Taustat soitin tallamikillä ja melodiat kaulamikillä. Kiva sustain. Hoho.

-juki
Johnny is the kind of guy / who is always asking why / but we don't have the answers / so we have to lie -Olympic
Juzzu
30.04.2003 07:30:47
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)