Aihe: Chorusta peliin.
1 2
juici
23.04.2003 20:37:37

Katselinpa tuossa thomannin nettisivua ja huomasin että Ibanezin CF-7 ja Electro-Harmonixin Small Clone Chorus olisivat samanhintaisia vekottimia. Small Clone olisi Nirvana fanille tietysti SE chorus-pedaali. Cf-7:ssa olisi kyllä flanger samassa ja sitten vielä wacko kytkin. Tosin noista Tone-Lokeista hajoo polkimen kytkin aika nopeasti.

Kumpi teidän mielestänne olisi parempi laatuaan?

EHX Polychoruksessa olisi kyllä chorus, flanger, ja pitch shifter mutta se onkin jo kalliimpi vekotin.

Eli pysytään noissa kahdessa vaihtoehdossa.
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä: PASKA ON HYVÄÄ!
Jusstus
23.04.2003 22:10:31
Laadultaan varmaankin tuo Small Clone. Uusimmassa Guitarist-opuksen chorus-vertailussa laitetta kehutaan yksipuolisuudesta huolimatta ihan kelpo peliksi saundeiltaan. Klassinen koorus, eipä juuri muuta.
"These go to eleven.."
Kostello
23.04.2003 23:07:40

CF-7 on kaverilla ja oon treenikämpällä testaillut tuota flangeripuolta, mutta se ei ainakaan ole vakuuttanut. Wacko-säätimellä on myös vaikea kuvitella saavan jotain järkevää aikaiseksi. Choruksena sitä en ole käyttänyt, kun itsellä on CS-5, joka on toiminut ihan mainiosti.
J-PPP
23.04.2003 23:24:44
Kannattaa ennen ostoa miettiä miten meinaat virtapolitiikan hoitaa, tossa EHX:ssä on muistaakseni sellanen mini-plugi-virtajohtoliitin ja Ibanezissa se perinteisempi.

Jaa... sulla näyttääkin olevan joku Bossi jo, suosittelen siis Ibanezia, helpompi jatkossa kun kaikissa pedaaleissa on samanlaiset liittimet.
"Gimme a whiskey, ginger ale on the side...and don't be stingy, baby."
Dumb
23.04.2003 23:29:16 (muokattu 23.04.2003 23:33:05)

Muistaakseni Soitin-Huttusella ainakin on lasikaapissa tuollainen E-H:n Small Clone, joten kannattaa käydä testaamassa jos vaan on mahdollisuus. Tuota Ibanezin purnukkaahan voi testata sitten vaikka Levytukussa.

Lisätään vielä sen verran, että mulla on Danelectron Cool Cat chorus ja tykkään siitä oikein paljon. Tuon kaveriksi kun saisi tuollaisen Small Clonen niin oli aika lailla chorus-puoli varmaan hallussa. Cool Catista sellainen Apulanta-chorus ja Small Clonesta sitten Nirvana-chorus. Tuosta Line6 MM4 Modulaatiomallintajastani saan kyllä aika hyvän analogichorus-soundin, että siinä mielessä en tuota SC:tä tarvitsisi, mutta olisihan se kiva olla...
dsp drv
24.04.2003 09:35:48
Tuo Small Clone on kyllä ehdottomasti klassisen ja analogisen soundinen spedu, siis pehmeä ja luonnollinen. Kiva jos sellaisesta tykkää ja mä ainakin tykkään.

Siinä tosiaankin on sähkönsyöttö plugilla, mutta eipä se nyt ole ongelma jos kolvi pysyy kädessä, plugi ehkä maksaa 0,5€...kannattaa tsekata tarkasti sitten, että tulee polariteetti oikein päin.
Cornflake
24.04.2003 09:42:14
jaaKKKo:
Kannattaa ennen ostoa miettiä miten meinaat virtapolitiikan hoitaa, tossa EHX:ssä on muistaakseni sellanen mini-plugi-virtajohtoliitin ja Ibanezissa se perinteisempi.

Jep, kettumainen tuo mini-plugi-virtajohtoliitin (tjsp).
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
booster
24.04.2003 09:46:16
Mä en suosittele kyllä tuota Ibanezia. Mulla oli se, varsinkin chorus-puoli kuulostaa jotenkin epävireiseltä ja kihinäiseltä, ei kunnon saundia saanut millään. Nyt mulla on BOSSin Super Chorus, joka on huomattavasti parempi peli, vaikka en sitä vakikokoonpanossa käytäkään.
"If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio
fridgebuzz
24.04.2003 10:51:10

Jep, kettumainen tuo mini-plugi-virtajohtoliitin (tjsp).

Toisaalta ei ole suuri homma modifoida virtajohtoa sen verran, että liittää siihen tuollaisen plugin tai pari samantien, joskus sellaisia pedaaleja tulee kuitenkin lisää :-)

Nimim. Rat II, Small Stone ja Digitech PDS8000 sellaisilla plugeilla.
"I am a bomb technician, if you see me running try to keep up."
Cornflake
24.04.2003 11:03:06
fridgebuzz:
Toisaalta ei ole suuri homma modifoida virtajohtoa sen verran, että liittää siihen tuollaisen plugin tai pari samantien, joskus sellaisia pedaaleja tulee kuitenkin lisää :-)

No ei. Eikä sitä lootaa osteta virtapiuhan takia. Itse ainakin valitsisin ehdottomasti tuon ja pelaisin vaikka patskuilla, kuin sortuisin Ibaneziin...
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
Fortune
24.04.2003 11:24:54
Tuosta Line6 MM4 Modulaatiomallintajastani saan kyllä aika hyvän analogichorus-soundin, että siinä mielessä en tuota SC:tä tarvitsisi, mutta olisihan se kiva olla...

Sinä voisit Dumb laittaa signatureksi ja elämänohjenuoraksesi tuon lauseen: "Periaatteessa en tätäkään kitaralaitetta tarvitsisi, mutta olisihan se kiva olla...".

Tai sitten mystisemmin: "Olisihan tuokin kiva omistaa..."
Kaupallisuus on ihkua!
www.anttischroderus.com
Dumb
24.04.2003 13:05:47

Sinä voisit Dumb laittaa signatureksi ja elämänohjenuoraksesi tuon lauseen: "Periaatteessa en tätäkään kitaralaitetta tarvitsisi, mutta olisihan se kiva olla...".

Tai sitten mystisemmin: "Olisihan tuokin kiva omistaa..."

Heheh! Täytyisi varmaan laittaa tuo eka lause signatureen, hmm... Tänään juuri kävin muuten taas kerran soittamassa "paikallisessa" (sijaitsee Nummelassa, ei Karkkilassa, mutta käyn siellä niin usein että on mulle ikään kuin paikallinen) soitinkaupassa Ibanez Tone-Lok DE-7 Delay/Echon kanssa ja himottaisi ihan kauheasti ostaa se. Sekin vaan kuuluu tuohon "en minä sitä (välttämättä) tarvitsisi, mutta halua(isi)n silti" sarjaan. 8-)
juini
24.04.2003 16:06:19
Molempia pedaaleita voi kuunnella musicianfriendin sivuilla. Mahtaako clonessa olla true bypass. Ainakin näyttäisi olevan ledillinen DPDT. Mahtaisko olla tietoa, miten se on toteutettu?
JLM
24.04.2003 16:25:31

CF-7 on kaverilla ja oon treenikämpällä testaillut tuota flangeripuolta, mutta se ei ainakaan ole vakuuttanut. Wacko-säätimellä on myös vaikea kuvitella saavan jotain järkevää aikaiseksi. Choruksena sitä en ole käyttänyt, kun itsellä on CS-5, joka on toiminut ihan mainiosti.

Chorus on mielestäni jonnin verran parempi kuin se flanger.

Mitä tuohon valintaan Ibanezin ja EHXn välillä tulee, niin soundiltaan Small clone on kyllä varmaan jänskempi. Toisaalta omistan itse tuon CF-7:n ja omassa (vähäisessä) käytössäni sekin ajaa ihan asiansa. Jos olisin nyt ostamassa chorusta, niin yrittäisin varmaan löytää käytetyn Cool Catin...

Ja siitä kytkinongelmasta sen verran että vaikka englanniksi käytetäänkin sanaa "stomp-box" niin ei se tarkoita että sitä pedaalia pitää tallata apinan raivolla :D Itselläni ei kahden tone-lok pedaalini kanssa ole ollut mitään ongelmia...
juici
25.04.2003 21:12:51 (muokattu 25.04.2003 21:15:22)

Oisko se plugi joku näistä?

http://koti.mbnet.fi/sleepy/pistokkeet.jpg

Tollaset variaatiot tuli muuntajan mukana jonka ostin elektroniikkaliikkeestä.

Edit: osoite, kun html-koodi ei pure

Edit2: valitan kuvan epätarkkuutta, ei digikamera tarkentanut
-Hey! I Think I can see Uranus! -Nah, I have my pants on. -Oh...
J-PPP
26.04.2003 15:28:18
Toinen oikealta näyttäisi olevan sellainen joka EHX:ään istuu.
"Gimme a whiskey, ginger ale on the side...and don't be stingy, baby."
Muhvinssi
26.04.2003 22:19:17
Älkää kukaan koskaa ostako ibanezin pedaaleita oikeesti ei tee mitään. Ne on epä käytännöllisiä ja huono soundisia...

Paitsi vanhat metallikuoriset ja nää muut kunnon pedaali niinku Ts-9.
juici
26.04.2003 23:23:07

Toinen oikealta näyttäisi olevan sellainen joka EHX:ään istuu.

No hyvä. Eipä tarvii sitten uutta muuntajaa ostaa. Mulla on näet noita muuntajia kolme ja siis olisi vaikka kolmea SCC:tä varten plugit. :)
-Hey! I Think I can see Uranus! -Nah, I have my pants on. -Oh...
Tompsi
27.04.2003 00:45:19
Ängetäänpä nyt sitten omatkin kysymykset tämän saman threadin alle, eli kertokaas saisiko tuosta EHX Small Clonesta säröisään sooloon semmoista mukavaa paksuutta. Esimerkkinä käynee vaikkapa tämä Wylden Zakk. Tiedän että hra Wylde suosii Bossia, mutta nyt kertakaikkiaan himottaisi jokin muu kuin tuo Bossin laatikko.
benny
27.04.2003 09:26:27

Ängetäänpä nyt sitten omatkin kysymykset tämän saman threadin alle, eli kertokaas saisiko tuosta EHX Small Clonesta säröisään sooloon semmoista mukavaa paksuutta. Esimerkkinä käynee vaikkapa tämä Wylden Zakk. Tiedän että hra Wylde suosii Bossia, mutta nyt kertakaikkiaan himottaisi jokin muu kuin tuo Bossin laatikko.

Tuntuu joo olevan Bossin CH-1. Tämä chorus-juttu kun vain tuntuu olevan makuasia. Ei muuta kuin purnukoita testailemaan.
shitfuck inc.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)