Aihe: V-amp / V-amp II
1 2
Juntunen
02.04.2003 10:31:56

Tervehdys.

Tarvitsisin jotakin kitaran ja tietokoneen väliin. MetalZonen kitinäsirinäsurina alkaa jo kyllästyttämään ja ajattelin, että josko hommaisin ihan tuommosen kunnon(?) mallintavan etuasteen. Siitäpä muutama kysymys:

-Mitkä on noiden kahden oleellisimmat erot?
-Saako noita käytettynä miten hyvin?
-Mitä huonoja puolia V-ampista yleensäkin löytyy?
-Millaiset soundit noin yleensä?(en ole kerennyt käydä testimässä)
-Toimiiko kitaravahvistimeen liitettynä miten? Käsittääkseni nuo on tarkoitettu ensisijaisesti suoraan linjaan soitettavaksi.

Kits.
ChangeOfSeasons
02.04.2003 10:49:50
Tervehdys.

Tarvitsisin jotakin kitaran ja tietokoneen väliin. MetalZonen kitinäsirinäsurina alkaa jo kyllästyttämään ja ajattelin, että josko hommaisin ihan tuommosen kunnon(?) mallintavan etuasteen. Siitäpä muutama kysymys:

-Saako noita käytettynä miten hyvin?
-Millaiset soundit noin yleensä?(en ole kerennyt käydä testimässä)
-Toimiiko kitaravahvistimeen liitettynä miten? Käsittääkseni nuo on tarkoitettu ensisijaisesti suoraan linjaan soitettavaksi.

Kits.

no vastaan senverran kuin osaan.

-eroa I ja II välillä en tiedä. itselläni on II.
-par'aikaan on huuto.net:ssä myynnissä käytetty II eli käy tutkimassa
-huonoja puolia hmm. kun vaihtaa kanavaa niin tulee noin 1/2 sec tauko äänessä, toiset pitävät vampin ääntä muovisena, mutta kun on mallintava laite kyseessä ja vielä halpa sellainen niin kai se kuuluu asiaa ja sitten vielä yksi huono puoli on kotelo. se kun on muovinen. mukana tulee kuitenkin vankka metallinen kanavanvaihdin niin se siitä sitten
-saundia on jokalähtöön mutta en henk. koht käytä kuin raskasta särö ja perus clean äänitä ja onhan niillä efekteillä ihan kiva leikkiä.
-itse olen liittänyt toisinaan koneeseen, joskus stereoihin ja tällä hetkellä se on kiinni vahvistimen inputissa.

ihan kelpo vehje on kyseessä eikä maksakkaan paljoa.
..and I smile and I'll lurn to pretend...
Zarmo
02.04.2003 11:47:52

-huonoja puolia hmm. kun vaihtaa kanavaa niin tulee noin 1/2 sec tauko äänessä.

Tuo tauko tulee ainoastaa jos mallinnettava vahvistin vaihtuu.
Kyllä sitä säröä saa miedommillakin säädöillä, pitää vaan hakata lujempaa.
Juunsku
02.04.2003 13:55:51

Siis vain siinä mallinnuksen vaihdossa... ettei tuu kun vaihtaa "pankkia" tai efektiä?
Juntunen
02.04.2003 15:36:44

-par'aikaan on huuto.net:ssä myynnissä käytetty II eli käy tutkimassa

Niinkös, pitäneepä käväistä.

-huonoja puolia hmm. kun vaihtaa kanavaa niin tulee noin 1/2 sec tauko äänessä, toiset pitävät vampin ääntä muovisena, mutta kun on mallintava laite kyseessä ja vielä halpa sellainen niin kai se kuuluu asiaa ja sitten vielä yksi huono puoli on kotelo. se kun on muovinen. mukana tulee kuitenkin vankka metallinen kanavanvaihdin niin se siitä sitten

Juu itseasiassa tulin juuri musaliikkeestä sisäänajamasta tuota. Huomasin itsekin tuon pikku tauon. Eihän se haittaa esim puhtaalta särölle vaihtaessa? Ei ollut footswitchiä millä testata. Minunkin mielestäni ääni oli hieman muovisen oloinen ja jokseenkin tunkkainen. Tunkkaisuuden varmaan selittää Yamaha Pacifica, jolla sitä testasin.

-saundia on jokalähtöön mutta en henk. koht käytä kuin raskasta särö ja perus clean äänitä ja onhan niillä efekteillä ihan kiva leikkiä.
-itse olen liittänyt toisinaan koneeseen, joskus stereoihin ja tällä hetkellä se on kiinni vahvistimen inputissa.

Eli siis kitaravahvistimenkin kanssa menettelee?
D-Kay
02.04.2003 15:36:57

Kakkosessa on ainakin kaksi kertaa enemmän mallinnuksia, efektejä pystyy säätämään paremmin jne.

-Millaiset soundit noin yleensä?

Minulle on kelvannut, itse tykkään V-ampista enemmän kuin PODista. Halvalla hyvät soundit.

-Toimiiko kitaravahvistimeen liitettynä miten?

Heität efektilenkin paluuseen, jolloin käytät V-ampia etuasteena ja vahvistimen pääteastetta. Vahvistimen inputtiin laitettuna tulee todennäköisesti vain sirinää.

Patchin vaihtamisen yhteydessä ilmenevä viive on sitä pahempi, mitä enemmän säätöjä kone joutuu lataamaan. Itse käytän livenä samaa kaappimallinnusta kaikissa, jolloin viivettä ei synny merkittävästi.
Crackis
02.04.2003 15:39:55

Tuo tauko tulee ainoastaa jos mallinnettava vahvistin vaihtuu.

No en minä ole tuota huomannu! Ainoa missä oon huomannu tuon viiveen on kun vaihtaa kaappimallinnusta.
Starat tulee aina vartin myöhässä... Minä tunnin.
samueld
02.04.2003 15:53:31

Heität efektilenkin paluuseen, jolloin käytät V-ampia etuasteena ja vahvistimen pääteastetta. Vahvistimen inputtiin laitettuna tulee todennäköisesti vain sirinää.

Tulee sieltä muutakin kuin sirinää. Mulla on aika usein, melkein aina, vamppi yhdistettynä Voxin Cambridge 15:sen inputtiin. Olis varmaan lenkin paluussa, mutta lenkkiä ei ole. Hyvin tuo kuitenkin toimii. Olen tarvittavat mölyt saanut ilmoille.
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
Juntunen
02.04.2003 18:47:40

Hei voiko tuon vampin etuset jotenkin kiertää ja ottaa vaan pelkät efektit käyttöön?
Zammy
02.04.2003 18:52:26
Hei voiko tuon vampin etuset jotenkin kiertää ja ottaa vaan pelkät efektit käyttöön?

Ainakin II-versiossa voi. Tuner ja Tap nappeja yhtäaikaa painamalla etuaste menee bypass-tilaan.
Juntunen
02.04.2003 19:32:17

Ainakin II-versiossa voi. Tuner ja Tap nappeja yhtäaikaa painamalla etuaste menee bypass-tilaan.

Ooo. Huomenna musiikkiliikkeeseen..
Fortune
02.04.2003 19:49:11

Jep, itse olen kaverin Vampilla äänitellyt tuolla metodilla, räkistä vain efektilaitteen jälkeen signaali V-ampiin, joka matkii kaappia. Ihan ok-jälkeä tulee, Vampin omilla etusmallinnuksilla en hyvää soundia saanut aikaan, mutta enpä kyllä jaksanut ruuvatakaan.
"Blaeough!"-Sega Megadriven NHL95-pelin laitataklausääniefekti
-K-
02.04.2003 22:25:08

Tosin kannattaa muistaa että sitä ei saa jatkuvasti bypass-tilaan. etuaste palaa peliin mukaan kun vaihdat patchia.
Ei suotta elämys.
samueld
03.04.2003 10:13:21

Tuo on kyllä havaittu aika hyväksi fiitsöriksi. Tosin en mä niistä efekteistä ikinä käytä muita kuin reverbiä (ei ole styrkassa) ja dilleä (en ole tullut hankkineeksi). Pitäisi vaan opetella käyttämään tuota vehjettä kunnolla, mutta mulla ei taida olla ruuvaajan vikaa...
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
Zarmo
03.04.2003 11:13:10 (muokattu 03.04.2003 11:16:15)

No en minä ole tuota huomannu! Ainoa missä oon huomannu tuon viiveen on kun vaihtaa kaappimallinnusta.

Olet muuten oikeassa. Olin aina luullut, että tauko tulee vahvistinmallin vaihdosta, mutta eipä tullutkaan. Tämä tieto helpottaa elämää.

Tosin kannattaa muistaa että sitä ei saa jatkuvasti bypass-tilaan. etuaste palaa peliin mukaan kun vaihdat patchia.

Tallettaa vaan muistiin sellaiset patchit, joissa etuaste on by-bassilla, niin ei kai se sieltä kehiin hyppää.
Kyllä sitä säröä saa miedommillakin säädöillä, pitää vaan hakata lujempaa.
Anarkiapurilainen
03.04.2003 13:24:25

Behringeriltä on tulossa myös V-Amp Pro-räkkimalli jossa on digitaaliulostulot, se on paljon seksikkäämmän näköinen kuin tuollainen muovipurkki ja hintaakin on vain 340 €, eli pikkuisen enemmän kuin lattiamalli-Podilla. Opiskelijabudjetilla tuokin voi tietysti olla liikaa.

Kaikki tuota V-Amppia ovat ainakin hintaisekseen kehuneet. Minulla ei ole kokemusta kuin Line6:n POD II-laitteesta, josta voisin sanoa että vaatii live-käyttöön mielellään kunnon PA:t. Kitaravahvistimen kautta soundi on tukkoinen, vaikka kaappimallinnuksen ohittaa ja laittaa vehkeen efektilenkkiin tai power amp inniin. Treenitilojen laulukamoissa ei taas yleensä teho riitä bändikäyttöön yhtä aikaa laululle ja kitaralle.

Kotistudiokäytössä mallintava kyllä puoltaa paikkaansa. Siksi tilasinkin Musik-Produktivilta myös basso-PODin, helpottaa demoilua kun voi bassojakin nauhoitella vaikka keskellä yötä ilman että kotiväki pahemmin valittaa metelistä. Olisin tilannut muuten saman hintaisen Behringerin Bass V-Amp Pron, mutta se tulee markkinoille vasta vuoden kolmannella neljänneksellä, ja minä tarvitsen sen mallintimen NYT.
"Free your mind and your ass will follow"
Dumb
03.04.2003 13:32:17

Minulla ei ole kokemusta kuin Line6:n POD II-laitteesta, josta voisin sanoa että vaatii live-käyttöön mielellään kunnon PA:t. Kitaravahvistimen kautta soundi on tukkoinen, vaikka kaappimallinnuksen ohittaa ja laittaa vehkeen efektilenkkiin tai power amp inniin.

Niin, noh, makuasiahan tuokin, mutta en ainakaan omassa PODissani ole kauheata tukkoisuutta havainnut vaikka se toistuukin kitarapäätteen ja -kaappin kautta.
t1amatti
03.04.2003 15:57:13

Kits.

- siitä puuttuu virtakytkin
- plugit ovat suoraan kiinni piirilevyllä (eli eivät ole kiinni laitteen rungossa)

no, rahansa arvoinen värkki joka tapauksessa. rasittaa vain se virtakytkimen puute. yksi tapa olisi laittaa vehje sellaiseen jatkojohtoon jossa on kytkin.

olhvä.
no näinhän se on.
Dumb
03.04.2003 16:15:39

yksi tapa olisi laittaa vehje jatkojohtoon

Ei ehkä kannata.... 8-)
Fortune
03.04.2003 16:17:13

Ei ehkä kannata.... 8-)

9V paristolla kannattaisi varmaan aloittaa tuommoinen harrastus, jos on taipumuksia, ei lähde henki heti :)
"Blaeough!"-Sega Megadriven NHL95-pelin laitataklausääniefekti
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)