Juutas 28.04.2003 16:42:08 | |
---|
Mulla meni taannoin huomattavasti tavallista tiuhempaan tahtiin kieliä poikki - etenkin A ja D-kielet - ja nyt olen kuullut villiä huhua, että muillakin olisi ollut ongelmia keston kanssa D'Addarion siirryttyä entistä enemmän kierrätysmateriaaliin muussakin pakkausmateriaalissa.. Onko kukaan kuullut mitään moisesta? Pitääköhän tässä vaihtaa vakikielimerkkiä.. =( Osaisiko joku suositella mahdollisimman identtistä vastinetta D'Addarion .009 sarjalle? |
anttio 28.04.2003 17:05:56 | |
---|
no enpä oo ite huomannu ainakaan mitään ongelmaa....just eilen tosin pistin ysinelikutoset uudet daddariot, mutta syynä vaihtoon oli ihan oma tyhmyys, kun ajankulukseni huomaamattani vaan naputtelin plekulla ihan tallan juuren niin eikös napsahtanu poikki...tosin muutenkin vaihto oli tarpeen mutta pitääpä kattoo miten ysit kestää kun edelliset oli kybät...ja kertokaa muutkin jos ootte huomannu jotain, kiinnostaaa tietää, jos vaikka joutuis vaihtamaan merkkiä |
LaXu 28.04.2003 17:06:48 | |
---|
Ei ole ollut mitään ongelmia D'Addarion 10-46 setin kanssa, kaikissa kitaroissani on sellaiset (7-kielisessä tosin 11-50+56) enkä ole yhtäkään kieltä saanut poikki soittamalla, eikä noita muutenkaan ole tainnut katketa kuin pari ylä-E kieltä. |
Lauri666 28.04.2003 18:13:45 | |
---|
Kokeile DR "Tite-Fit" sarjan 9-42. Suosittelen! ~Late~ I... feel the cold steel on my forehead. Like... binding pleasure of being dead. |
Swan 28.04.2003 18:29:22 (muokattu 28.04.2003 18:30:17) | |
---|
Mulla meni taannoin huomattavasti tavallista tiuhempaan tahtiin kieliä poikki - etenkin A ja D-kielet - ja nyt olen kuullut villiä huhua, että muillakin olisi ollut ongelmia keston kanssa D'Addarion siirryttyä entistä enemmän kierrätysmateriaaliin muussakin pakkausmateriaalissa.. Onko kukaan kuullut mitään moisesta? Pitääköhän tässä vaihtaa vakikielimerkkiä.. =( Osaisiko joku suositella mahdollisimman identtistä vastinetta D'Addarion .009 sarjalle? Itse olen kyllä huomannut D'Addarion kielten heikkouden alinomaisena vierailuna musiikkikaupassa, koska uudet kielet tarvittaisiin. Ne eivät vain jostain syystä minulla kestä kahta viikkoa kauempaa. Nyt olen päättänyt, että vastedes käytän GHS-kieliä, sillä nyt kitarassani oleva .009-setti(!) on kestänyt jo melkein kaksi kuukautta. "Käytä aurinkovoidetta ja kondomia... Periaatteessa, jos pidät musiikista ja instrumentista, kaikki muu pitää huolen itsestään. Keskity määränpäihisi ja ymmärrä omat määränpääsi." - Steve Vai |
Antimies 28.04.2003 19:49:38 | |
---|
Minä katkoin aikoinaan D'Addarioita oikein urakalla. Vaihdon GHS:ään enkä ole katkaissut kieltä kahteen vuoteen. |
-K- 28.04.2003 20:32:55 | |
---|
Minulla daddariot ja GHS:t likaantuvat aika helposti, pyrinkin käyttämään DR:n kieliä aina kun mahdollista. Eri merkkisten kielien toimiminen eri henkilöillä on kuitenkin henkimaailman asioita. Ei suotta elämys. |
deevee 28.04.2003 21:58:41 | |
---|
Vaihdon GHS:ään enkä ole katkaissut kieltä kahteen vuoteen. Jotain rajaa noihin juttuihin. "Menet naisen luokse? Älä unohda ruoskaa." - Friedrich Nietzsche (1844-1900) |
-K- 28.04.2003 22:03:59 | |
---|
Jotain rajaa noihin juttuihin. Voi olla ihan tosikin, en muista edes koska olen viimeksi katkaissut itse kielen. mm. pikkaustyyli ratkaisee.
Ei suotta elämys. |
Ed-Die 28.04.2003 22:26:34 | |
---|
Ite käytän D'Addarion .12 kieliä ja todella tyytyväinen aina ollu niihin.. Ei oo katkeillu.. ;) "I think that, whole thing is that sick!" |
Keppi 28.04.2003 23:01:15 | |
---|
D'Addarion ongelma on musta siinä, ett se menee huonoksi ennätysajassa. En oo ikinä nähny, ett kielet menis niin huonoon kuntoon kahdesta soittokerrasta. Iskin kielet kiinni ja soittelin illan. Sitt seuraavan kerran soittelin bändin kaa...ja sitt unohtu illalla putsata kielet. Seuraavana päivänä kielissä näkyi jo nauhoista painautuneet "kulumat"?! Tuntuu, ett kesällä ku on oikeen kuuma ja sormet hikoilee, niin D'Addariot suorastaan ruostuu kesken soiton=) No joo...mutt mun mielestä toi on niitten huono puoli.. Juuup! |
Aki 29.04.2003 00:49:31 | |
---|
Joskus 8 vuotta sitten huomasin kanssa Daddarioiden napsuvan aivan liian usein. Käytin pitkään GHS:ää paljon paremmin seurauksin. Myöhemmin (2-3v sitten) kokeilin Daddariota kun ei muuta ollut, ja itseasiassa sittemmin (osin satsin saannin helppouden takia käytin niitä, joskin hyvin säännöllisesti aina ennen ja jälkeen soiton kielenputsausaineella putsaten. Nykyään en laita muita kun Elixirejä. Ja niille jotka ettii vaihtoehtoja 9-42 -satsille, sanon: viekää soitin huoltomiehelle säädettäväksi 10-satsille. 9:n satsi ei vaan soi, piste. Kertaukseksi vielä kitaran teknisen fysiikan perusteet: Huonosti säädetty kitara (niinkun ne nyt yleensä on, kielet korkeella) 9-42 satsilla on ihan yhtä vaikea soittaa kun hyvin säädetyllä 10-46 -setillä. -Aki. Ostakaa mun Boss SD-1 ja TW-1! :o) |
kuutamo 29.04.2003 07:48:28 | |
---|
Itse olen käyttänyt D'Addarioita 8 vuotta. Kieliä on mennyt erittäin, erittäin harvoin poikki. Tuossa tuo yks kirjoittaja kirjoitteli ettei ole kahteen vuoteen vaihtanut kieliä. Mahtaakohan olla vielä hyvät soinnit kielissä, epäilen aika paljon. Itse olen yrittäny jos oon jaksanut niin vaihtaa kielet puolen vuoden välein. Itse en ainakaan näe syytä vaihtaa D'Addarioita mihinkään muuhun merkkiin. Oletko ajatellut että vika voisi kenties olla kitarassasi jos olet varma että ei niin ehkä sitten soitto tavassasi, syitä kun voi olla lukemattomia, mutta en menisi niitä D'Addarioiten piikkiinpistämään. |
wilo 29.04.2003 08:32:28 (muokattu 29.04.2003 08:34:06) | |
---|
Tuossa tuo yks kirjoittaja kirjoitteli ettei ole kahteen vuoteen vaihtanut kieliä. Mahtaakohan olla vielä hyvät soinnit kielissä, epäilen aika paljon No joo, mun mielestä sanoi ettei ole katkaissut kieltä kahteen vuoteen. En ole minäkään katkaissut muistaakseni pariin vuoteen yhtään kieltä - mitä nyt pihdeillä aina sen yli jäävän pätkän kun olen uudet vaihtanut. =) Joo asiaan. Alussa käytin mitä vain kieltä mikä oli halpa, tais olla joskus Ernie Ballia ja joskus GHS:ää, joskus D'Addariota. Välillä saatoin ostaa kalliimman "luxus" DR-setin - en ainakaan silloin huomannut mitään eroa (olin soittanut vasta muutaman vuoden). Oisko nelisen vuotta sitten kun ostin ekan Elixir .010 -setin, sen jälkeen en ookkaan muita käytelly. Ihastuin kielten liukkauteen, minkä poly/nanoweb -päällyste aiheuttaa punotuilla kielillä, tosin alussa kielet tuntui vähän liiankin liukkaalta ja toisaalta päällystämättömät ohkaiset kielet taasen vähän tahmeiltakin. No, nykyään käytän vain Elixirejä,toisessa pääkitaroista .009 nanoweb ja toisessa .010 polyweb - molemmat sopivat oikein hyvin tarkoitukseensa. Vaihdettua tulee koko setti kerran vuoteen ja yläkielet ehkä kerran siinä välissä, riippuu kunnosta. Joskus entisaikaan piti vaihtaa "tavallisilla" kielillä soitellessa jopa alle kuukauden välein jos oikein paljon soitteli. |
Dumb 29.04.2003 12:10:21 | |
---|
Hyvin on minullakin D'addariot toimineet. Yhdessä kitarassa oli pitkän aikaa GHS:n kieliä, mutta päätin luopua niistäkin ja käyttää kaikissa kitaroissa samaa merkkiä. |
Keppi 29.04.2003 12:38:28 (muokattu 29.04.2003 12:41:31) | |
---|
Otetaan D'Addario ja joku toinen kielisatsi. Soitetaan niillä samalla tavalla, eikä putsata kieliä ollenkaan. Väitän, että D'Addario on se kieli, joka "mönjääntyy" nopeemmin ja ruostuu ennemmin poikki. Niiden metalli tuntuu olevan sellasta, ett hiki syövyttää sen nopeemmin, ku muissa kielissä. Juuup! |
LMN 29.04.2003 13:21:08 | |
---|
Juutakselle: Kokeile DR:n tite-fit sarjaa. Itse käytän medium-tite 10-46 settiä ja toimii hyvin. Kielet soivat pitkään, kirkkaasti ja pysyvät pitkään puhtaina. |
Kielipuoli 29.04.2003 14:51:59 | |
---|
En tieda onko muilla vastaavia kokemuksia mutta itse olen kayttanyt D'addario XLS-10 sarjaa ilman ongelmia jo monta vuotta. Mutta aikaisemmin kun viuluissa oli "tavalliset" XL-sarjan kielet, oli nuo katkeamisongelmat aika yleisia.......Olen kokeillut nuo GHS:t, Blue Steelit yms. mutta parhaimmalta tuntuu edelleen D'addario ja huom! "XLS" |
Antimies 29.04.2003 15:23:26 | |
---|
Tuossa tuo yks kirjoittaja kirjoitteli ettei ole kahteen vuoteen vaihtanut kieliä. Mahtaakohan olla vielä hyvät soinnit kielissä, epäilen aika paljon. Itse olen yrittäny jos oon jaksanut niin vaihtaa kielet puolen vuoden välein. Itse en ainakaan näe syytä vaihtaa D'Addarioita mihinkään muuhun merkkiin. Oletko ajatellut että vika voisi kenties olla kitarassasi jos olet varma että ei niin ehkä sitten soitto tavassasi, syitä kun voi olla lukemattomia, mutta en menisi niitä D'Addarioiten piikkiinpistämään. Sama kitara, yhtä paksu satsi enkä soittotyyliä ole muuttanut, kyllä niissä kielissä on ero. D'Addarion saundikaan ei tosiaan kestä yhtä hyvin kuin esim. tuon GHS:än. Kuukauden välein pyrin ne vaihtamaan, D'Addariot eivät kuulostaneet enää kahden viikon jälkeen (jos niin kauan kestivät) ollenkaan hyvältä. |
Pyronius 29.04.2003 15:35:04 | |
---|
Kielet vaihdan aina ennen keikkaa, ellei peräkkäisinä päivinä soiteta. Kymmenen vuotta olen käyttänyt Dean Markley:n kieliä eikä ongelmia ole ollut. Telessä: 09-46 Jacksonissa: 10-46 |