charvette 07.05.2003 11:08:06 | |
---|
Minkälaista laatua on T-kaupan halvan telen kovopuoli www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-153579.html#fpix- tuli vain mieleeni tilata 1 tuollainen ja riipiä siitä osat työn alla olevaan 0.75 kokoiseen teleen (lapselleni)? En siis etsi esim. huippuluokan mikkejä (poka on 6v ja kuuntelee vielä Fröbelin palikoita) vaan kohtuuhintaan muut kuin puuosat (jotka ovat valmiina). |
M-Juhana 07.05.2003 11:29:38 (muokattu 07.05.2003 11:30:03) | |
---|
Koskaan ei ole myöhäistä... |
charvette 07.05.2003 11:50:09 | |
---|
Niin, mutta halusinkin oikeastaan yleisempää mielipidettä kovo-puolesta - en niinkään siitä onko ko. kitara kokonaisuutena välttävä tms... Ainahan niistä puuosista voi sitten keksiä jotain uutta.
Myöhemmin tällä palstalla on ko. kitaroista juttua otsikolla Harley Benton Telecaster |
kivi 07.05.2003 12:32:45 | |
---|
Rautaosien toivossa ei kannata ostaa halpakitaraa, jossa yleensä juuri rauta on sitä huonointa antia. Noissahan saattaa periaatteessa olla ihan hyvät puut, jne. Soitinkaupoissa myydään käytettyjä mikkejä, ja esimerkiksi Kitarapajalta löytynee teleen joku-vaan-asiallinen-mikitys hyvinkin halvalla. Uusista mikeistä Kent Armstrongit ovat hyviä ja halpoja. Musamaailma Retailissa on myös halpoja mikkejä, varsinkin nyt kun siellä on hylly täynnä tarjousmikkejä. Pleksejäkin löytyy halpahyllystä. Rautaosissa (virittimet, talla levyineen...) suosittelen tsekkaamaan Millbrook Musiikin merkittömät varaosat. Ovat halpoja ja varsin ok. Muut saksalaiset soitinkaupat kuin Thomann lienevät parempia irto-osien myyjiä. Nyt ei mieleen juolahda kuin www.musicstore.de mutta varsinkin Bigsby-kampijuttujen yhteydessä on tällä alueella mainittu muitakin, haulla löytynee... Onnea |
M-Juhana 07.05.2003 12:49:06 (muokattu 07.05.2003 12:53:24) | |
---|
Olen yhtä t-kaupan teleä soittanut, se ei ollut tällainen kuin linkissä vaan noin vuosi sitten myynnissä ollut malli (viinin punainen, helmiäis pleksi, kullatut kilkkeet) Toiminnallisesti se oli ihan OK. siis mitään vikaa en todennut. Ei surissut eikä napsunut. Potikat ja kytkimet toimi, kaulamikki tunkkainen, tallamikki OK. Virityskoneisto piti vireen.Tämän perusteella voisin sanoa, että sinun tarpeeseen voisi olla ihan ok. Tässä ihmeessä oli muuten aivan uskomattoman hyvä kaula soittaa (mun mielipide). Jos ostat moisen ja purat, voin vähentää kulujasi ja ostaa sen kaulan pienellä hinnalla ?! Koskaan ei ole myöhäistä... |
M-Juhana 07.05.2003 12:56:25 | |
---|
Kerkes KIVI sillä aikaa kun naputteli töiden lomassa tota edellistä juttua antaa oikean suuntaisen kommentin. Eli yritin vain vastata alkuperäiseen kysymykseen. Koskaan ei ole myöhäistä... |
erkko 07.05.2003 14:09:21 | |
---|
Mun mielestä toi ratkaisu on hyvä, jos haluaa päästä halvalla. Telen osat maksaa muuten tuplasti ton kitaran hinnan, vaikka ostais halvimmat palikat mitä löytää. Sellanen ongelma tossa vaan on, että tulevan kitaran kaulan leveys täytyy olla sama kuin normaalikokoisessa kitarassa (talla ja mikkien napapalat määrää kaulanleveyden). Jotkut 3/4 kokoiset kitarat mitä mä oon nähny on tehty ihan spesiaali-tallalla ja mikeillä, niin että kaula on myös kapeampi kuin normaalissa kitarassa. |
Juzzu 07.05.2003 14:59:02 | |
---|
Telen osat maksaa muuten tuplasti ton kitaran hinnan Jotkut Telen osat on kyllä aika hintavia. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
charvette 07.05.2003 15:13:56 | |
---|
Olen mallintanut ja mitoittanut ko. kitaran autocadilla ja johtuen valmiiden tallojen mitoista en voinut oikeastaan kaulaa kaventaa eli pelkästään kitaran koko ja mensuuri ovat normaalia pienemmät (no kasvaa se muksukin kokoajan... ). Kiitos vastineesta - samaan tulokseen tulin itse, kun ynnälaskin osien hinnan sekä esim. juuri valmistuneessa tele-projektissa. Mun mielestä toi ratkaisu on hyvä, jos haluaa päästä halvalla. Telen osat maksaa muuten tuplasti ton kitaran hinnan, vaikka ostais halvimmat palikat mitä löytää. Sellanen ongelma tossa vaan on, että tulevan kitaran kaulan leveys täytyy olla sama kuin normaalikokoisessa kitarassa (talla ja mikkien napapalat määrää kaulanleveyden). Jotkut 3/4 kokoiset kitarat mitä mä oon nähny on tehty ihan spesiaali-tallalla ja mikeillä, niin että kaula on myös kapeampi kuin normaalissa kitarassa. |
Juzzu 07.05.2003 15:19:35 | |
---|
Olen mallintanut ja mitoittanut ko. kitaran autocadilla Onko sulla tuossa kaikki kolot, poterot jne. mitoitettuna? Muunnitko jostakin 1/1 -telestä nuo mitat? Jos sulla sattuu olemaan tavallisesta Telestä hyvät piirustukset, niin en pistäisi pahakseni jos vaikka .dxf:nä laitat sähköpostilla- ellet liian mustasukkainen siitä ole. Tai oikeastaan käy .dwg:kin. :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |