Aihe: Tremsetteri 1 | |
---|---|
![]() 06.05.2003 14:54:14 | |
Onkos kellään kokemuksia tremsetteristä? Olen aikeissa hankkia ja asentaa tuon laitoksen kitaraani, koska tulee välillä soitettua rootskamaa; doublestop bendejä ym. ja normaalilla jousilla varustettu (lo-pro edge) floikka ei tämmöisiä ymmärrä vaan viereinen kieli menee epävireeseen. En muutenkaan pidä siitä kelluvan tallan tuntumasta niin paljon kuin normaalista. Venytyksissä joutuu käyttämään enemmän voimaa ja kieltä joutuu venyttämään pitemmän matkaa (ainakin 10-setillä) kun se talla antaa periksi.. Tästä huolimatta on ihan über coolia heitellä sooloihin vibrakampi kamaa aina välillä, joten en haluaisi lukita tallaa ihan käyttökelvottomaksi..kun taas tremsetteröity floikka pitäisi olla ihan öö.. toimiva! Kokemuksia? Keppi kädessä joka ilta. | |
![]() 06.05.2003 19:01:43 | |
Tästä huolimatta on ihan über coolia heitellä sooloihin vibrakampi kamaa aina välillä, joten en haluaisi lukita tallaa ihan käyttökelvottomaksi..kun taas tremsetteröity floikka pitäisi olla ihan öö.. toimiva! Kokemuksia? Itselläni tuo on ainaki toiminu vallan mainiosti, tosin blokkasin koko tallan jo jokin aika sitte, ku en enää pahemmin vibraa tuu käytettyä... Mutta vireen kans ei ollu aikoinaan (ku vielä käytin vibraa) mitään ongelmia. Winner-of-Entertainer-of-the-REAR-award!!! | |
![]() 07.05.2003 00:21:07 | |
Mulla on ollut sellainen stratossa puolisen vuotta. Hyvin toimii kunhan saa säädöt kohdalleen. Suurin hyöty on nimen omaan siinä, että yhtä kieltä venytellessä muut kielet pysyvät osapuilleen vireessä. Kammen tuntuma on erilainen kuin ilman tremsetteriä, mutta siihen tottuu. | |
![]() 07.05.2003 10:09:34 | |
Tarkoitatko tremsetterillä esim. tuota Ibanezin backstoppia? http://www.jemsite.com/axes/htm_features/other.htm#backstop Oisko kellään kokemuksia moisesta? Kiinnostais kovastikin... Harmi kun uusia ei kai enää saa, käytettynä pitäis löytää. | |
![]() 07.05.2003 10:54:11 | |
Jepsunjäy...Hommata täytyy. Toi Ibanezin vekotin vaikutti tosi pätevältä, mutta sitähän ei tosiaan saa mistään enää. Helvetin kallis värkki se setter kyllä on...thomannilla yli 70e?! NOh, kai se vaan täytyy pulittaa rahat. Itselläni tuo on ainaki toiminu vallan mainiosti, tosin blokkasin koko tallan jo jokin aika sitte, ku en enää pahemmin vibraa tuu käytettyä... Mutta vireen kans ei ollu aikoinaan (ku vielä käytin vibraa) mitään ongelmia. Sittenhän et enää tarvitse sitä, ja voit myydä sen minulle! Keppi kädessä joka ilta. | |
![]() 07.05.2003 12:33:17 | |
Ihan hyvä vehje, mä ostin sen alunperin juuri floikalliseen keppiin - juuri siitä syystä kun floikka tuntui antavan niin paljon periksi bendissä. No kyllästyin setten floikkaan vuodessa ja vaihdoin kitaran Am. Standart Stratoon, johon siirsin tremsetterin, ihan hyvin toimii tälläisessä - bendissä talla ei anna periksi ja pysyy ehkä vireessäkin paremmin (?). Tietysti tremolon käyttö on vähän eri tuntuista, mutta ei kai se haittaa... | |
![]() 07.05.2003 17:08:41 | |
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat | |
![]() 08.05.2003 08:40:46 | |
http://www.hipshotproducts.com/tremsetter.htm Toimisiko tuollainen vermes? Tästä ainakin minä puhuin. | |
![]() 08.05.2003 09:29:07 | |
Mulla oli aikoinaan Fender Strato plus, missä oli juurikin tollanen. Toimii tosi hyvin...sillon kun toimii. Kerran sitä säätelin ja sain sen ihan vahingossa sallaiseen säätöön, ett toimi just hyvin. Kitara pysy tosi hyvin vireessä, eikä tosissaan tiputtanut muiden kielien virettä, ku venytteli...vaikka talla oli kelluvassa asennossa. Ainut negatiivinen juttu oli se, etten yhtään tiennyt, miten mä sain sen sellaseen tilaan?!?=) Joskus sitt ku vaihdoin kielet, ni en enää saanu yhtä hyväks. Mitään ohjeitahan mulla ei tohon ollu. Ihan tunteella vaan vetäsin=). Nyt on kitara jo ajat sitt myyty ja itselleni jäi arvoitukseksi, miten toi oikeen säädettiin. Ei sellasta selkeetä kuvaa jäänyt. Hyvä peli se on...sillon, kun se toimii, mutt tosissaan jäi sellaien kuva, ett on sen säätäminen aika oma taiteenlajinsa. Juuup! | |
![]() 08.05.2003 09:54:53 | |
Hyvä peli se on...sillon, kun se toimii, mutt tosissaan jäi sellaien kuva, ett on sen säätäminen aika oma taiteenlajinsa. Mulla kyllä tuli ohjeet mukana kun ostin sen "irrallisena" ja kyllä niitten avulla säätäminen onnistuu - tosin varmaan riippuu kuka on säätämässä ;) | |
![]() 08.05.2003 09:59:23 | |
Mikä on noiden saatavuus kotimaisissa musiikkiliikkeissä? En ainakaan ole aiemmin törmännyt. | |
![]() 08.05.2003 10:29:22 | |
Mikä on noiden saatavuus kotimaisissa musiikkiliikkeissä? En ainakaan ole aiemmin törmännyt. Luulisi että edelleen saa, pitää vaan kysellä...varmaan tilaustavaraa... | |
![]() 08.05.2003 11:50:24 | |
Hipshot tremsetteriä minäkin tarkoitin. Itse en löytänyt sellaista Suomesta vaikka kyselin useista liikkeistä Tampereelta ja Hesasta. Päädyin tilaamaan itse ameriikasta Stewart MacDonaldilta ( http://www.stewmac.com/ ). Postikulut olivat muistaakseni $5 luokkaa eikä veroja tai tullia mennyt kun koko paketin arvo oli riittävän alhainen ja aikaakin meni vain reilu viikko. Nyt on tuo taalan kurssikin vielä laskenut joten jenkeistä tilaaminen on kyllä tämmöisissä pikkuhankinnoissa varteenotettava vaihtoehto. | |
![]() 08.05.2003 11:55:39 | |
Suomesta vissiin vaikeasti löydettävää kamaa...mutta thomannilla ainakin näyttäisi olevan. Hinta tosin on ihan batman, yli 70e... Keppi kädessä joka ilta. | |
![]() 08.05.2003 12:05:28 | |
Juu, tuota Thomannin hintaa voi verrata äsken mainitsemaani Stewmacciin, siellä se on $34.90. Siihen postikulut päälle niin ollaan $40 luokassa joka lienee nykyään jotain 35 €. | |
![]() 08.05.2003 12:11:54 | |
Postikulut olivat muistaakseni $5 luokkaa eikä veroja tai tullia mennyt kun koko paketin arvo oli riittävän alhainen ja aikaakin meni vain reilu viikko. Nyt on tuo taalan kurssikin vielä laskenut joten jenkeistä tilaaminen on kyllä tämmöisissä pikkuhankinnoissa varteenotettava vaihtoehto. Asiasta kuuseen...paljonkohan toi raja mahtaa olla (siis tullia/ei tullia) ?? Kyllä mä uskoisin, että tuota tremsetteriä saa täältäkin, pitää vaan olla tarpeeksi palvelualtis myyjä/firma että lähtee soittelemaan maahantuojia läpi... Mutta kyllä toi jenkeistä tilaaminen alkaa olemaan erittäinkin kannattavaa... | |
![]() 08.05.2003 12:24:38 | |
Ote sivulta http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjei … neuvonta/top10/Internet-kauppa.html "Lähetyksistä, joista kannettavat verot jäävät alle 10 euron, ei kanneta tullia eikä arvonlisäveroa. Verottoman lähetyksen arvoraja on esimerkiksi musiikki- ja dvd-levyillä, vinyylilevyillä ja videokaseteilla 38,05 euroa, tietokoneohjelmilla 45,40 euroa, vaatteilla yleensä 26,80 euroa ja kirjoilla 124,90 euroa. " | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)