kolehmai 06.05.2003 14:01:17 | |
---|
KITARACOMBO MG50DFX 30w 2 kanavaa Clean, Overdrive. Digital reverb. DFX efektiprosessori. Master Volume. Efektisilmukka. Simuloitu linjaulostulo ja kuulokeulostulo. Contour Control. Jalkakytkin. CD tulo. 12" custom-designed Celestion Onko tuosta vahvarista kokemusta tai tietoa et tekiskö tuolla mitään..? |
kivi 06.05.2003 14:29:13 | |
---|
Onko tuosta vahvarista kokemusta tai tietoa et tekiskö tuolla mitään..? Kokemusta ei oo, mutta eikös tuo ole tuollainen My-first-marshall ;-) Eli en menisi suosittelemaan. Käytettynä samalla rahalla saa varmasti parempia ja monipuolisempia. Jos ensimmäisen vahvistimen on oltava marshall, niin ekat valvestatet (8080 ym.) on ihan ok, samoin yllättävää kyllä mosfetit. Niitä luulisi löytyvän puoli-ilmaiseksi. Turhat efektit eivät ole mikään bonus. |
booster 06.05.2003 15:14:57 | |
---|
Kokemusta ei oo, mutta eikös tuo ole tuollainen My-first-marshall ;-) Juuri näitä. :) Kotivahvareiksi Marshallin transistori-vahvistimet on mun mielestä hyviä. Tuo 30W ei kyllä bändikäyttöön riitäkään. Jos olet ensimmäistä vahvistinta ostamassa, niin joku tuollainen passaa varmaan mainiosti. Katsele toria, siellä liikkuu vastaavia, ja puolet halvemmalla kuin kaupassa. "If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio |
P-Nut 06.05.2003 15:34:13 | |
---|
Juu varsinkin jos olet noin halpaa vahvistina ostamassa niin kannattaa ihmeessä kattoa käytettyjä malleja (torilta tms.) Eri asia sitten jos on jotain kallista vekotinta ostamassa niin sillon voi olla eriasia noiden käytettyjen kanssa... Kyllä se siitä kun vähän potkii |
outo_O 06.05.2003 15:40:35 | |
---|
"sepalus auki" |
superfly 06.05.2003 16:32:22 | |
---|
|
Ville81 06.05.2003 16:37:28 | |
---|
Kyllä 30w on jo ihan hyvä teholuokka bänditreeneihin ja kohtuu kokoiseen esiintymistilaankin riittää... |
fox 06.05.2003 16:38:20 | |
---|
Harmony Centralin arvostelut kannattaa lukea aika kriittisesti, siellähän kehutaan oikeastaan ihan kaikkea. Tottahan nyt toki, kirjoittaisitko itse omista kamoistas että "selkeesti paaskan möivät ja kauheeseen hintaan vielä" =) |
superfly 06.05.2003 16:39:47 | |
---|
Tottahan nyt toki, kirjoittaisitko itse omista kamoistas että "selkeesti paaskan möivät ja kauheeseen hintaan vielä" =) Kyllä kirjoittaisin, jos näin olisi käynyt. Ottaisivat muut sitten opikseen mun virheistä.
|
Fortune 06.05.2003 16:41:28 | |
---|
Kyllä 30w on jo ihan hyvä teholuokka bänditreeneihin ja kohtuu kokoiseen esiintymistilaankin riittää... Haluaisin nähdä sen 30-wattisen trankkucombon, jonka kanssa viitsii itkemättä soittaa rumpalin kanssa. |
superfly 06.05.2003 16:42:32 (muokattu 06.05.2003 16:43:16) | |
---|
Kyllä 30w on jo ihan hyvä teholuokka bänditreeneihin ja kohtuu kokoiseen esiintymistilaankin riittää... 30 wattinen trankkuvahvistin ei oikein meinaa riittää bändikäyttöön. Mulla ei riittänyt nuorempana edes nelikymppinen. EDIT: Fortune ehti ensin... |
Osmo Komppi 06.05.2003 17:07:34 (muokattu 06.05.2003 17:11:53) | |
---|
Superfly: Harmony Centralin arvostelut kannattaa lukea aika kriittisesti, siellähän kehutaan oikeastaan ihan kaikkea. Kyllä. Oma Squier Fat Telecaster oli saanut keskiarvoksi n. 8,5. Ja suuri osa suitsutti sitä kympin kitarana: -Parempi kuin Fenderit, joita olen soittanut ammatikseni vuosikaudet tms! En kyllä Harmony-Centralin hehkutusten takia päätynyt Squieriin. Toisaalta en jättänyt päätymättäkään sen takia, ettei Squier saanut aivan yhtä varauksetonta vastaanottoa tällä voorumilla. Superfly: Kyllä kirjoittaisin, jos näin olisi käynyt. Ottaisivat muut sitten opikseen mun virheistä. Kunpa kaikki ajattelisivat noin, olisi noista sentraaleista enemmän hyötyä. Sen sijaan, että hirveällä pöyhkeilyllä petetään itseään ja todistellaan, että kyllä tämä oli se kaikkien aikojen paras hankinta...olihan? Mnetin vahvuus on juuri se, että uskalletaan kritisoidakin pieleen menneitä hankintoja. EDIT: Rivivälejä "Entä sitten? --- Sitä en tiedä."
-Karel Capek- |
Ed-Die 07.05.2003 00:31:36 | |
---|
Dididii.. Eli itselläni on kyseinen vahvistin 100w. Muhkeat ja räkäiset soundit lähtee, juuri niitä mitä kaipasinkin, eli todella hyvä transistoriksi ainakin tuo 100w mikä minulla siis on. Kannattaa käydä itse testaamssa (jos pystyy), koska siinä ainakin itse kuulet ja voit tehdä omia johtopätöksiä.. :) "I think that, whole thing is that sick!" |
TheEvilOne 07.05.2003 10:37:45 | |
---|
Hei Ed-Die onko se 100W liian iso kotisoittoon? Meinaan ku ite oon hankkimassa 100W Marshall Valvestatee. Luulis tehon riittävän jo kohtuukokoiselle keikkapaikalle, mut se on vielä epäselvää, että soiko se sitten paljon "huonommin" alhaisilla voluumeilla (kato ku naapuritkin on olemassa). |
Sami Koivisto 07.05.2003 11:37:21 | |
---|
Juu ei riitä 30w trankku bändihommiin, mutta putkiverme riittä erittäinkin mainiosti! |
totaali 07.05.2003 12:16:58 | |
---|
Tietääkseni MG50DFX:n teho on 50W, joka juuri ja juuri riittää bändihommiin. Kokemusta ko laitteesta minulla ei kylläkään ole. Jyrzä |
Fortune 07.05.2003 12:34:39 | |
---|
Hei Ed-Die onko se 100W liian iso kotisoittoon? Meinaan ku ite oon hankkimassa 100W Marshall Valvestatee. Luulis tehon riittävän jo kohtuukokoiselle keikkapaikalle, mut se on vielä epäselvää, että soiko se sitten paljon "huonommin" alhaisilla voluumeilla (kato ku naapuritkin on olemassa). Kyseinen Valvestate on trankkucombo, joka soi mielestäni ihan tasaisen varmasti suunnilleen samalla lailla äänenpaineesta riippumatta. Kun ei ole putkivehje, niin ei "aukea" isoilla volumeilla. Itselläni oli 8080 Valvestate ja samanlaista ääntä siitä sai olohuone- ja bändisoittovolumella. Soundin laatu sopii lähinnä heviin, mutta eihän siltä nyt kukaan mitään lämmintä putkirosoa odotakaan. Ne ekat Valvestatet eli 8040, 8080, 8100 etc. ovat IMHO vallan mainioita hevivahvistimia ja soittaa niillä muutakin. Huom: Ainakin niin kauan kun ei paremmasta tiedä, sehän näissä soittohommissa on se perusvika, aina löytyy parempisoundinen (ja kalliimpi) laite ja harvalta kitaristipololta löytyy itsekuria sen vertaa, ettei anna psykologisen soundin huonontumisen vaikuttaa ostokäyttäytymiseensä :) Absoluuttisen Nollapisteen Lääkkölä taitaa vieläkin soittaa Valvestatella, siinäpä hyvä esimerkki meille kamafriikeille, ei ne vehkeet vaan se tulos... |
Fortune 07.05.2003 12:36:40 | |
---|
Tietääkseni MG50DFX:n teho on 50W, joka juuri ja juuri riittää bändihommiin. Kokemusta ko laitteesta minulla ei kylläkään ole. Jep, MG30DFX on se 30-wattinen versio. Toki vahvistimen sointikaraktääri ja bändin soundi vaikuttaa siihen, riittääkö vahvistin bändisoittoon, jos kitaristi operoi yksinään taajuusalueellaan ja äänensävysäätimet ovat fiksusti asetellut (ei lähdetä kilpailemaan vaikkapa basson taajuuksille), voi pienempitehoisempikin ämyri riittää hyvin. |
totaali 07.05.2003 12:40:29 | |
---|
Toki vahvistimen sointikaraktääri ja bändin soundi vaikuttaa siihen, riittääkö vahvistin bändisoittoon, jos kitaristi operoi yksinään taajuusalueellaan ja äänensävysäätimet ovat fiksusti asetellut (ei lähdetä kilpailemaan vaikkapa basson taajuuksille), voi pienempitehoisempikin ämyri riittää hyvin. Ja sitten kannattaa vielä muistaa, että kitaravahvistimen voi mikittää tai linjata PA:han, jolloin oman ämyrin teholla ei ole enää juurikaan merkitystä, kuin korkeintaan soittajan monitorina. Noissa Marsun MG-halpisvehkeissäkin on muistaakseni line out, jolloin PA:han vetäminen on kyllä varsin simppeli temppu. Jyrzä |
Fingolfin 07.05.2003 12:49:12 | |
---|
Huom: Ainakin niin kauan kun ei paremmasta tiedä, sehän näissä soittohommissa on se perusvika, aina löytyy parempisoundinen (ja kalliimpi) laite ja harvalta kitaristipololta löytyy itsekuria sen vertaa, ettei anna psykologisen soundin huonontumisen vaikuttaa ostokäyttäytymiseensä :)
Totta kuin mikä. Itsellä on Valvestate 8080 ja se soundasi mielestäni hyvälle, kunnes hommasin JCM800 2204 nupin ja nyt 8080 on aika köyhän kuuloinen. Nyt taas tekisi mieli vaihtaa JCM800 parempaan, mutta homma alkaa jo mennä kalliin puoleiseksi. Ei voi mitään.
Strength and Honor |