Aihe: Mitä eroa Ibanez RG550 ja RG560 malleilla?
1
SURf
05.05.2003 14:27:30
Niin, siis mitä eroa.

Näitä kun nyt on niin kovasti hehkutettu näitä Iban RG5xx malleja niin päätinpä sitten ihan kokeilla ja kyllähän se 550 kivasti lapaseen istui. Oli oikein kotoisa olo.

Huomasin nyt vaan tuolla Oulun suunnalla myynnissä käytetyn RG560-kepakon hintaan EUR350..Onko paha hinta mikäli kunto kohtalainen/hyvä?
"The freaks will stay together, they´re a tight ol´crew. See the pigfaced-man and the monkeygirl, come and see the big fat lady." M.K.
Jabe
05.05.2003 14:37:52 (muokattu 05.05.2003 14:46:23)

Vanhoja kataloogeja selaamalla voi selvitä eri mallien eroja eri vuosimalleissa (nykyäänhän ei taida sellaista RG560 mallia enää ollakaan?). Katlogit on joku friikki skannannut tänne: http://www.ibanezrules.com/

Niin, ja 350 euroa on varsin edullinen, jos kunto on kohdallaan. Mutta hintahaitari on melkoinen, niinkuin on kitaroiden kuntohaitarikin. Monissa käytetyissä on esim. nauhat niin finaalissa, että nauharemppa on heti edessä ...

Ja minullahan on tietenkin oma lehmä ojassa kun näistä kirjoittelen, Olen nimittäin myymässä toista RG550'stäni pois. Tsekkaa ilmo torilta ja/tai pistä pikaviestiä, niin kerron lisää, jos kiinnostaa.

EDIT: Niin, vielä siitä 550 ja 560 eroista. Katsoin tuota vuoden 89 kataloogia, jossa komeilee oma ykköskitarani RG550 FA (Five Alarm Red). Ainakin sinä vuonna 550'sessä oli kaksi humpparia ja keskellä yksikelainen, kun taas 560'sen kaulamikki oli yksikelainen.

EDIT2: Ja 550 on vaahteraotelaudalla, 560 ruusupuulla. Mutta nämähän saattaa vaihdella eri vuosien eri versioissa. (Ainakin olen nähnyt 550 -skebaa ruusupuuotelaudalla.)
SURf
05.05.2003 15:04:38
EDIT: Niin, vielä siitä 550 ja 560 eroista. Katsoin tuota vuoden 89 kataloogia, jossa komeilee oma ykköskitarani RG550 FA (Five Alarm Red). Ainakin sinä vuonna 550'sessä oli kaksi humpparia ja keskellä yksikelainen, kun taas 560'sen kaulamikki oli yksikelainen.

EDIT2: Ja 550 on vaahteraotelaudalla, 560 ruusupuulla. Mutta nämähän saattaa vaihdella eri vuosien eri versioissa. (Ainakin olen nähnyt 550 -skebaa ruusupuuotelaudalla.)

Huomasin myös nämä samat eroavaisuudet tuon ibanesrulesin kataloogin vuodelta -91 perusteella.

Kiitoksia vaan. RG550 hinta 550.
Noudattelet näemmä Tokain tapaa hinnoitella kitarat...
Tai ehkä ne siellä Tokain päässä miettii hinnan ensin ja nimeää sen mukaan.
"The freaks will stay together, they´re a tight ol´crew. See the pigfaced-man and the monkeygirl, come and see the big fat lady." M.K.
HS
05.05.2003 15:10:29 (muokattu 05.05.2003 15:10:59)
Terve

Itselläni on tuo RG560, vuosimalli taitaa olla -89 tai -90. En ole aivan varma. Sangen hyvä kitara, eikä mainittavampia muutoksia ole tarvinnut tehdä (...mitä nyt otin punaisen maalin pois, petsasin ja lakkasin. Hoho!)
Mikäli kitara on muuten kunnossa (nauhat, Floyd yms.) on 350€ varsin oiva hinta kitarasta. Tuollaista H/S/S/ -mikitystä ei taida nykyisistä RG kitaroista löytyä. Varsin hyvä mikkiyhdistelmä muuten.

ps. nuo vanhemmat RG:t ovat mielestäni jotenkin paremmin tehtyjä (viimeisteltyjä) kuin nämä uudemmat. Ainakin ne mitä minä olen onnistunut kokeilemaan.

http://www.geocities.com/xcvxcv65/ibanez/ibanez-rg550-560-750-760.htm
Huomio, työnjohtaja! Viitospenkin mutterit ovat löysällä!
Jabe
05.05.2003 15:13:45

Kiitoksia vaan. RG550 hinta 550.
Noudattelet näemmä Tokain tapaa hinnoitella kitarat...

Hoho. Joo - se tuntui passelilta hintapyynnöltä. Vakavissaan: minun myynnissä oleva kitarani on todellakin vm. 2002 ja uuden veroinen, siksi hieman keskimääräistä käytettyä korkeampi pyyntö. Mutta saa siitä esittää tarjouksia ... :-)
LaXu
05.05.2003 17:07:12

Jep, oma vuoden 1989 RG550:ni on ainakin ruusupuuotelaudalla. Näissä wanhoissa RG-sarjan kepukoissa ei ole myöskään tuota All Access Neck Jointia, eli sitä muotoiltua kaulan liitosta, vaan jonkinlainen esiaste siitä: liitosta on hieman viistottu ja ohennettu (eli on hieman eri tasossa kuin runko). Lavasta ei myöskään löydy "RG series" -tekstiä, vaan pelkkä Ibanezin logo.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
SURf
08.05.2003 12:08:41
Mitenkähän on, tässä yksilössä josta maintisin ekassa kirjoituksessa, hinta 350€ on kaula haljennut ja se on korjattu liimaamalla. Sanoisin että hinta ei olekaan niin halpa kuin kunto edellyttäisi...
LaXu
08.05.2003 12:12:44
Riippuu varmaan vähän miten se on haljennut. Onko koko lapa lähtenyt irti vai onko joku hiushalkeama tms. korjattu liimaamalla? Omassani meinaan on kaulassa kapea parin sentin kaulan suuntainen halkeama, joka ei haittaa soittoa, vireen pysyvyyttä tai soundia.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)