Aihe: EMG aktiivimikkien potikoista
1
hanipai
08.05.2003 22:09:18
Jos hommaan mikin ilman potikoita, niin käykö mikkiin siis vain EMG:n omat potikat vai ihan tavalliset?

T:HAnnu
NoCo
08.05.2003 22:15:38
Jos hommaan mikin ilman potikoita, niin käykö mikkiin siis vain EMG:n omat potikat vai ihan tavalliset?

T:HAnnu

Kaik käy.
BlackD
08.05.2003 22:48:26

Kaik käy.

Ja ei tasan käy kaikki, oletan että tässä tarkoitetaan "tavallisia" kitaroissa käytettyjä potikoita. EMG:n aktiivimikkien potikoitten pitää olla 25K, ihan sama miltä valmistajalta ne on. Oon itekki ostanu EMG:n mikkejä käytettynä, mutta mulla on aina ollut uusien mukana tulleita potikoita tallessa. Ja se toneen kytkettävä kondensaattori on yleensä 0.1uF
North
08.05.2003 23:04:00 (muokattu 08.05.2003 23:04:16)
no kun tämmönen aihe tässä on niin kysympä sitten passiiveistakin.
jos on EMG-HZ:t ni onko niissäki joku tietty potikka,mulla taitaa olla 500Kohm.
...Rap,Punk,Dance,Pop... HAHAHAHAHA!!!
hanipai
08.05.2003 23:06:05

Ja ei tasan käy kaikki, oletan että tässä tarkoitetaan "tavallisia" kitaroissa käytettyjä potikoita. EMG:n aktiivimikkien potikoitten pitää olla 25K, ihan sama miltä valmistajalta ne on. Oon itekki ostanu EMG:n mikkejä käytettynä, mutta mulla on aina ollut uusien mukana tulleita potikoita tallessa. Ja se toneen kytkettävä kondensaattori on yleensä 0.1uF

No entäs jos hommaan mikin jossa on 2 potikkaa ja mikin jossa ei ole potikoita, niin montako potikkaa mulla ois hyvä olla 2 humbuckeriin esim EMG-81 ja 85
BlackD
09.05.2003 01:58:29
Jokaisen uuden EMG-mikin mukana tulee yksi volume ja yksi tonepotikka, ulostulojakki, konkka ja patteriklipsi. Mun kitarassa kaks mikkiä ja yksi volume ja yksi tone, joten mulle riittäis yhden uuden mikin mukana tuleva sähköpuoli, jos toinen mikki olis käytetty.
hanipai
09.05.2003 11:02:22 (muokattu 09.05.2003 11:04:16)
Jokaisen uuden EMG-mikin mukana tulee yksi volume ja yksi tonepotikka, ulostulojakki, konkka ja patteriklipsi. Mun kitarassa kaks mikkiä ja yksi volume ja yksi tone, joten mulle riittäis yhden uuden mikin mukana tuleva sähköpuoli, jos toinen mikki olis käytetty.

Mites jos on toinen aktiivi ja toinen passiivi, molemmille omat tonet ja ja volumetko? Onko edes järkevää hankkia skittaan sellasta kokoonpanoa?
Hommasin nimittäin juuri 81:sen ja mietin sille kaveriks jotain aktiiveista ehkä 60:nen ja 85:nen? Kumpi parempi yhdistelmä. Molempia käytetään yleisesti. Vaiko jokin passiivi kaulaan?
BlackD
09.05.2003 12:48:37

Mites jos on toinen aktiivi ja toinen passiivi, molemmille omat tonet ja ja volumetko? Onko edes järkevää hankkia skittaan sellasta kokoonpanoa?
Hommasin nimittäin juuri 81:sen ja mietin sille kaveriks jotain aktiiveista ehkä 60:nen ja 85:nen? Kumpi parempi yhdistelmä. Molempia käytetään yleisesti. Vaiko jokin passiivi kaulaan?

Joo-o, jos meinaa sotkea passiivi- ja aktiivimikkejä niin niille käytännössä pitää olla omat potikat. Se, onko siinä mitään järkeä.. itse laittaisin kaikki kerralla aktiiviksi. Mä suosittelisin kaulamikiksi EMG 89:ä, se on humpparitilassa sama kuin 85 mutta sen voi puolittaa, jolloin siitä tulee SA. Pirun monipuolinen ja hyväsoundinen yhdistelmä, itse vaihdoin 60:sen 89:n alta pois. Tallassa mullakin on 81.
Palava lammas
11.05.2003 15:14:38
no kun tämmönen aihe tässä on niin kysympä sitten passiiveistakin.
jos on EMG-HZ:t ni onko niissäki joku tietty potikka,mulla taitaa olla 500Kohm.

Tietääkseni ovat 250Kohm potikat. Volume potikka vaihtuu omassa kepissä 500Kohm:iin, kun laiton humppa mikin tallaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)