Aihe: Millainen särö ENGL Fireballissa on verrattuna Peaveyn 5150 ykkö
1
Deranged
14.05.2003 09:53:21
.. että millainen särö ENGL Fireballissa on verrattuna
Peaveyn 5150 ykköseen?

Lähinnä kiinnostaa se särön laatu+erottelevuus ja että onko sitä yhtä paljon kuin 5150:ssa. Olen GASin innoittamana hankkimassa uutta nuppia, ja mielessä on pyörineet:

- Laney GH100TI (hyvä särö, kanavanvaihto puuttuu,
halpa, kuitenkin about 50W liikaa tehoa)
- ENGL Fireball (?, sopivasti tehoa)
- Peavey XXX (cleaneja haukuttu + liian paljon watteja)
- Marshall Modefour (aivan liikaa tehoa, hyvä soundi..)

Hintaluokka max. 1200e, joten Mesaa ei tarvii ehdotella..

Pitäisi saada sellainen soundi, ettei mene puuroksi pikkaaminen, haluan kehittyä onnettomasta soittajasta huonoksi :)

Ja säröä pitää irrota sen verran, ettei tarvii ylimääräisiä purkkeja eteen latoa. Että jos viitsitte kertoa, te jotka
tiedätte noista jotain.

5150:aan en viitsi enää palata, vaikka särösoundi onkin
hyvä. En silti halua hajottaa polviani tuon kanssa tai kuuroutua enää enempää.
efunkelist
14.05.2003 15:38:35

Enpä ole päässyt tutustumaan ENGLin vahvareihin mutta noista muista voin sanoa jotakin. Nämä ovat siis vain omia henkilökohtaisia mielipiteitäni.

- Laney GH100TI
Kaverilla on tämä. Vaikka bändi soittaa äänekkäästi heviä ei sen volume juuri kolmosta isommalle mene..! :O Jos ei soita heviä ei tätä kannata hommata. Yksikanavainen hevivahvari ja se soundi on todella heviä. Ja etenkin sitä volaa lähtee niin tanasti että huhhuh!

- Peavey XXX
- Marshall Modefour
ite en tykkää kummastakaan ja noissa niitä tehoja kans piisaa. Jos et soita tavattoman kovaa tai tueksi löytyy monitoreita tai PA-kajareita niin ei noita tarvi. Soundeihinkaan en usko.

Ehdotan että lähet ennakkoluulottomasti kokeilemaan vaihtoehtoisia vahvareita. Itselläni on Hughnes&Kettner ja olen siihen varsin tyytyväinen. H&K:lla on joku uutukainen WARP7 joka ei ole kovin kallis ja siinä voisin kuvitella olevan särönkin kohdillaan.. en o kokeillu. Mene ja testaa ;)
ENGLit varmaan on hyviä, ne harvat joita oon kuullu ikinä on kyllä soundannu kivasti, mutta eikös nuo ole juuri niitä hintavia pelejä..?
http://www.thekristo.com/flashform.html
Fingolfin
14.05.2003 17:41:52
ENGLit varmaan on hyviä, ne harvat joita oon kuullu ikinä on kyllä soundannu kivasti, mutta eikös nuo ole juuri niitä hintavia pelejä..?

ENGL Fireball Thomanilta 1059€.
Strength and Honor
Fingolfin
14.05.2003 17:43:56

5150:aan en viitsi enää palata, vaikka särösoundi onkin
hyvä. En silti halua hajottaa polviani tuon kanssa tai kuuroutua enää enempää.

Mitä tarkoitat "hajottaa polviani"?
Onko sinulla tällä hetkellä Peavey 5150? Oletko kenties myymässä sitä?
Strength and Honor
PuNkKi
14.05.2003 17:46:49
5150 rokkaa niin pirusti :) se on kyl ihku vehje...
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
Cornflake
14.05.2003 17:55:15
Deranged:
- Peavey XXX (cleaneja haukuttu + liian paljon watteja)

Aika varmalta ja perus hyväsoundiselta tuo vaikutti. Aika erilainen kuin Marsut. Minusta nuo cleanit(kin) oli ihan kohtuulliset.

Tuo liika watti-juttu pitää kyllä kutinsa. Helvetin iso soundi ja kovaa puskee.

Yhdellä tutulla taitaa olla tuollainen todella vähän käytettynä kaupan. Muuta käyttöä ei taida olla ja kerrostaloon tuntuu olevan "hitusen" liian iso...
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
Deranged
15.05.2003 08:50:08
Mitä tarkoitat "hajottaa polviani"?

Jos olet soittanut 5150:lla Post Gain yli 3:n ja Resonance jossain 8-10 välillä niin tiedät, että tuntuu siltä että hajoaa tärykalvojen lisäksi vielä polvilumpiotkin.. häjy tunne..

Kaverin treenikämpän yläpuolella on asuntoja, ja tuli ihmiset huutamaan oven taakse kun ruuvailtiin volaa yli kakkosen.
Sillä on sentään 60W combo, mulla oli 120W nuppi himassa..

Onko sinulla tällä hetkellä Peavey 5150? Oletko kenties myymässä sitä?

Oli ja meni. saman särösoundin, tai paremman ku sais pienellä volalla ja suht halavalla niin johan riemu repeis.
Deranged
15.05.2003 08:55:30
Yhdellä tutulla taitaa olla tuollainen todella vähän käytettynä kaupan. Muuta käyttöä ei taida olla ja kerrostaloon tuntuu olevan "hitusen" liian iso...

Paljollakohan se myis sen? Jos kohtuuhinnalla lähtee niin voisinpa ostaa sen. Jos viitsit kysyä, ja pistää kaverin yhteystiedot vaikka pikaviestinä niin päästään asiaan.

Kiitos.
jiBa
16.05.2003 13:03:08
Osta Laneyn VH100R, Thomannilta saa johkin 1000 euroon. Mulla on ollu sellanen vajaan vuoden & oon tyytyväinen. Monipuolinen (2 itsenäistä kanavaa+kumpaankin erillinen säröaste), eli periaattees 4 eri soundia.

100w se kyllä on, mut vahvarin takana on efektiloopin return level + reitityskytkin. Laita "insert" päälle kytkimestä, ja mastervolume vaikka kymppiin = päätesäröt jyllää, ja kokonaisvolan säädät nupin takana olevasta "return level" -potikasta.

Vanha konsti, mutta toimiva.
Aivot pois ja sipuli tilalle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)