Aihe: Behin Vamppi 2:n midijuttuja..
1 2
Bentley
11.02.2003 12:35:23

Tseh!

Eli siis osaako kukaa sanoa tarkemmin mitä V-amp2:ssa ne midit oikein on? Siis se kun valitsee sen Midin (sieltä mistä voi valita cabinets jne.) ja sitä pystyy selamaan ainakin 50? muistipaikkaa, niin mitä hyötyä siitä on? Mitä sillä voi tehä?
For those who can't be without the music!
Jabbe
11.02.2003 12:36:23
Hyvä kysymys. Itekkin ton vehkeen ostin pari kk sitten enkä vielä hirveesti kerenny syventyä midi-juttuihin. Vastauksia näihin elämän suuriin mysteereihin kaivataan...
"Eiku..."
Fortune
11.02.2003 12:43:03
Tseh!

Eli siis osaako kukaa sanoa tarkemmin mitä V-amp2:ssa ne midit oikein on? Siis se kun valitsee sen Midin (sieltä mistä voi valita cabinets jne.) ja sitä pystyy selamaan ainakin 50? muistipaikkaa, niin mitä hyötyä siitä on? Mitä sillä voi tehä?

Nyt iskitte sitten aika suureen kakkuun jälkiruokalusikkanne.

Tässäpä oiva tutoriaali midi-käsitteeseen, V-ampin manuskassa on ko. laitteen midi-ominaisuuksista varsin hyvä selostus (siinä englanninkielisessä, suomenkielinen on lähinnä vitsi):

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … amp;t=7472&o=0&x=df769fda52
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
Bentley
11.02.2003 13:00:18 (muokattu 11.02.2003 13:01:38)

Nyt iskitte sitten aika suureen kakkuun jälkiruokalusikkanne.

Tässäpä oiva tutoriaali midi-käsitteeseen, V-ampin manuskassa on ko. laitteen midi-ominaisuuksista varsin hyvä selostus (siinä englanninkielisessä, suomenkielinen on lähinnä vitsi):

No siis nyt kysyinkin että mitä tällä voi tehdä.. en sitä että mitä midi tarkoittaa!!!!!! Midi on kyllä aika tuttu käsite mulle varsinkin kun olen tehnyt sillä musiikkia mutta miten tämä midi juttu käytännössä toimii? Voiko sinne 50 muistipaikkaan tallentaa efektejä tai jotain?
For those who can't be without the music!
Kore
11.02.2003 14:54:31

No siis nyt kysyinkin että mitä tällä voi tehdä.. en sitä että mitä midi tarkoittaa!!!!!! Midi on kyllä aika tuttu käsite mulle varsinkin kun olen tehnyt sillä musiikkia mutta miten tämä midi juttu käytännössä toimii? Voiko sinne 50 muistipaikkaan tallentaa efektejä tai jotain?

Hoho.

En itsekkään ole asiantuntija, mutta tiedän sen verran, että sieltä vissiinkin valitaan midikanava, jota sitten käytetään vampin ohjaamiseen midiohjaimella. Eli käytännössä et tee sillä mitää, ellet halua ohjata vamppiasi midipolkimella.
Follow your instinct - it usually takes you home...
PTA
04.03.2003 18:54:31
Vaiko tekisikö sittenkin?? sillä varmaankin pystyy muokkaamaan presettejä pc:n kautta uskoisin näin.
Kore
05.03.2003 09:03:09
Vaiko tekisikö sittenkin?? sillä varmaankin pystyy muokkaamaan presettejä pc:n kautta uskoisin näin.

Saattaapi pystyä. Itse yritin perehtyä sen verran aiheeseen, että olisin pystynyt sitä midiohjainta käyttämään, mutta eihän siitä mitään tullut. Tosin kauppiaan mukaan testipolkimessa saattoi olla ohjelmistossa vikaa...tiedä sitten.

Niin, pointti oli siis se, että tuo midihomma on aika iso pala kakkua. Siinä riittää opiskelemista varmasti toviksi jos toiseksi, jos haluaa siitä jotakin hyötyä.
Follow your instinct - it usually takes you home...
PTA
05.03.2003 10:17:24 (muokattu 05.03.2003 10:19:23)

Saattaapi pystyä. Itse yritin perehtyä sen verran aiheeseen, että olisin pystynyt sitä midiohjainta käyttämään, mutta eihän siitä mitään tullut. Tosin kauppiaan mukaan testipolkimessa saattoi olla ohjelmistossa vikaa...tiedä sitten.

Niin, pointti oli siis se, että tuo midihomma on aika iso pala kakkua. Siinä riittää opiskelemista varmasti toviksi jos toiseksi, jos haluaa siitä jotakin hyötyä.

Olen tollasta hankkimassa ja jäi mulle epäselväks että tuleeko siinä mukana pedaali ja jos niin millanen?? niin ja kun olen hankkinut niin eiköhän toi midijuttu selviä, on meinaan midit kohtalaisesti hallussa ja jos se toimii kuten luulen niin kyllä ne presetit saa pc:ltä ajettua vamppiin.
Fortune
05.03.2003 11:03:22

Olen tollasta hankkimassa ja jäi mulle epäselväks että tuleeko siinä mukana pedaali ja jos niin millanen??

Siinä tulee semmoinen 2-kytkiminen perus phone-jakilla liitettävä kytkin, jolla voi kelata presettejä ylös ja alas muistipaikan sisällä. Ei häävi, mutta toimii.
Galleria avattu.
ErrantKnight
05.03.2003 12:23:06

Tuosta Midi-liitännästä on ainakin se hyöty, että PC:llä Behringerin valmistamalla ohjelmalla voi sätää Vampin asetuksia. Säätövaraa on jonkin verran enemmän kuin mitä perus v-ampin potikoita kääntelemällä voisi saada. Ja netistä voi tietysti latailla muiden äänifiluja ja laittaa ne suoraan omaan vamppiin, ym...
PTA
05.03.2003 13:18:47
Tuosta Midi-liitännästä on ainakin se hyöty, että PC:llä Behringerin valmistamalla ohjelmalla voi sätää Vampin asetuksia. Säätövaraa on jonkin verran enemmän kuin mitä perus v-ampin potikoita kääntelemällä voisi saada. Ja netistä voi tietysti latailla muiden äänifiluja ja laittaa ne suoraan omaan vamppiin, ym...

Tota mä just tarkotin eli kyllä sillä niitä presettejä voipi pc:llä muokata ja sitten tuuppaa sen sysexinä vamppiin.

täytyy hakee vamppi kotiin.
PTA
05.03.2003 13:20:47
Tosta vampin päivityksestä senverran että saako noita eepromeja jostain ostettuu suoraan vai onnistuuko päivitys pc:ltä sysexinä?? onko joku tehnyt??
Fortune
05.03.2003 13:26:29
Tosta vampin päivityksestä senverran että saako noita eepromeja jostain ostettuu suoraan vai onnistuuko päivitys pc:ltä sysexinä?? onko joku tehnyt??

Ei onnistu päivitys softapohjaisesti, koskapa päivitys tulee eprom-palikkaan, ja sinne ei muutoksia tehdä.

Eli pitää joko polttaa itse epromille se päivitys tai ostaa se palikka kaupasta.
Galleria avattu.
PTA
05.03.2003 13:28:18

Ei onnistu päivitys softapohjaisesti, koskapa päivitys tulee eprom-palikkaan, ja sinne ei muutoksia tehdä.

Eli pitää joko polttaa itse epromille se päivitys tai ostaa se palikka kaupasta.

Mistäs noita valmiita palikoita saa ostaa??
Fortune
05.03.2003 13:38:52

Mistäs noita valmiita palikoita saa ostaa??

Varmaan Behringerin jälleenmyyjiltä?

Soundatasta saa ainakin.

http://www.soundata.fi
Galleria avattu.
PTA
06.03.2003 10:57:52 (muokattu 06.03.2003 10:58:04)
No nyt on Vamppi saanut uuden kodin ja kyllähän se loistava peli on hintaansanähden, ja tosta midi jutusta senverran että pc:ltä saa suoraan reaaliajassa muokattua asetuksia ja kyllä on helppoo ihmisen elämä.

Helmi peli kotistudioon..
PTA
07.03.2003 15:21:34
Tietääkös kukaan saitteja mistä noita vamppi2:sen presettejä sais ladattua nuo behringerin sivuilta löytyvät linkit on koluttu jo läpi, muita??
chief
07.03.2003 21:44:01 (muokattu 07.03.2003 21:44:44)
No nyt on Vamppi saanut uuden kodin ja kyllähän se loistava peli on hintaansanähden, ja tosta midi jutusta senverran että pc:ltä saa suoraan reaaliajassa muokattua asetuksia ja kyllä on helppoo ihmisen elämä.

Helmi peli kotistudioon..

Minkälainen kaapeli tulee V-AMP:in ja PC:n välille?

...ja mistä niitä saa?

Ps. On Muuten tosiaankin hyvä laite!
Jos tädillä ois munat ni se ois setä!
Fortune
07.03.2003 21:48:29

Minkälainen kaapeli tulee V-AMP:in ja PC:n välille?

...ja mistä niitä saa?

Ps. On Muuten tosiaankin hyvä laite!

Jos äänikortissasi ei ole midi-liitäntöjä, niin midi-joystick -kaapeli on ratkaisu. Tietokoneliikkeet ja musiikkikaupat myyvät.
Galleria avattu.
Ari
08.03.2003 22:02:04
Ja Saksan T-kauppa mainostaa pc:n usb-väylään liitettäviä midi-adaptereita. Ei ollu mun mielestä hirveen hintasiakaan.

-Ari
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)