vekku 24.05.2003 20:22:15 (muokattu 24.05.2003 20:24:35) | |
---|
m*lkku kaverini pisti tässä yks päivä että toi säk wylde paketti on tarkotettu vaan lepukkaan. Koska olen varsinainen matlockki, pystyin kehittelemään päässäni ajatuksen että kaikki mikit eivät välttämättä sovellukkaan kaikkiin kitaroihin. ELI, mitä toi Pickup for E-Guitar meinaa? samalla voisitte suomentaa ton potis tosta kans.. Tarkoitus olisi vaihtaa toi rg550:n v8 -talla mikki vähän parempaan saatanaperkele hevi mikkiin. Kuten muusikoidennetille on ominaista, odotan että ihmiset pistävät "ÄLÄ SITÄ MIKKIÄ.OSTA, SE ON PASKA!" niin voisivat samalla kertoa mikä vois olla parempi tollanen tuhti metallin soittoon soveltuva mikki. -TIIVISTETTYNÄ: sopiiko toi otsikonmukainen mikki ibanez rg550 kitaraan. niin siis e-guitarhan meinaa electric guitar, right? Ibanez RG550BK
Epiphone Les Paul std
Laney TF200 |
Hornanturska 24.05.2003 20:25:32 (muokattu 24.05.2003 20:26:24) | |
---|
edit:ei mitään. ...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa... |
Turpa 24.05.2003 20:28:06 | |
---|
Toimii aivan helvetin hyvin toi Zakkisetti mun Jacksonissa ainakin, eli ei tod. oo pelkästää Paulin Lesiin soveltuva. Ja onhan niitä nyt herranjumala vaikka missä kepeissä noita mikkejä. |
Boge 24.05.2003 20:32:14 | |
---|
mutta sitten voi tulla ongelmia vastaan jos meinaat sitä EMG 81 tallassa käyttää sekasin niiden passiivisten kaula ja keskimikin kanssa. eli jos vaihdat EMG:hen niin suosittelen että vaihdat kaikki mikit sitten samantien tai sitten soittelet vaan sillä mikillä minkä oot vaihtanu, esim. just tässä tapauksessa se tallamikki. |
Turpa 24.05.2003 20:37:06 | |
---|
eli jos vaihdat EMG:hen niin suosittelen että vaihdat kaikki mikit sitten samantien tai sitten soittelet vaan sillä mikillä minkä oot vaihtanu, esim. just tässä tapauksessa se tallamikki. Siis kyseessähän on setti johon kuuluvat EMG-81 ja 85, ja jos Zakkin tavalla ne laittaa niin 81 tallassa ja 85 kaulalla. Eli tässä tapauksessa kyllä pystyy soittaan ihan molemmilla... |
Boge 24.05.2003 20:38:46 | |
---|
tota, mä kirjottelin ihan topicin alottajalle, en turpa sulle |
vekku 24.05.2003 20:44:48 | |
---|
aijaa, äläkää ny väittäkö että mun pitää pistää kaikki mikit uusiksi? nii mitkä nää vaihtehdot on? mitä voin tehdä? Ibanez RG550BK
Epiphone Les Paul std
Laney TF200 |
Turpa 24.05.2003 20:46:31 | |
---|
tota, mä kirjottelin ihan topicin alottajalle, en turpa sulle Jep jep, sori. Itse en ollutkaan lukenut alkupuheenvuoroa tarpeeksi tarkasti. My bad. |
Lateksi 24.05.2003 22:00:29 | |
---|
m*lkku kaverini pisti tässä yks päivä että toi säk wylde paketti on tarkotettu vaan lepukkaan. Koska olen varsinainen matlockki, pystyin kehittelemään päässäni ajatuksen että kaikki mikit eivät välttämättä sovellukkaan kaikkiin kitaroihin. ELI, mitä toi Pickup for E-Guitar meinaa? samalla voisitte suomentaa ton potis tosta kans.. Tarkoitus olisi vaihtaa toi rg550:n v8 -talla mikki vähän parempaan saatanaperkele hevi mikkiin. -TIIVISTETTYNÄ: sopiiko toi otsikonmukainen mikki ibanez rg550 kitaraan. niin siis e-guitarhan meinaa electric guitar, right? Mikit toimii siis ihan missä tahansa sähkökitarassa, mutta tuossa setissä on ilmeisesti tavallista pitemmät potikat, jotka on tarkoitettu Les Pauleille. Niitä pitäisi vissiin lyhentää tai ostaa uudet (maksaa muutaman euron) jotta ne näyttäisivät kitaraan sopivimmilta. Siitä mennään missä vire on matalin. |
Fingolfin 24.05.2003 22:50:45 | |
---|
aijaa, äläkää ny väittäkö että mun pitää pistää kaikki mikit uusiksi? nii mitkä nää vaihtehdot on? mitä voin tehdä? Vaihdat vaan sen tallamikin ja soittelet pelkästään sillä, muista johdot irti. Jos yrittää sekaisin käyttää niin pitää tehdä kamalaa säätöä, että saa toimimaan. Strength and Honor |
Lateksi 24.05.2003 23:00:03 | |
---|
Vaihdat vaan sen tallamikin ja soittelet pelkästään sillä, muista johdot irti. Jos yrittää sekaisin käyttää niin pitää tehdä kamalaa säätöä, että saa toimimaan. Eipä sitä nyt niin kamalaa säätöä tarvi tehdä. EMG-60 tallassa ja yksikelaiset passiivimikit keski- ja kaulamikkinä toimivat minulla ihan hyvin yhdessä. Voluumieroa kyllä löytyy, mutta siitäkin selviää säätämällä erikseen soundit yksikelaisen käyttöön, helppoa ainakin jos jotain multiefektiä käyttää.
Siitä mennään missä vire on matalin. |
vekku 24.05.2003 23:10:52 | |
---|
Jos yrittää sekaisin käyttää niin pitää tehdä kamalaa säätöä, että saa toimimaan. eli meinaako tää sekaisin niitä vivun toista ja neljättä asentoa joissa sekoitetaan se keski mikki joko tallan puolikkaaseen tai kaulan puolikkaaseen. Koska minä en ole koskaan tykännyt edes käyttää nuita sekasikiöitä, lähinnä vain kaulamikkiä ja talla mikkiä yksinään. voiko sitä kaula mikkiä käyttää sitten ihan normaalisti vaikka tallamikkinä on toi emg 81 ?
Ibanez RG550BK
Epiphone Les Paul std
Laney TF200 |
Lateksi 24.05.2003 23:14:20 | |
---|
voiko sitä kaula mikkiä käyttää sitten ihan normaalisti vaikka tallamikkinä on toi emg 81 ? Voi, mutta kuten sanoin, siitä lähtevä ääni on paljon hiljaisempi kuin EMG 81:n. Jottei tulisi mitään väärinkäsitystä, niin kaulamikistä lähtee yhtä kova signaali kuin ennenkin, mutta siihen verrattuna EMG 81:stä lähtee vain kovempi.
Siitä mennään missä vire on matalin. |
vekku 24.05.2003 23:24:43 | |
---|
selvä.. massive output.. Ibanez RG550BK
Epiphone Les Paul std
Laney TF200 |
Fingolfin 25.05.2003 00:16:24 | |
---|
eli meinaako tää sekaisin niitä vivun toista ja neljättä asentoa joissa sekoitetaan se keski mikki joko tallan puolikkaaseen tai kaulan puolikkaaseen. Tarkoitin ihan niin, että käytät välillä tallamikkiä ja välilllä kaulamikkiä. Ei niitä yhtäaikaa kannata käyttää ikinä. Nojoo se riippuu tietysti kitarasta, että kuinka monta volume ja tonepotikkapaikkaa siinä on, mutta samoja potikoitahan ei voi käyttää koska aktiiveissa on erisuuruiset vastukset.
Strength and Honor |
BlackD 25.05.2003 03:04:10 | |
---|
Joo.. taidanpa mä väsätä sen uhkaamani EMG-faqin tänä viikonloppuna :P |
Fingolfin 25.05.2003 12:15:00 | |
---|
Joo.. taidanpa mä väsätä sen uhkaamani EMG-faqin tänä viikonloppuna :P Sille olisi käyttöä. Strength and Honor |
Mutilator 25.05.2003 14:09:59 | |
---|
E-Guitar voisi tarkoittaa vaikkapa sähkökitaraa (engl. electric guitar). "Only sick music makes money today", Friedrich Nietzsche |