Kitarisoija. 24.05.2003 11:48:20 (muokattu 24.05.2003 11:50:18) | |
---|
Käytin hakua, mutta en ihan vastaavaa asiaa löytänyt. eli jutun nimi on tällainen: Mulla on BOSS GT-6 ja pitäs saada esim. nuppi ja kaappi että riittäis teho bändiharkoissa ja keikoilla (nyt oon soitellu jollai 20w trankkupelillä ja sen on aika perssiistä). Eli jos ostan vaikka marsun putkinupin ja sitten sopivan kaapin (4x12 taitaa olla liikaa ja vähän leija), niin meneekö siinä marsun omat soundit 'hukkaan'? (tietenkin bossista vois ottaa pelkät efektit ja antaa marsun oman soundin tulla sieltä alta) Saako sellasesta jo pienemmilläkin volyymeilla hyvän soundin? Mikä olisi kannattava ratkaisu? Kiipparivahvistin ei oikeen houkuttele. Mitäs muita varteenotettavia merkkejä olis? Kertokaa mitä ootte mieltä. Kiitos paljon! www.mikseri.net/bearfest |
Kitarisoija. 24.05.2003 11:52:18 | |
---|
mitä eroo on muuten ala- ja yläkaapeilla? (valaiskaa tietämätöntä) www.mikseri.net/bearfest |
Kimble 24.05.2003 11:56:39 | |
---|
Te olette muuli |
Kitarisoija. 24.05.2003 12:03:29 | |
---|
johan selkis. www.mikseri.net/bearfest |
LaXu 24.05.2003 12:14:05 | |
---|
Tämä ei ole ehdoton totuus, mutta minulla ei GT-6 ainakaan toiminut hyvin putkikombon kanssa. Käytin sitä Laney AOR:n efektiluupissa ja soundi oli jotenkin feikki ja tunkkanen tai hirveä surina jos otti kaiutinmallinnukset pois. Transistorikombon kanssa toimi mielestäni paljon paremmin. Toki vahvistimen efektiluupin laadulla ja kytkennällä voi olla asian kanssa tekemistä, vaan eipä se sen paremmin toiminut suoraan inputiin tai pelkkänä efektiboksina. Pelkkänä efektiboksina (eli käytännössä käytin vain reverbia, chorusta ja delayta) laite väritti taaskin soundia epämiellyttävästi. Eli kannattaa raahata GT-6 kauppaan mukaan ja kokeilla, miten se toimii erilaisten vahvistimien kanssa. Jotkuthan ovat käyttäneet GT-6:sta esim. keyboardvahvistimien kanssa, eli mallintavat tuntuvat toimivan hyvin vahvistimien kanssa, jotka toistavat koko taajuusalueen. |
Mursuviiksi 24.05.2003 13:58:40 | |
---|
Tämä ei ole ehdoton totuus, mutta minulla ei GT-6 ainakaan toiminut hyvin putkikombon kanssa. Käytin sitä Laney AOR:n efektiluupissa ja soundi oli jotenkin feikki ja tunkkanen tai hirveä surina jos otti kaiutinmallinnukset pois. Eipä toiminut minullakaan putkikombon kanssa eikä Mesan putkinupinkaan kanssa tullut mitenkään kiitettävää ääntä. Nyt soittelen GT-6:lla Rocktronin Velocity 150 trankkupäättärin kautta kaappiin ja tuo yhdistelmä tuntuu ainakin pelaavan aivan loistavasti. Olen huomannut, että trankkupäättärin kanssa soitettuna soundia on "oikeasti" mahdollista muokata. Putkikoneiden kanssa ei muokkaamisesta tullut oikein mitään. Tosin putkikoneitakin on erilaisia, mutta minun kokemuksieni perusteella ei toimi. Näiden lisäksi olen kokeillut GT-6:tta Marshallin Valvestaten kanssa ja kuten kaikki varmaakin jo arvaavat, niin eipä kovin samettiselta kuulostanut tuo yhdistelmä. Tietysti on olemassa myös putkipäättäreitä, keyboardvahvistimia ja kaikkia muitakin vahvistimia mitä ei ole tullut kokeiltua, joten sitä parasta vaihtoehtoa on hieman vaikea lähteä arvailemaan. Mutta tässä minun kokemuksiani. +7min |
Kitarisoija. 24.05.2003 19:26:02 | |
---|
kiitti pitää joskus varmaan mennä testailemaan. www.mikseri.net/bearfest |
Turpa 24.05.2003 20:26:05 | |
---|
Laney AOR:n efektiluupissa ja soundi oli jotenkin feikki ja tunkkanen tai hirveä surina jos otti kaiutinmallinnukset pois. Joo mulla oli AORissa ihan sama juttu joka vehkeellä, jonka luuppiin tunki, joten taitaa olla ominaista sille vahvarille. Uudemmalla Laneyn putkinupilla ei ole ollut ongelmia. |
Kitarisoija. 24.05.2003 21:29:15 | |
---|
eli uusissa malleissa vois olla ihan jees? Meil on koulus laneyn tf300 combo ja siinä bossi pelittää loistavasti, mut sehän ei oo täysputkipeli.. www.mikseri.net/bearfest |
Boge 24.05.2003 21:44:13 | |
---|
joo, noi tubefusionit on ihan trankkupelei, etuasteputkella |