Aihe: Kramerin kustomointia. Kromikotelot mikkeihin!
1
Aman
21.05.2003 14:44:10

Terve!

Ostin sitten tuossa Kramerin Focus 3000, japski nähtävästi (sarjanumero 5-numeroinen) Ei voinut mitään. Olin etuastetta etsimässä musaliikkeessä ja näin ton skeban hyllyssä.. Kokeilin sitä ihan mitään ihmeempiä odottamatta ja minkä teki.. Gibsoni meni myyntipalstalle ja Krameri tilalle. Etuaste on vielä saamatta:)

Ok, cut-the-shit, asiaan! Kitaraan hieman perehdyttyäni huomasin että siitä saisi aivan vallan prameen näkösen vermeen kun hommais kromikoteloiset mikit, kromiset potikan nupit ja kromiset mikkiselektorit.. Eli kysymykseni kuuluu otsikon mukaan, onko mahdollista tuollaisiin perusmikkeihin (ei valettu mihinkään "vahaan" yms. kuten esim. EMG:t) vaihtaa kromikuoria, ja mistä sellaisia voisi saada?
Vaikee homma? Ok, olen myös ajatellut jos vaihtaisin nuo mikit kokonaan poijes ja kromikuoriset tilalle. But, tarttis sen ulkonäön lisäksi kyllä soundinkin. Eli tallahumbbari sais olla kirkas ja high-outputtinen ja noista kahdesta singlekoileista en vielä tiedä. Yleensä kaikenlaiset singlecoilit on toiminut mulla, mun käyttötarkoituksiin.

Dimarziolla ei taida olla kuin yksi kromikoteloinen humppari ja sekin on PAF classic. Eli ei taida olla oikein "metalli" meininkiä tuon soundi.

Mikit saavat siis olla joko passiiviset tai aktiiviset.

Kiitos mahdollisista vastauksista.
Ihminen se on muusikkokin.
Sami Koivisto
21.05.2003 14:51:10

Saahan sitä kromikuoret mihin tahansa humppareihin kun ostaa ne erillisinä.... ja saundi kaupan piälle! =D
Aman
21.05.2003 15:17:15

Saahan sitä kromikuoret mihin tahansa humppareihin kun ostaa ne erillisinä.... ja saundi kaupan piälle! =D

No näinhän minä sen ajattelenkin, en vain tiennyt mistä noita kuoria löytää, mutta HAA, stewmacilta löytyis humpparille kromikotelo.. Mutta ykskelasille ei saa kromikoteloita muuten kuin "tele" muodossa, ja nuohan ei nähtävästi käy normaaleille ykskelasille:(

Koteloita ja krääsää:
http://www.stewmac.com/cgi-bin/haze … ;ss1=Electric_guitar:_Covers/plates

Kuinkakohan merkittävästi tuollainen kotelo syö soundia?
JuSu
21.05.2003 15:29:18 (muokattu 21.05.2003 15:30:02)
Mutta ykskelasille ei saa kromikoteloita

Hmmm... Muistaakseni kyllä olen nähnyt kromin värisiä muovikuoria yksikelaisillekin, kun vaan muistaisin että missä... :(

Ja jos ei muuten löydy, niin kaupasta pari valkoista kuorta ja maalikaupasta sopiva spray.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
geeta shredda
21.05.2003 15:46:11
Ja jos ei muuten löydy, niin kaupasta pari valkoista kuorta ja maalikaupasta sopiva spray.

Millaista sprayta tarkoitat? Vannehopea-spray ei ainakaan tuota kovin uskottavaa kromi-efektiä. Olisiko jollain kromispraylla mahdollista kromata esim kitaran body vai tarttuuko se vain metalliosiin? Olisi kyllä tyylikäs kokonaan kromattu kitara !!
JuSu
21.05.2003 17:01:28

Millaista sprayta tarkoitat? Vannehopea-spray ei ainakaan tuota kovin uskottavaa kromi-efektiä.

Enpä osaa tarkkaan sanoa, mutta jotenkin kuvittelisin, että jotain varmasti löytyy.

Itse löysin tällaisen, mutta tarvii ruiskun, eikä saatavuudesta Suomessa ole tietoa.

http://www.alsacorp.com/ChromeFX.html

Etsiskelin myös nettisivua, jossa oli kromattuja kitaroita, joku firma oli ihan niihin erikoistunut, mutten löytänyt.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
HS
21.05.2003 19:07:25
...Mutta ykskelasille ei saa kromikoteloita muuten kuin "tele" muodossa, ja nuohan ei nähtävästi käy normaaleille ykskelasille:(

Terve
Kyllä noita saa. Nämäkin on muistaakseni Millbrookista ja ihan "hyllytavaraa".
http://photo.jippii.fi/fi/image//da … ppii.fi/H/j/HjaS/1042374691358.jpeg
Huomio, työnjohtaja! Viitospenkin mutterit ovat löysällä!
Aman
22.05.2003 13:10:06

Aika seksikäs tuo kromipleksinen strato:) Täytyypi ottaa yhteys millbrook musiikkiin ja kysäistä noista kromikuorista. Samasta mestasta varmaan sais noi potikannupitkin.
vale
23.05.2003 10:07:12
Niin tai sit sen kromi päällysteen niihin sc:hin vois tehä sellsella folio teipillä. sitä myydään rautiassa, se on vahvempaa kuin normi folio ja liima todella jykevää. ei ryppyynny. Sillä tein häiriö suojauksen mun flying-V:hen.
Rock n' Roll is the only way to DIE
Miikathebest
24.05.2003 12:50:52 (muokattu 24.05.2003 12:51:10)

www.vintagekramer.com siinä vähän krameria jos ketään kiinnostaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)