Aihe: line6 tuotekehittää
1
hörhö
05.06.2003 23:27:35

Näin tuossa jossain lehdessä mainoksen, että line6 on tehnyt mallintavan kitaran. Tallassa piezomikki ja huipputehokkaat prosessorit tekee saundia 12-kielisestä stratoon ja doproon. Meneekö jo vähän liiaan pitkälle?

EDIT: HOHO
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
hjukke
05.06.2003 23:30:55

puhut variaxista. menee liian pitkälle. mallinnus ja prosessoinnit hävitkää!
"There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and those who don't."
Hanok
06.06.2003 10:09:30 (muokattu 06.06.2003 10:09:54)
puhut variaxista. menee liian pitkälle. mallinnus ja prosessoinnit hävitkää!

No jaa. Kyllähän uusia innovaatioita pitää keksiä. Mun mielestä on osittain järjetöntä kieltäytyä kokonaan perehtymästä uusiin ideoihin. Tuolta asenteella tässä soitettaisiin kaikki samanlaisella Les Paulilla yksikanavaiseen putkivahvistimeen. Mun mielestä se on vaan hyvä että on firmoja jotka panostavat vahvasti tuotekehityspuoleen. Joistain keksinnöistä tulee klassikoita, monista ei. Kokeilla silti täytyy ennen tuomitsemista.

Vaikka enpä mäkään toisaalta tuollaista Variaxia ostaisi...
OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa!
PIM
06.06.2003 11:04:41
Meneekö jo vähän liiaan pitkälle?

Voi v!##u että mua ärsyttää tälläiset kysymykset. Kehitys kehittyy, ei sille voi mitään ja kenellä meistä on pätetvyyttä sanoa mihin kohtaan sen kehityksen on pysähdyttävä. Jos et halua olla mukana kehityksessä niin ei kukaan siihen pakota. Kyllä näitä vanhoja höyrykitaroita tehdään vielä vuosikymmeniä ettei sitä pelkoa ole että sinun tai kenkään muunkaan olisi pakko hypätä kehityksen kelkkaan mukaan vasten tahtoa. Antaa insinöörien kehitellä ja poimitaan me ne parhaat hedelmät kehityksen puusta.

Mitä taas tähän Line6:een tulee niin eniten mua ärsyttään niiden markkinointityyli missä toisilta, yleensä Rolandilta, napattujen ideoiden pakkaamistä vähän erilaiseen laatikkoon markkinoidaan aina uraa uurtavan teknisenä innovaationa. Variaxkin on minusta vain looginen jatko sille mitä Rolandin VG-8 aloitti jo lähes kymmenen vuotta sitten.
Myydään: Fostex digitaali-8-raitapaketti VM200&VR800 700e, Pignose G40V täysputkivahvistin 330e
hemmo
06.06.2003 11:32:19

Olen lyhyesti testannut moista Variaxia ja pakko myöntää, että ennakkoluuloistani huolimatta se oli loistovehje, varsinkin tämä Coral Sitar-mallinnus.

Saattaisin sellaisen ostaa tosin vasta, kun hinta on alle 500 e.

Luulen, että Variax on vasta alkua. Eiköhän ne kohta jo lanseeraa seuraavan Varibass-mallin ja sitten sellaisen, jossa on lisää ominaisuuksia (eri vireet, lisää eri kielisoittimia, vibrakampi, efektit jne.).
Lisää säröä, pyydän!
pimp
06.06.2003 12:15:17

Mitä taas tähän Line6:een tulee niin eniten mua ärsyttään niiden markkinointityyli missä toisilta, yleensä Rolandilta, napattujen ideoiden pakkaamistä vähän erilaiseen laatikkoon markkinoidaan aina uraa uurtavan teknisenä innovaationa. Variaxkin on minusta vain looginen jatko sille mitä Rolandin VG-8 aloitti jo lähes kymmenen vuotta sitten.

Siis Line6 osaa markkinoida ja tehdä tuotteistaan jollain tasolla käyttäjäystävällisiä. Ei minua vaan ärsytä. Rolandilla vaan on väki etääntynyt keskiverto kitaristista niin pitkälle ettei osaa tehdä järkevää tuotetta.
hyvää kesää, anna pesää
Walrus
06.06.2003 12:32:54
Variax on ehkä rumimpia kitaroita mitä oon nähny mut onhan se teknisesti aika jänskä laite. Täytyisi vaan päästä testaamaan soitinta ennenkö annan sille tuomion. Kertokaapa Variaxia testanneet mitä kitaraa se muistuttaa fyysisesti? Onks siinä esim. LP:n tapainen "möhkökaula" vai "tilukaula"?
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)