_sami 04.06.2003 20:32:46 | |
---|
Mitäs mieltä olette?? Mikä mahtaa olla paras skeba jonka sais 700-1000 eurolla. Itse olen ajatellut ostaa Ibanezin RG-2550 EX GK. Se on uudistettu versio RG-550 EX:stä. Siin on muun muossa Dimarzio:n mikit ja Edge Pro talla (sama kuin Vain ja Satrianin kalleimmissa malleissa). Harmony Centralissa ( http://www.harmony-central.com/) vanha ja uus malli oli saanut ihan hyvät arvostelut. Thomanissa sen hinta on 899 euroa. Tiedot ja kuvat löytyy osoitteeesta: http://www.musik-service.de/ProduX/ … en/EGitarren/Ibanez_RG2550_EXGK.htm |
LaXu 04.06.2003 20:55:06 | |
---|
Hmm, ovatkohan nuo mikit tuossa jotkut varta vasten Ibanezille tehdyt DiMarziot? |
_sami 04.06.2003 20:58:01 | |
---|
Dimarzio IBZ mikit on Ibanezin sivujen mukaan Dimarzion USA:ssa valmistamat mikit ibanezeja varten, jotka on erityisesti suunniteltu hard ja heavy rockia varten. Joten mikit sopii hyvin meikäläisen musa tyyliin. |
Olli S. 04.06.2003 21:11:18 | |
---|
Suosittelisin myös tutustumaan ESP:n LTD-sarjaan. Tuohon hintahaarukkaan saat kyllä sopimaan melkein minkälaisen vaan mikä miellyttää sormia ja silmää. Mikit on myös aika hyvät EMG:n HZ. |
_sami 04.06.2003 21:21:20 | |
---|
ESP LTD malleissa on vain Floyd Rose kopio ja ne on valmistettu Koreassa. Itse luotan enemmän myös Dimarzion USA:ssa valmistettuihin mikkeihin kuin EMG HZ mikkeihin jotka ei oo saanu ainakaan Harmony Centralissa kovin hyviä arvosteluja verrattuna esim. EMG 81 tai 85 mikkeihin. Suurin osa Ibanezseista on valmistettu Japanissa, jossa tehdään mun tietääkseni USA:n jälkeen parhaimpia skeboja. |
Boge 04.06.2003 21:48:18 | |
---|
mun muistaakseni nuo EMG HZ mikit on myös tehty USA:ssa, ja miks sä lähet vertaamaan EMG:n passiivimikkejä niiden aktiivimalleihin, onhan noi Dimarzion mikitkin passiiveja. |
_sami 04.06.2003 21:50:42 | |
---|
Mun mielest ainakin EMG HZ 4 mikit on aktiiveja. |
-K- 04.06.2003 21:51:29 | |
---|
EMG:n HZ:t ovat aika mitäänsanomattoman kuuloiset jos lähdetään vertaamaan mihin tahansa duncanin tai dimarzion malliin (joo toki näilläkin on ns perusmalleja, tiedän). EMG:n HZ:t ovat yhdellä lauseella sanottuna: Ihan kivat jokapaikan höylät. Ei suotta elämys. |
-K- 04.06.2003 21:54:46 | |
---|
Minuakin btw. kiinnostaisi kuulla noita Dimarzion ibz. mikkejä. Pahimmillaanhan ne voivat olla jopa vain ns. päivitetyt V-7:t ja V-8:t. Alkuperäiseen kysymykseen : Käytetyt prestige ibanezit, jacksonin soloistit ja ESP:n horizonit kannattaa käydä tsekkimässä josko niistä löytyisi joku mieluinen. Ei suotta elämys. |
_sami 04.06.2003 21:56:47 | |
---|
Olis kiva kuulla kommenteja noista Dimarzio IBZ mikeistä. Harmony Centralissakin on vain yks arvostelu niistä Ibanezin RG-2550 EX arvostelussa. Seymor Duncanin halpa mikistä Duncan Designed ja EMG HZ mikeistä löytyy ihan kiitettävästi arvosteluja. Duncan Designed ja EMG HZ mikit on saanu Harmony Centralin sivuilla on aika paljon negatiivista palautetta. |
Boge 04.06.2003 21:57:30 | |
---|
Mun mielest ainakin EMG HZ 4 mikit on aktiiveja. kaikki HZ sarjan mikit on passiiveja |
_sami 04.06.2003 21:58:26 | |
---|
Aika moni Dimarzion mikki on myös passiiveja. |
Peter Gunn 04.06.2003 22:05:29 | |
---|
kaikki HZ sarjan mikit on passiiveja No se olikin vain mielipide. ;) |
-K- 04.06.2003 22:06:08 | |
---|
Aika moni Dimarzion mikki on myös passiiveja. Kaikki kait. Ei suotta elämys. |
LaXu 04.06.2003 22:22:10 | |
---|
Aika moni Dimarzion mikki on myös passiiveja. Kuten myös suurin osa kitaramikeistä. Ei se, että mikki on aktiivinen tai passiivinen tee siitä hyvää tai huonoa. Minua ei sinänsä haittaa, jos kitarassa on huonot mikit, jos muuten soitin on hyvä. Mikit on helppo vaihtaa, eivätkä ne nyt tolkuttomia maksa. Minä olen kuitenkin sen verran mikkisnobi, että vaihdoin esim. Seymour Duncan JB:n yhdestä kitarastani SD Customiin. Kumpikin hyviä mikkejä, Custom vain soundiltaan enemmän minun makuuni. Toki kalliissa kitarassa soisi olevan hyvät mikit, mikä monesti tarkoittaa jonkun tunnetun valmistajan mikkejä. Oikeastaan ainoat kokeilemani vakiomikit, jotka ovat mielestäni erinomaisia ovat Deanin EVOissa (eurooppalaisissa malleissa tosin taitaa olla Duncanit) ja Cortin Mirage ja CL-sarjan kitaroissa olevat Mighty Mite -mikit ovat mielestäni myöskin aika hyviä. Tosin Cor-Tek kait valmistaa nuo korealaiset Deanit, joten Mighty Miteja voi olla niissäkin, vaikka Deanin sivusto vain mainitsee ne "Dean humbuckereiksi." Ainakin kokeilemassani Cort M600:sessa oli varsin samanlainen soundi kuin omassa Dean EVO:ssani. Mutta joku saattaa pitää vaikkapa Ibanezin V-sarjan mikkien soundista, eikä se tarkoita, että kyseinen henkilö ei ymmärtäisi soundin päälle mitään, vaan lähinnä sitä, että kys. hepulla on erilaiset soundimieltymykset. |
LaXu 04.06.2003 22:48:11 | |
---|
Alkuperäiseen aiheeseen vastatakseni: oletko harkinnut käytetyn kitaran hommaamista? Noita käytettyjä Ibanez RG5xx-sarjan kepukoita tuntuu välillä pyörivän pilvin pimein, eikä niissä Edge tai Lo-Pro Edge varmastikaan häviä noille uudemmille Edge Pro-talloille. Mikin vaihdolla niistä saa oikein hyviä soittimia. |
Prowleri 05.06.2003 06:31:17 (muokattu 05.06.2003 06:37:02) | |
---|
Varmaan käytetty japanilainen Fender Telecaster. Pyörivät hyvinkin siinä 700-800e tienoilla, parilla satasella vaihtaa vielä mikitkin jos tuntee tarpeelliseksi. Jos kaipaa hevikepakkoa niin kannattaa tsekkailla varmaan Yamahan RGX-sarja, varsin näppärältä vaikutti 620-malli kun eilen tsekkailin. Vaikkapa: http://www.musik-service.de/ProduX/ … arren/EGitarren/Yamaha_RGX820_Z.htmNjän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää.
-Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa |
Deathless 05.06.2003 10:16:14 (muokattu 05.06.2003 10:17:01) | |
---|
Dimarzio IBZ mikit on Ibanezin sivujen mukaan Dimarzion USA:ssa valmistamat mikit ibanezeja varten, jotka on erityisesti suunniteltu hard ja heavy rockia varten. Joten mikit sopii hyvin meikäläisen musa tyyliin. Optimismi on hyvä asia, mutta en voi sille mitään, että itselleni noista mikeistä tulee mieleen lähinnä halvat/keskihintaiset kitaravahvistimet, jossa on Celestionin "Custom" kaiuttimet jotka ovat juuri "tätä" comboa varten tehty ja valmistajan mukaan soundi on optimaalinen, no joo... vähän ohi aiheesta, mutta kumminkin pointti oli siinä, että kustannuksista tässäkin on kyse. Itse kumminkin uskon, että nämä voi olla ihan hyvätkin mikit, mutta tuskin design Dimarziota kummemmat. |
soolo 05.06.2003 11:40:07 | |
---|
osta fender terve |
Deathless 05.06.2003 11:46:48 (muokattu 05.06.2003 11:51:37) | |
---|
Mutta joku saattaa pitää vaikkapa Ibanezin V-sarjan mikkien soundista, eikä se tarkoita, että kyseinen henkilö ei ymmärtäisi soundin päälle mitään, vaan lähinnä sitä, että kys. hepulla on erilaiset soundimieltymykset. En voi sanoa, että erityisemmin pitäisin V-8 tai V-7 soundista, mutta aikanaan, kun ostin Rg:een jossa oli nämä V-sarjan mikit ajattelin, että mikit lähtee heti ensimmäisenä vaihtoon, kun olin kuullut joka suunnalta, että V-sarjan mikit on todella surkeat. No, ensikertaa, kun kokeilin kitaraa olin tosi yllättynyt, koska ihan hyvältähän nämä mikit kuulosti. Myöhemmin, kun korva tottui uuden kitaran soundiin huomasin, että nämä mikit varsikin tallamikki(V-8) kuulosti vähän ohuelta, mutta silti liian tummalta oman makuni mukaan. Vika ei kuitenkaan ollut pelkästään mikeissä, vaan myös kitarassa, lehmusbody(laminoitu?) joka olisi ollut aika tumma soinniltaan ilman teräksistä tallaa, joka teki siitä melkeimpä yläpää voittoisen toki näin on melkein kaikissa floikka kitaroissa, mutta tämän kitaran soundi akustisesti oli lähes diskanttinen ilman kirkautta eli aika kuollut. |