Aihe: Jacksonit ja ESP:t
1 2 3
hanipai
05.05.2003 12:08:58
Mitäs ootte tykännyt omasta Jacksonistanne tai ESP:stä. Lähinnä mua kiinnosta sellasten suht halpojen vehkeiden toiminta. Olen kiinnostunut mm. DMKGT:stä. Mielellään kiinteätallasesta.
LMN
05.05.2003 12:16:00

Itse hankin reilu viikko sitten Musamaailmasta Jacksonin DKMG:n hintaan 622€ ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Positiivisimmat asiat ovat EMG HZ mikit, jotka todellakin sopivat minulle kuin nenä keskelle naamaa, ja todella asiallinen lisenssifloikka (JT580LP muistaakseni).

Ainoa huono puoli tällä hetkellä on pulttikaula, jonka liitos on todella kulmikas. Hintaansa nähden kumminkin oiva peli...
leather rebel
05.05.2003 13:45:04
Mulla on ESPin M-102. Tuntuma ihan ok, mikit ihan ok, mutta se lisenssifloikka on tosi syvältä. Kesällä lähtee talla ja mikit vaihtoon.
makoskela
05.05.2003 14:02:24 (muokattu 05.05.2003 14:02:51)
Itselläni on tuota vähän kalliimpaa sarjaa edustava SL-1. Todellinen laatukeppi, järeä ja erittäin mukava soittaa. S-S-H mikitys mahdollistaa vaikka polkan soittamisen! Suosittelen.
Fingolfin
05.05.2003 15:45:46
Itsellä RR3r, elikkä tuo Pro Series skeba. Olen ollut aika tyytyväinen tähän. Tallamikin vaihdoin Seymour Duncan TB-5 Customiin ja se paranti soundia hieman. Ihan halpis Jacksonit, eli performerit ja X-sarjan kitarat ovat IMO aika kamalia soittaa. Nyt jos uutta Jacksonia olisin hommaamassa niin ei olisi muuta vaihtoehtoa kuin USA Select Series.

ESP:tä en ole paljoakaan päässyt testailemaan, mutta KH-602, M-1000 ja MH-301 kiinnostavat eniten.

KH-602
http://www.espguitars.com/html/hammett_kh602.html

M-1000
http://www.espguitars.com/html/m-1000.html

MH-301
http://www.espguitars.com/html/mh301.html
Strength and Honor
hanipai
05.05.2003 17:03:43
Ihan halpis Jacksonit, eli performerit ja X-sarjan kitarat ovat IMO aika kamalia soittaa. Nyt jos uutta Jacksonia olisin hommaamassa niin ei olisi muuta vaihtoehtoa kuin USA Select Series.

No aattelinkin lähinnä tota MG-sarjaa, DK27:aa tai dkmgt:tä
ehkä floikkakitaraakin. ESP:n malleista noi LTD:t kiinnostaa siis tavalliset ei deluxet. LTD 300:set vois passata meikäläiselle. Rahaa kun ei ole maltaita. Vaan kumpi parempi ESP LTD-sarja vai MG-sarja?
Kaitsu85
05.05.2003 17:10:38
Minulla on KX-10 Jackson.

Ei miksi ostin tämän, oli pitäny sijottaa satanen lisää ja ostaa ibanez RG. Mikit surkeat, mun Chesterissäki on paremmat ja siinä on single mikit. Kaula on täydellinen sen haluisin ottaa talteen ja laittaa seuraavaan skebaani. Jakcsonissa ei mitään balanssia hihnan kanssa kun seisoo, kaula kääntyy maahan päin jos ei nosta sitä/soita sitä, tämä todella v-mäinen juttu. ELI "kaulapainoinen".

- IKINÄ EN ENÄÄ JASKAA OSTA
Kaitsu85
05.05.2003 17:17:22
LIsää saakeli.
Floikka rätisee kun soittaa. Siis se kampi, jos se ei ole ns. lukittu.
Sleepless
05.05.2003 19:13:41 (muokattu 05.05.2003 19:17:15)
Jakcsonissa ei mitään balanssia hihnan kanssa kun seisoo, kaula kääntyy maahan päin jos ei nosta sitä/soita sitä, tämä todella v-mäinen juttu. ELI "kaulapainoinen".

Mua ei kaulapaino sen jälkeen ole haitannut kun keksin alkaa pitää käsivartta siinä kellyn takaosan päällä. Näin käsi ikäänkuin lepää soitettaessa ja sahaukseen tuli tarkkuutta lisää. Sointuja soitettaessa tuo kaulapainoisuus haittaa mut kuka niitä tollasella kitaralla muka soittaa?

Mulle tuo on just hyvä kitara. Kaula on hyvä niinkuin jo mainitsit ja ei tuo floikkakaan lukitettua paljoa ryppyile. Mikit on kyl tosiaan aika kehnot mut tuskin missään alle 800€ kitarassa ole kovin kummoset.
Varmuuden vuoksi, niin kuin nunnalla nännit.
mathias
05.05.2003 19:15:09
Jakcsonissa ei mitään balanssia hihnan kanssa kun seisoo, kaula kääntyy maahan päin jos ei nosta sitä/soita sitä, tämä todella v-mäinen juttu. ELI "kaulapainoinen".

Mitä haittaa kaulapainoisuudesta on? Kitaraa soittaessa kun on tapana pitää kaulasta kiinni. Harvassa on tilanteet, kun seison muuten vaan kitara kaulassa.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
Fortune
05.05.2003 19:19:06

Mitä haittaa kaulapainoisuudesta on? Kitaraa soittaessa kun on tapana pitää kaulasta kiinni. Harvassa on tilanteet, kun seison muuten vaan kitara kaulassa.

En minä ainakaan tykkää seisoa tuntitolkulla kitara kaulassa, jos sitä kaulaa pitää tukea koko ajan, haittaahan se soittoakin ja rajoittaa vasemman käden liikettä.
Kaitsu85
05.05.2003 19:26:38
No opin ainakin jotain, että balanssikin on tärkeä ja nyt tiedän mitä tarkoittaa huonot mikit, Chesterillä (168 euron kitara) Steve vain die to liveä vertailin jaskan soundiin. Ni oli sellasta suutua ei yhtään "puhas" nuotit sekoittu liikaa.

- No seuraavaksi Ibanez se on varmaa, mutta malli ei (Rg 570ex vois olla jotain tosin en ole koittanut vielä.)
Kaitsu85
05.05.2003 19:27:19
No opin ainakin jotain, että balanssikin on tärkeä ja nyt tiedän mitä tarkoittaa huonot mikit, Chesterillä (168 euron kitara) Steve vain die to liveä vertailin jaskan soundiin. Ni oli sellasta suutua ei yhtään "puhas" nuotit sekoittu liikaa.

- No seuraavaksi Ibanez se on varmaa, mutta malli ei (Rg 570ex vois olla jotain tosin en ole koittanut vielä.)

Siis jaskan mikit huonot
Sleepless
05.05.2003 20:05:27 (muokattu 05.05.2003 20:07:01)

Luuletko saavas Vai soundit jollain zoomin 606:ella ja stereo vaffarilla? Voi se syy löytyä muualtakin kuin tosta jaskasta. Eikä se oikein muutenkaan sovellu tiluiluun... ylimmille nauhoille hankala päästä ja on se muutenkin vähän semmonen mättö heviin soveltuva kitara.

EDIT: Turha kommentti... anteeksi
Kaitsu85
05.05.2003 20:10:26
Enhän mää sitä meinannu, vaan että chesterin mikit on paremmat kun jaskan. Eli se kuullostaa "lähemmältä" (enemmän Vailta) kuin jaskalla.

- Makuasiahan tämä on.
Kaitsu85
05.05.2003 20:13:07
Ja toi Zoomikin on aika, huom aika hanurista. Olisinpa sijoittanut nekin rahat parempaan skebaan ja älynnyt ostaa suoraan ibanezin jacksonin sijasta.
Tympee Huttunen
05.05.2003 20:19:34
hmmph... Minullakin on Jackson, KE-3, enkä ole kyllä huomannut mitään ongelmia kitaran tasapainon kanssa.
Rakkaus on niille jotka eivät osaa runkata.
Sleepless
05.05.2003 20:23:17
Mitäs ootte tykännyt omasta Jacksonistanne tai ESP:stä. Lähinnä mua kiinnosta sellasten suht halpojen vehkeiden toiminta. Olen kiinnostunut mm. DMKGT:stä. Mielellään kiinteätallasesta.

Kannattaa kyl miettiä kans joitain muitakin merkkejä kuin Jaskaa ja ESP:iä jos et kerran välttämättä floikkaa halua. esim. BC Richillä on koko platinium? sarja kiinteätallaisia kitaroita ja ne on myös hieman huokeampia kuin Jaskat ESP:it. Tai sit joku Les Paul kopio vois olla aika kova. Soveltus vähän muuhinkiin musiikkiin kuin heviin.
hanipai
05.05.2003 20:55:26

Kannattaa kyl miettiä kans joitain muitakin merkkejä kuin Jaskaa ja ESP:iä jos et kerran välttämättä floikkaa halua. esim. BC Richillä on koko platinium? sarja kiinteätallaisia kitaroita ja ne on myös hieman huokeampia kuin Jaskat ESP:it. Tai sit joku Les Paul kopio vois olla aika kova. Soveltus vähän muuhinkiin musiikkiin kuin heviin.

Les Paulia oon miettinyt, mutta toi BC Richin muotoilu ei oikein innosta.
Futurial Sodomage
05.05.2003 21:10:17
Mulla oli Jackson RX10D noin ½ vuotta ihastuin siihen sen muotoilun takia,loistava.Mutta tuli kyllä huomattua loisto balanssi hihnan kanssa.Eikä se nyt niin paska soittaa ollut,mikit oli perseestä.Vaihdoin kuitenkin sen ESP LTD Ex-351:een ja nyt en koskis alle 800€ jacksoniin ollenkaan. En suosittele halpoja Jaskoja.Ostakaa ESP,mä tykkään.LAATU.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)