Aihe: Korg AX1000G multiefekti
1
Zed
09.06.2003 14:49:42

Onko kenelläkään kokemusta otiskon mainitsemasta laitteesta? Eräs tuttavani kauppaa laitetta minulle tosissaan, ja ajattelin tiedustella käytännön kokemuksianne ennen kauppaa.
Yngwie - A legend in his own lunchtime
Pekkatapio
09.06.2003 15:17:36 (muokattu 09.06.2003 15:24:35)
Kokemuksia on usean vuoden omistuksen (ja käytön) osalta. Nykyään otan siitä pelkät flangerit, chorukset, kaiut yms. enkä ollenkaan säröjä tai kaappimallinnuksia, sillä käytän sitä Classic 30:n efektiluupissa.

Kokemuksia "alkuperäisistä" mallinnetuista jutuista ei juurikaan ole, joten en osaa sanoa niiden luonnollisuudesta, mutta suurin osa efekteistä on ollut omaan korvaan sopivia. Eikä ne särötkään nyt niin kauheita ole, vaan kohtuullisella säätämisellä niistäkin saa aika pitkälti mieleisensä. Wah ja pitch shifter ovat aika hiekot. Rakenteeltaan laite on erittäin kestävää laatua, onhan se metallikoteloon rakennettu. 40 muistipaikkaa riittää minulle hyvin, joku vielä monipuolisimmilla soundeilla soitteleva voi kaivata lisää. Viritin on hyvä, sen saa myös hiljennettyä mahdollista yleisöä ärsyttämästä. Bypass-tila ei todellakaan ole bypass, vaan soundia katoaa aikas paljon jonnekin laitteen uumeniin.

Olen käyttänyt tuota sekä kotistereoiden että putkivahvistimen kanssa ja molemmilla sitä soittelee ihan mielellään. Yksinkertainen käyttää, jopa minä osaan. Kokeile omien kamojesi kanssa ihmeessä, ja kuullostele tuntumia rauhassa. 200 euroa enempää tuosta ei kehtaa nykyään maksaa, kun uusikin malli (ax1500g) on ollut markkinoilla jo aika kauan.

EDIT: Siis ei missään nimessä yli 200, katselin tuolla toisaalla jonkun heebon maksaneen sen verran ax1500g:sta
DeathBlooms
09.06.2003 20:26:11
Tonninen on ollut myös minun, eli aloittelijan käytössä. Vahvistin on surkea 15wattinen peavey, ehkä siks ne äänet kuulostaa vähän pahvisilta. Kunnon jytinää sittä ei tunnu saavan. Se cabinet -systeemi on aika turha, ite en sitä ainakaan käytä. mutta hyvät hälyäänet siitä saa, kunhan vaan jaksaa ruuvata. Yks huono puoli vielä.. Pedaali- ja "ei pedaali" efektejä ei saa samanaikaisesti päälle.. Eli esim wah kuulostaa aina samalta, siihen ei saa chorusta eikä mitään.. delayt on hyviä..
-J
10.06.2003 10:34:02
Minulla on kanssa kyseisenlainen härpätin ja melko asiallisen kuvan olen siitä saanut. Säröpuolelta en ole vielä saanut niitä lopullisia kicksejä, mutta se johtunee osaksi vahvistimestani. Chorus, Flanger, jne. -efektit ovat mielestäni todella hyviä ja säätövaraa piisaa jos jonkinlaiseen psykedeliaan. Kaappimallinnuksilla saa kohtalaisesti väriä soundiin, mutta niiden parissa pelaileminen on jäänyt itselläni varsin pintapuoliseksi. Tremolo on ihan asiallinen ja VoodooVibe:lla voi leikkiä hippiä ;)

Hintaosasto liikkuu suunnilleen siinä 150-200e tienoilla. Suosittelen kovasti.
Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)