Aihe: Roland VG-88
1
Osi
07.06.2003 18:38:02
Omistaako kukaan Rolandin VG-88 systeemiä? Olen itse aikeissa hankkia sen ja olisi kiva kuulla käyttäjien mielipiteitä laitteesta?
FoN
08.06.2003 21:30:38
Itse olen tyytyväinen laitteen omistaja.
Soundimahdollisuudet ovat valtavat ja ainoat
moitteeni ovat lähinnä pitch to midi-convertterin
ja digiulostulon puuttuminen, sekä ag-stompille
häviävät akustis-mallinnukset. GK-2A mikki (tai
muiden valmistajien vastaavat) on myös käytännössä
välttämättömyys vg:n todelliselle hyödyntämiselle.

Linkkasinkin jo erääseen vanhana postiin
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=27437
oivan sivun valottamaan vg:n mukautuvaatta.

Jos päätät hankkia laitteen niin suosittelen lämpimästi
yahoon alla olevia vg-8 ja VEditor -ryhmiä.
"there's no one in hell, all the devils are here." -WS
axe
09.06.2003 17:06:13
Mulla oli sellainen noin vuoden verran, mutta myin sen pois.

Periaatteessa laite tekee mitä lupaa, eli voit valita soundiin kitaran, mikit, vahvarin, kaapin ja efektit ja melko hyvin mallinnettua ääntähän sieltä ulos tulee. Lisäksi on noita syntikka- ja urkusoundeja ja virityksenvaihtomahdollisuus.

Aluksi olin tähän tyytyväinen, mutta vaikka kuinka ruuvasin ja säädin, en lppulta kuitenkaan saanut ihan haluamiani soundeja aikaan. Ainakin minulla tuo tuotti aina diskanttiin semmoisen tunnistettavan omituisen lieveilmiön, vähän kuin suora efektoimaton GK2-mikin ohut ääni olisi tullut läpi. Ajan kanssa tämä rupesi ärsyttämään ja soundi kuulosti aina vaan luonnottomammalta. Toinen ongelma oli se, että punottujen kielien sointi oli turhan tumma verrattuna punomattomiin. Ei twängännyt.

GK2:n pitäminen kitarassa oli aina hieman ikävää ja kun tykkään käyttää useita kitaroita, niitäkin olisi pitänyt olla monta.

Lopulta päätin palata perinteisenpään laitevarustukseen. Ehkäpä ongelma oli siinä että yritin saada tuosta irti kaiken mitä ikinä kitarasoundista haen, mutten onnistunut. Jos olisin lähestynyt laitetta vain yhtenä tapana laajentaa soundivalikoimaa äänityksissä, niin ehkäpä sitten...

Eli ei sopinut minulle, mutta saattaapa sopia muille hyvinkin.
lare
09.06.2003 23:23:53
Itse en oo soittanu mut mitä oon kuullut kun joku muu soittaa, niin semmonen ilmavan laaja täyteläinen saundi

...mutta kuitenkin jotenkin kulmikas, ei yhtenäinen...aika kumma laite. Monipuolinen vekotin, mutta jotenkin niin karkea.
Sähkörummut on kivat lelut
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)