Aihe: Eddie van Halen D-Tuna
1
Absoluto
06.06.2003 08:03:12
Joskus muinoin muistan tuon laitteen nähneeni jossain jeesuksen vanhassa kitaralehdessä ja nyt tuli mieleen kun on iban customoinnin aika tullut. Onkohan kenelläkään mitään tietoa tai kokemusta siitä onko tuota saatavilla muihin kuin EVH-signatureihin kun muistelisin että tuotteen piti tulla ihan normaali myyntiin. Pitääkö olla aito floikka vai käykö iban Edge?

Niin. laitehan laskee matalan E-kielen virettä kokonaisen sävelaskeleen. Saa drop-vireet lennosta.
Ahh! Nyt erittyy hormooni! -Raptori
LaXu
06.06.2003 11:22:51
Mitä nyt olen laitteesta lukenut, niin se toimii kunnolla vain kitaroissa, joissa floikka on kiinni kitaran kannessa, eli ei ole sellaista syvennystä niin kuin monissa kitaroissa. Tämä siitä syystä, että jos on tuollainen "upotettu" floikka, niin kun väännän sitä D-Tunan tappia niin toki se E-kieli menee D:hen, mutta samalla myös muiden kielten vire vaihtuu, mikä taas ei ole ollenkaan hyvä juttu.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Absoluto
06.06.2003 11:27:43
Unohtui sanoa että mulla on talla blokattuna.
Kossu
06.06.2003 13:13:18
Unohtui sanoa että mulla on talla blokattuna.

Silloin se menee heittämällä, olen kokeillut sellaista EVH-kitararassa ja toimii hyvin. Toisaalta saman jutun voi tehdä lukottomalla kitaralla viritysnupista vääntämällä, eikä maksa mitään.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Absoluto
06.06.2003 13:26:51
Silloin se menee heittämällä, olen kokeillut sellaista EVH-kitararassa ja toimii hyvin. Toisaalta saman jutun voi tehdä lukottomalla kitaralla viritysnupista vääntämällä, eikä maksa mitään.

No pointi oli se että saa silleen lennosta heitettyä drop vireen. Sen pitää myös näyttää siistiltä. Ja oishan se oikeasti kätevä. Onko noita muuten Suomessa irrallisina nähnyt?
LaXu
06.06.2003 13:31:53
Käsittääkseni tuo onnistuu myöskin ihan sillä tavallisella hienoviritystapilla. Se piti vain aluksi olla kai aikalailla pohjaan ruuvattuna. Eihän se niin nopea ole kuin D-Tuna, mutta toimiva ratkaisu kuitenkin.
Miikathebest
06.06.2003 13:39:21

Mulla ois yks tommonen käyttämättömänä, jos kiinnostaa.
Absoluto
06.06.2003 13:40:31
Eipä taida ihan hienoviritys tapin säätövara riittää, en usko että sillä ihan kokosävelaskelta voi pudottaa.
Kossu
06.06.2003 15:25:39
No pointi oli se että saa silleen lennosta heitettyä drop vireen. Sen pitää myös näyttää siistiltä. Ja oishan se oikeasti kätevä. Onko noita muuten Suomessa irrallisina nähnyt?

Niin siis lennosta käännetään viritysnuppia lavasta ja viritys laskee, niin kovat jätkät tekee (en todellakaan tarkoita itseäni), mutta Pulliasen Esahan esimerkiksi tekee niin, se se vasta siistiltä näytää..... Kokeileppa ei se niin kauhean vaikeaa ole, mutta yläpäässä ei voi olla lukkoa, tai sen pitää ainakin olla auki.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Karlsson
06.06.2003 15:35:32
Mul on vanhassa Presarissa (siis basso) tommonen D-viritin tuolla E-kielen viritystapissa. Vivusta vaan kääntää niin hopla vire tippuu. Säätövaraa taitaa olla alennetusta E:stä tonne Cis:ään asti.
Nykyään ainakin Hipshot niminen firma valmistaa niitä. En kyllä ole varma löytyykö kitaralle?
"Sehän selviää vain maistamalla!" -Riitta Väisänen
LaXu
06.06.2003 15:53:13
Eipä taida ihan hienoviritys tapin säätövara riittää, en usko että sillä ihan kokosävelaskelta voi pudottaa.

Itseasiassa kyllä riittää.
http://www.playmusicfree.com/specia … kson%20page/jackson_floyd_howto.htm

Tuota tarkoitin, kokeilin joskus Ibanez Edge-tallalla ja kyllä se toimi, vaikka ei tuo ehkä se kaikkein käytännöllisin viritys ole.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)