efunkelist 03.06.2003 12:25:09 | |
---|
Case: Ehta Fenderin Stratocaster, aivan iiihanat soundit ja soittotatsi, vuosimallia uusin (eikös se olekin 2001? nolottaa sanoa etten muista) ja kovasti olisi halua vaihtaa mikkejä (ainakin tallasta) uusiin. Tavoitteena olisi säilyttää mahdollisimman autenttinen soundi mutta päästä siitä häiriöalttiudesta eroon. Seymour Duncan ja Dimarzio tarjoaa hienoja mikkejä mutta onhan se tosi että jos yksikelaisen käämittää siten että se kumoaa hurinoita niin väkisinhän siinä soundikin muuttuu.. paljonkinko? Mitä kokemuksia on eri mikkien kanssa toimineilla? Minkä valmistajan ja mikä malli on mielestänne lähinnä alkuperäistä? Ja onhan ne kaikki PASSIIVI-mikkejä, onhan? Noita mikkejä kun on hankala etukäteen koe-soittaa omassa kitarassa niin pitäisi kerralla ostaa ja asennuttaa ne oikeat joten apua tarvitaan. Kitaran runko on suosaarnia, kaula vaahteraa ilman eri otelautaa. Soitan kaikkea mahdollista kitarallani joten musiikkityyli ei vie vahviten soundia. Kaikkea vedetään pehmeistä jazzisoundeista rankimpiin metallisäröihin asti unohtamatta mitään niiden välistä. Vielä ei o hommattu mutta listassa on seymour duncanin pickup-booster (ks.uusin riffi) - senkin takia pitäisi päästä häröäänistä eroon kun tuo vahvistaa niitäkin, luonnollisesti. |
LaXu 03.06.2003 12:33:37 | |
---|
Seymour Duncan Antiquities-sarjan mikkien pitäisi olla lähellä vintage-fenkkujen mikkejä, mutta ovat aika arvokkaita. Brittiläisessä Guitar Magazinessa oli jokin aika sitten vertailu stratomikeistä, joissa nuo SD:n mikit pärjäsivät hyvin, kuten myös Lindy Fralinit. |
tulus 03.06.2003 12:58:26 | |
---|
jiihaa |
Walrus 03.06.2003 14:11:01 | |
---|
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
p130 03.06.2003 15:39:28 | |
---|
Kinman! Parempia hurinattomia ei ole. DiMarzioltakin löytyy kohtalaisen hyviä mikkejä hurinattomasta Virtual Vintage- sarjasta mutta jos haluat juuri perinteisen stratosoundin on Kinman ykkönen. Vain vaatimattomuuteni ylittää kauneuteni. |
efunkelist 03.06.2003 16:31:47 | |
---|
Kiitoksia vastauksista, minäpä tarkistan nuo kaikki. Pitänee myös tutkia EMG:n tarjonta (varmaan lähinnä tallamikiksi tuota) ...ehkäpä kinmania kaulaan ja keskelle. Jos jollakulla on lisättävää, kokemuksia, artikkeleita, mieltymyksiä, ääninäytteitä niin kertokaa. Tämä aihe pitää tonkia pohjamutia myöten ennenkuin suostun millään tavoin modifioimaan kallista kitarakaunotartani! |
askomiko 03.06.2003 20:30:49 | |
---|
Kinman ja silleen. EMG:n sotkeminen normaalimikkien sekaan.. no, onnistuu, mutta tekisin toisin. |
weelie 04.06.2003 10:45:32 | |
---|
billlawrence.com, 40 dollaria kipale. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
touhis 04.06.2003 11:38:05 | |
---|
Mitenkäs se sujuu noiden bill lawrencen mikkien hankkiminen? Pitänee soittaa pirauttaa henkilökohtaisesti Billylle jenkkeihin vai saako niitä jostain muualtakin..? Mississippi delta, shining like a national guitar. |
weelie 04.06.2003 14:51:16 (muokattu 04.06.2003 14:52:01) | |
---|
Ei saa muualta. Itsekin sieltä omani hankin... enpä vaan ole ehtinyt/jaksanut asentaa paikalleen. Siellä niiden foorumilla on keskustelua eri malleista, mun on 290/280/280 strato-mikit. Valmistaminen kestää puol toista kuukautta, plus siihen postitus päälle. 120 + 28.5 + verot ja tullit ... noin 190 dollaria. Eipä ole paha hinta..., vai?! ja kannattaa Beckylle/Billille mainita että joutuu maksamaan 30% paketissa mainitusta hinnasta tullia täällä päässä... jos ymmärrät mitä tarkoitan... Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
PeeJii 04.06.2003 14:54:23 (muokattu 04.06.2003 15:12:57) | |
---|
ehkäpä kinmania kaulaan ja keskelle. Jos jollakulla on lisättävää, kokemuksia, artikkeleita, mieltymyksiä, ääninäytteitä niin kertokaa. Tämä aihe pitää tonkia pohjamutia myöten ennenkuin suostun millään tavoin modifioimaan kallista kitarakaunotartani! Vastataanpa (riffin sivujen lisäksi) nyt tännekin eli noita KInmaneja tuo Suomessa maahan ja myy echoland, www.echoland.net/ Hyviä mikkejä ne on, hurinattomia yksikelaisen oloisia, vaikka ne on toteutettu vähän toisin(kaksi pientä kelaa päällekkäin kuten humpparissa+lisäksi joku oma patentoitu systeemi). Mulla on kokemusta matalamagneettisista malleista. Tuosta syystä ne voi virittää lähelle kieliä ilman että kitara menettää virettään. Tuosta syystä myös mikkien korkeussäädöllä on suuri vaikutus soundiin. Ja matalamagneettisuudesta johtuen yhdistelmäsoundi ei välttämättä toimi tavallisten mikkien kanssa, eli jos hommaat keski- ja kaulamikin, ongelmia voi olla keski-ja tallamikin väliasennossa. Onhan niissä Kinmaneissa tosin myös normaalimagneettisia malleja. Hinnoittelu on sellainen että varmaan kannattaa ostaa koko setti kahden erillismikin sijaan. |
axe 04.06.2003 16:33:42 | |
---|
Kinmanille menee minunkin ääneni. Minulla on AVn Blues-setti samanlaisessa stratossa ja olen soundiin erinomaisen tyytyväinen. Samaan hengenvetoon täytyy kuitenkin todeta, että Blues-setissä on hieman paksumpi soundi kuin straton alkuperäisissä. AVn Woodstock-setti voisi olla lähempänä alkuperäistä (joskaan en ole itse sitä koskaan kokeillut). Lace Sensor Hot Gold voisi olla myös tutkimisen arvoinen vaihtoehto, ainakin Fender Discussion Pageilla hemmot ovat sitä kehuneet hurinattomaksi ja autenttisen kuuloiseksi. |
efunkelist 04.06.2003 23:17:07 | |
---|
Juu tuota, oon tullu ajatelleeksikin että ongelmia voi olla jos yhdistelee varsin erilaisia mikkejä. Kiitoksia vielä ja taas ja jatkanpa tutkimista. Kinmanit vaikuttaa kyllä hyviltä, pitää mahdollisesti ottaa sinne yhteyttä ja kysyä neuvoja - ja josko sieltä voisi irrota jotain vähän ruudikkaampaa tallamikkiä. Ehkä minulle voisi toimiakin sellanen setti että woodstockit eteen ja keskelle ja tallaan tuollainen blues-malli. Luultavasti ne synkkaa keskenään, mutta kitararemppa luultavasti ajoittuu vasta ensi vuoden puolelle rahoituksellisista ja maltillisista syistä ;) Lace-sensoreitakin oon harkinnu, niitä fender itse suosittelee, ja jos vain jossain pääsisin kokeilemaan esim. duncaneita niin voihan niistäkin löytyä sellasen soundiset mikit että mulle passaa. Tutkinta jatkuu... en muuten vielä oo muita keskustelupalstoja käyttäny enkä tutkinu paitti tämä ja riffissä oleva, suositelkaa mulle esim. jotain lontoonkielisiä palstoja ja mitä tahansa aiheeseen liittyvää, kotisivuja yms Kiitos ja kumarrus |
askomiko 04.06.2003 23:29:54 | |
---|
Kinmanin SCn on varsin rämpsäkän tehoinen mikki-ilmestys. Blues-setissä se on tallamikkinä. Hot. |
p130 05.06.2003 07:39:43 | |
---|
Hank Marvin- settien AVn-63 on sama kuin SCn, ja modernin HM-setin AVn-64 on vielä jämerämpi kuin -63. En vain tiedä saako -64:ää erikseen. Vain vaatimattomuuteni ylittää kauneuteni. |
weelie 05.06.2003 10:17:44 (muokattu 05.06.2003 10:19:20) | |
---|
Lace Sensoreistahan niitä uusia Hot Goldeja joo kehutaan FDP:llä, mutta itse pysyisin niistä erossa, sillä Kinmaniin ja Bill Lawrenceen verrattuna kaverit tuntuvat olevan aika amatöörejä (esim ainakin aiemmin mikit "vaativat" 500-potteja, mikä ei ole kovin autenttista). Itse hankin Bill Lawrencet koska: a) huokeampi hinta b) ostan mieluummin suoraan tekijältä kuin välikäsien kautta c) Bill Lawrence on todellinen _pitkän linjan guru_ kitara/mikki alalla d) olen aktiivinen fib.nocaster.com - foorumilla, jossa myös Bill Lawrence -alafoorumi Lisäisin vielä aimpaan viestiini että jos ostat Bill Lawrence mikkejä jostain muualta (stewmac tai http://www.billlawrenceusa.com/ tms) uutena kuin billlawrence.comista, niin ne eivät ole niitä samoja, vaan feikkejä. Kaikkeen lisäys, tietysti: YMMV Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
efunkelist 05.06.2003 10:34:39 | |
---|
Lace sensorit tippu jo pois mun vaihtoehdoista. Kyllä niiden mikkien pitää pelittää 250kohmin potikoilla ja ehdottomasti passiiviset - ihan vain siksi että haluan niin olevan. Kinmanit on vahvoilla, noita bill lawrenceja pitää harkita vaihtoehtona. |
p130 05.06.2003 11:02:10 | |
---|
Vain vaatimattomuuteni ylittää kauneuteni. |
axe 05.06.2003 14:26:33 | |
---|
|
weelie 06.06.2003 10:07:42 (muokattu 06.06.2003 11:30:04) | |
---|
thefenderforum.com google-nyyssi-haut fib.nocaster.com www.tdpri.comfendertalk.com Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |