Dr. Pepper 05.06.2003 19:14:53 | |
---|
Mikä särö saa mun marsun murisemaan paremmin kun se perus-särö. HUOMIOIKAA se, että kumminkaan särö EI saa peittää Marsun omaa ja parasta soundia. Tämä kysymys on vain GURUILLE :) Kiitos vastauksista jo etukäteen. |
efunkelist 05.06.2003 20:34:38 | |
---|
Jaa että mitääh? Mitä se naapurin setä sekoilee? Tästä pitänee saarnata livenä kunhan töistä pääsen... ;) *töissä tauolla* |
booster 05.06.2003 20:45:56 (muokattu 05.06.2003 20:46:06) | |
---|
Mikä särö saa mun marsun murisemaan paremmin kun se perus-särö. HUOMIOIKAA se, että kumminkaan särö EI saa peittää Marsun omaa ja parasta soundia. No, ensinnäkin, mun mielestä Marsun särö ei ole mikään metallisärö, vaan tuollainen klassinen Rock-saundi. Mutta jos haluat rankempaa säröä säilyttäen sen vahvarin oman saundin, koita "tuupata" vahvaria overdrivellä tai ihan clean boostilla, esim. EQ-pedaalilla. |
Dr. Pepper 05.06.2003 21:46:36 | |
---|
"Me" esitettiin kysymys ja joku "GULU" efunkelista tuli ja vastas tollee :O ;) "Antti" sano että se tahtoo tollasen saundin ja jos joku osaa sanoo siihen vastauksen, niin se on mahtavaa! Skittana on Jacksonin PROFESSIONAL. Kiitos ja God bless! Ku... |
v.z. dean 06.06.2003 14:50:31 | |
---|
Mikä särö saa mun marsun murisemaan paremmin kun se perus-särö. HUOMIOIKAA se, että kumminkaan särö EI saa peittää Marsun omaa ja parasta soundia. Tämä kysymys on vain GURUILLE :) Kiitos vastauksista jo etukäteen. En oo guru mut vastanen siitä huolimatta. Bossin Super Overdrive kepin ja etuasteen väliin (pedaalista gain nollille, level täpölle). Ei tuolla mitään ankaraa metallisäröä saa, mutta semmosen tiukan Jack Wyldy / Mikko Tuliniemi -saundin.. |
Kalm 06.06.2003 15:26:49 | |
---|
Mikä särö saa mun marsun murisemaan paremmin kun se perus-särö. HUOMIOIKAA se, että kumminkaan särö EI saa peittää Marsun omaa ja parasta soundia. Tämä kysymys on vain GURUILLE :) Guruista en tiedä mutta mitä 900 mallia meinaat kurittaa? Dual Reverbissä on ainakin ongelmana tuo "transistori" etuaste eli operaatiovahvistin siinä normaali-inputissa. Laite käyttäytyy siis pedaalien kanssa ehkä enemmän trankkupelimäisesti kuin perinteiset marsut missä kuritetaan suoraan ensimmäistä putkea? Muissa ysisatasissa taitaakin päteä sitten normaali "Marshall law". (itse en tosin ole testannut D.R:n boostausta kuin Boss dual-overdrivellä eli aika suppea otanta...) Mutta lähtisin kuitenkin ensin hakemaan sopivaa ehdokasta Bossin overdrivepuolelta. Myös DS-1 voisi toimia hyvänä boostina miedoilla säädöillä? Onnea metsästykseen! |
booster 06.06.2003 16:06:22 | |
---|
Mun mielestä overdriveä kannattaa käyttää siten, että asettaa levelin täysille ja särön nolliin, ja sitten nostaa säröä sen verran että saa sen haluamansa särömäärän. |
LaXu 06.06.2003 16:25:26 | |
---|
Dual Reverbissä on ainakin ongelmana tuo "transistori" etuaste eli operaatiovahvistin siinä normaali-inputissa. Laite käyttäytyy siis pedaalien kanssa ehkä enemmän trankkupelimäisesti kuin perinteiset marsut missä kuritetaan suoraan ensimmäistä putkea? Muissa ysisatasissa taitaakin päteä sitten normaali "Marshall law". (itse en tosin ole testannut D.R:n boostausta kuin Boss dual-overdrivellä eli aika suppea otanta...)
Käsittääkseni kaikki JCM900:set JCM900 SL-X:ää lukuunottamatta sisältää tuon operaatiovahvistimen. |
efunkelist 07.06.2003 00:58:34 | |
---|
No anttihan voi kokeilla mun boss-spedua em. mainitulla tavalla - itekin käytän sitä ton mun huttuketun buustaamiseen (ja taannoin edellisen putkinupin kanssa exbändissä) mutta tuntien vahvarin ja soittajan ja käyttötarkoituksen bändin jäsenenä :o suosittelisin kokeilemaan myös vaikka sitä jaakon kompuraspedua tai sitten sitä duncan-boosteria jonka ite oon hankkimassa (toivottavasti pian) :P aika pöllöä muuten jutella näistä jutuista jossakin nettifoorumissa mutta onpahan nuo bänditreenit ollu harvassa viime aikoina... no, jutellaa lisää vaikka maanantaina, NAAPURIT! muille muusikoidennettiläisille: anteeksi inside-jutut itselleni ja tri.pepperille: get a life! :) |
Dr. Pepper 08.06.2003 22:10:02 | |
---|
Marsun malli on Hi Gain Dual Rewerb 900JCM... Ku... |
AaaPee 10.06.2003 11:10:39 | |
---|
Pistä tube screamer siihen eteen saat vähän säröboostia.. |