Suunnittelen tässä humbuckerin laittoa otsikon mukaisen kitaran tallamikiksi ja pyytäisinkin nyt suosituksia teiltä. Vaihdoin aikanaan kitaran alkuperäiset yksikelaiset hurinoiden takia DiMarzion Virtual Vintage -sarjan mikkeihin ja olen ollut muuten tosi tyytyväinen paitsi että tallamikistä haluaisin silloin tällöin hevimpää soundia. Toisaalta myös puhtaisiin sointeihin kaipaisin sellaista humbuckerin lämpöä. Säröillä pidän tiukasta, selkeästä ja erottelevasta soundista. Kirkkauttakaan ei varmaan kovin äkkiä ole liikaa kun nykyäänkin vahvistimen treble osoittaa usein klo 2-3:en. Mikään yhden asian turbo boost super gain -mikki tuo humppa ei saisi olla koska tykkään soitella monenlaisilla soundeilla. Ja vielä sellainen kriteeri, että mielellään mikki tulisi löytyä ainakin Suomesta jos ei Oulusta. Antakaahan tulla ehdotuksia, mutta ei kiitos tyyliin: "Osta se Petrucci -signature mikki. 250 euroa, ei mulla sitä oo, eikä ois varaakaan mutta oon kuullu että se on hyvä." |
Suhtaudu tähän varauksella, en ole mikrofoniasiantuntija. Joku saa vahvistaa tai heittää lokaa. Ostin DiMarzion PAF- humbuckerin Ibanezin ES-335- kitaraani. Soundi on, kuten kuvailit tarpeitasi, erotteleva ja selkeä. Yllättäen kyllä, Ibanezistani saa aika hyvin myös raskaita sointeja. Maksoin siitä 100 euroa, ostin sen siis tallaan, ja olen ollut tyytyväinen. Kitarani on käsittääkseni vaahteraa, joten jos sinulla on jotain täysin erityyppistä materiaalia se Blade, voi tuo mikki kuulostaa erilaiselta. Tästä esimerkkinä muiden kamojen vaikutus soundissa: Minulla on myös Fenderin strato, jonka materiaalin ja vahvistimeni yhteisvaikutuksesta tallassa oleva Seymour Duncanin '59 ei kuulosta hyvältä, mutta keskellä olevasta 40 euron kitarasta otetusta mikrofonista lähtee vallan mukavat puhtaat soundit. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |