Aihe: Hyvä kysymys - huono otsikko
1
Mutilator
12.06.2003 21:24:53
Okei, elikkä mitä tapahtuu kun laittaa skebaan missä on HSH-mikitys sen härvelin tone-potikkaan (oliskohan coil splitter oike nimi) jolla saa humbbarin puolitettua single coilin päälle? Argh! Typerästi artikuloitu. Eli, kääntää mikrofonin valitsinta siihen asentoon, jossa on valittuna ainoastaa single coil-mikrofoni. No niin! Aattelin vaan kun oon hankkimassa RG:seen X2N-tallamikkiä ja sen kans olis mukava jos tosiaankin ois tommonen potikka.
"Only sick music makes money today", Friedrich Nietzsche
fox
12.06.2003 22:00:45

No niin! Aattelin vaan kun oon hankkimassa RG:seen X2N-tallamikkiä ja sen kans olis mukava jos tosiaankin ois tommonen potikka.

Eli nostopotikkaa olet laittamassa. Sinuna en pistäis coil tappia vaan tekisin sarjaan-rinnankytkennän samoin tein eli rinnan kytkettynä humpparista tulee tuollainen singlecoil-soundi mutta mikki pysyy edelleen humpparina. X2N maailman tehokkaimpana passiivimikkinä kyllä antaa niin paljon hönkää ulos että eipä tule suurta tehonpudotusta tuossa rinnankytketyssä asennossakaan. Done that...
Mutilator
13.06.2003 10:37:34
Onkos sellanen sitten vaikee tehdä? Kyl mä siittä ihan täyden tehon tahdon suurimman osan ajasta saada (ihan koko humbuukerin), mut jos joskus tulee cleaneja soiteltua niin olis se kiva kun sais ees jotakuinkin puhtaat soundit.
"Only sick music makes money today", Friedrich Nietzsche
p130
13.06.2003 11:07:13 (muokattu 13.06.2003 11:09:05)

Onkos sellanen sitten vaikee tehdä? Kyl mä siittä ihan täyden tehon tahdon suurimman osan ajasta saada (ihan koko humbuukerin), mut jos joskus tulee cleaneja soiteltua niin olis se kiva kun sais ees jotakuinkin puhtaat soundit.

Ei ole vaikeaa jos vain kolvi pysyy kädessä. http://www.seymourduncan.com/website/support/schematics.shtml löytyy ainakin kaavioita ja googlesta vaikkapa wiring series/parallel hakusanoilla luultavasti paljon lisää. Minä kokeilisin kumpaakin vaihtoehtoa jos mielenkiintoa riittää, niinhän se selviää kumpi versio soundiltaan miellyttää enemmän.

Kannattaa muuten ottaa huomioon että piuhojen värikoodit vaihtelevat valmistajien mukaan... http://stewmac.com/wiring101/ löytyy eri valmistajien "koodeja" jonkin linkin takaa (ei nyt äkkiseltään sattunut silmään minkä mutta sieltä se löytyy kun aikansa etsii). Ja taitaapa olla muutenkin hyvät ohjeet hommaan.
Vain vaatimattomuuteni ylittää kauneuteni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)