Saukka 12.06.2003 15:53:51 | |
---|
Elikkä jos ostan kaupasta plugeja ja oikeanlaista johtoa, niin saako itsekolvaamalla aikaan laadukkaiden, valmisjohtojen tasoisia piuhoja tai edes kelpojohtoja? Niin, ja pitääkö yleensäkkin juottamisessa tai johdon ja plugien valitsemisessa ottaa jotain erityistä huomioon? Kolvi kyllä pysyy mulla kädessä. Valmiit halpis piuhat hajoo äkkiä ja laadukkaammat maksaa niin paljon. Luulisi itsetekemällä pääsevän halvemmalla.. vai? "Absurditeetin hyvät puolet: Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään." -J. Leskinen |
Tomtom 12.06.2003 15:58:51 | |
---|
Mä teen nykyään kaikki itte, eli tilasin T-kaupasta Neutrikin kulmaplugeja "laatikollisen" ja Radioduosta Neutrikin piuhaa metritavarana. Saa just sellasia kun itse haluaa ja kun tekee juotokset huolella- uskoisin ainakin että saa aika kestävää kamaa. Tietääpä ainakin mitä siellä on, kun on itse tehnyt. Siihen en osaa kommentoida, onko itse piuhassa jotain eroa ostaako metritavaraa vai valmiita piuhoja? Itse olen luottanut paremman tiedon puutteessa merkkikamaan ja tulokset ovat olleet erittäin hyviä.( koputtaa puuta..) ..näinhän se siis on. Tai siis..hetkonen, mikäs se kysymys olikaan..? |
S1mppa 12.06.2003 16:02:24 | |
---|
Myös Yleiselektroniikka myy ihan laadukasta piuhaa ja toimivia liittimiä. Ainakin tähän mennessä omat piuhat ovat toimineet ihan riittävällä varmuudella :) - original S1mppa - |
Saukka 12.06.2003 16:11:48 | |
---|
Juuh.. Kiitoksia vaan tiedoista. =) Ette ole siis homanneet, että omatekoiset hurisevat tai pitäisivät muita häiriöääniä? "Absurditeetin hyvät puolet: Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään." -J. Leskinen |
S1mppa 12.06.2003 16:17:12 | |
---|
Huolellisella kolvauksella ja suojatuilla piuhoilla ei ole tullut ko. efektiä. - original S1mppa - |
MacGyver 12.06.2003 16:36:52 | |
---|
Juuh.. Kiitoksia vaan tiedoista. =) Ette ole siis homanneet, että omatekoiset hurisevat tai pitäisivät muita häiriöääniä? Jos hankit huolella eristettyä koaksiaalipiuhaa, niin ei pitäisi olla ongelmia. Reilun euron metri. Kolvatessa kannattaa muistaa huolellisen kolvaamisen perusteet, eli 1) Älä kuori johdinta tai vaippaa liikaa (vaikka 3mm johdinta ja 13mm vaippaa) 2) Tinaa johtimen ja koaksiaalisuojan säikeet huolellisesti etukäteen kuumentamalla johdinta kunnes tina sulaa ja levittyy tasaisesti. 3) Kuumenna liitettäessä kolvilla plugin napaa kunnes johtimen tinaa sulaa, lisää tässä vaiheessa tinaa 4) Leikkaa löysät pois huolellisesti 5) Eristä huolellisesti joko plugin omalla PVC-sukalla tai eristysnauhalla 6) Muista huolellinen vedonpoisto. Jätä ulkovaippaa kiristimen jälkeen hieman löysäksi, jotta veto kohdistuu ensisijaisesti ainoastaan vaippaan eikä johtimeen. -MacGyver |
Tomtom 12.06.2003 19:31:07 | |
---|
Huolellisella kolvauksella ja suojatuilla piuhoilla ei ole tullut ko. efektiä. ...Varsinkaan kun me on kolvattu piuhoja meidän reenikämpällä pikku tuiterissa... ..näinhän se siis on. Tai siis..hetkonen, mikäs se kysymys olikaan..? |
Saukka 12.06.2003 19:53:51 | |
---|
Kiitos ja kumarrus MacGyverille... =) "Absurditeetin hyvät puolet: Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään." -J. Leskinen |
PeeJii 13.06.2003 09:04:44 (muokattu 13.06.2003 09:18:49) | |
---|
1) Älä kuori johdinta tai vaippaa liikaa (vaikka 3mm johdinta ja 13mm vaippaa) 2) Tinaa johtimen ja koaksiaalisuojan säikeet huolellisesti etukäteen kuumentamalla johdinta kunnes tina sulaa ja levittyy tasaisesti. 3) Kuumenna liitettäessä kolvilla plugin napaa kunnes johtimen tinaa sulaa, lisää tässä vaiheessa tinaa 4) Leikkaa löysät pois huolellisesti 5) Eristä huolellisesti joko plugin omalla PVC-sukalla tai eristysnauhalla 6) Muista huolellinen vedonpoisto. Jätä ulkovaippaa kiristimen jälkeen hieman löysäksi, jotta veto kohdistuu ensisijaisesti ainoastaan vaippaan eikä johtimeen. -MacGyver Ihan hyvin toimii noin. Itse olen kohdan 3 kohdalla kuumentanut tinaa valmiiksi plugin napoihin (kuumentamalla napoja) ja johtojen päihin, ja sitten vain kuumennan johdot kiinni plugiin. Kohdan 4 vältän leikkaamalla johdot sopivan pituisiksi ennen kiinnitystä. Ja Neutrikin plugit hoitavat kohdat 5 ja 6. |
L_Laiho 15.06.2003 20:42:23 | |
---|
Joo-o...Metallipainen perus piuha relaa ihan hyvin jos pitää sen pään aina kireel(siis ne kierteet)!Kumipäisistä ainakin scorpionit haurastuu aika nopeest! ?_LEgSA_? |
PekKampela 15.06.2003 21:34:37 | |
---|
Minä tarvitsin vasta itelle yhtä lisäpiuhaa, ja mulla sattu oleen semmone jonkinlainen halpispiuha, minkä olin liikkestä ostanu, ja toisesta päästä leikannu plugin pois. En muista tarkalleen miksi. Noh, simmut kii ja suu auki sen sitte siihen juotin takaisin , toki tein jotain esivalmisteluja ensin, ja hyvin tuo on toiminu tossa wahinjälkeisenä...ei oo hurissu tai pörissy. Mailateipilla taisin kiinni laittaa... Että tämmöstä täällä... Kyllä se hylamaito muroissa menee! |