Aihe: J-stationin OMISTAVAT huom!
1
efunkelist
11.06.2003 14:45:55 (muokattu 11.06.2003 14:47:39)

Harkinnassa olisi ostaa jstation sillä minulla on siitä positiiviset ennakkoluulot. Laitetta yhä saa uutena jenkkilän postimyyntihallien nurkista vaikka sitä ei enää valmisteta (?)

Kertokaa kokemuksia laitteesta? 180€ tulisi suunnilleen hinnaksi kun sitä ostaisin ja virtalähde pitäisi uusia EU-sopivaksi.

Ensisijainen käyttötarkoitus laitteella olisi kitaran ja basson äänittäminen kotistudiossa ja toissijaisesti käyttää tarpeen vaatiessa keikoilla. Tähän asti on tultu tyydyttävästi/välttävästi toimeen digitechin RP200-laitteella. Jstationissahan on myös softa mukana? Toiminee koneella jossa win98se/P300mHz/kämä äänikortti ja midi+usb.

Koska en voi värkkiä koe-soittaa niin sen hankinta perustuu lähinnä teidän kokemuksiin arvon kollegat! Kuvittelisin sen kuitenkin olevan parempi kuin digitechini eikä hinta ole suuri, varmasti jää alle 200€ ja tuosta digistäni maksoin aikanaan enemmänkin.

Kiitoksia avusta!
Jäsen X
11.06.2003 19:31:47
Kuvittelisin sen kuitenkin olevan parempi kuin digitechini

Eikäs Digitechit oo kuitenkin ihan laatukamaa.. ?
You can do it your own way, if it's done how I say.
Jamminen
12.06.2003 14:48:55
Juu, olen omistanut kyseisen laitteen pari vuotta.

Hyvää J-stationissa:

- Soundit ovat mielestäni yhtä hyvät kuin esim. podissa. Jotkut mallit ovat erityisen hyviä (esim. "Black face" tai "Fuzz"), joitakin en käytä yhtään.
- Tremolo (suurin osa efekteistä keskitasoa)
- Laitteessa on SEKÄ kitara ETTÄ bassovahvistimia: erittäin iso +. "Rock" -malli on nimensä mukainen bassojyrmy.
- Laite on rakennettu hyvin, ja siinä on virtakytkin.
- Efektejä pystyy halutessaan säätämään oikein kunnolla ilman softaakin.

Vähän huonompaa J-Stationissa:

- Livenä saundit ei mielestäni toimi missään mallintavassa laitteessa, ei myöskään tässä.
- Joissain vahvistinmalleissa on vähän liikaa bassotaajuuksia.
- Efektien syvempi säätö ilman softaa on vähän omituista.
- Laite käy aika kuumana, en tosin tiedä onko siitä sen kummempaa haittaa.
- Jos laite hajoaa, voi olla aika hiljaista sen korjauksen suhteen.

Vähän aika sitten tuo muuntajan piuha hajosi, mikä oli tietenkin ärsyttävää. Eli ainakin se muuntaja, joka minun laitteeni mukana tuli, ei ollut maailman luottettavin (siis ohuiden piuhojen takia). J-Station syö sen verran omituisesti virtaa (muuntajan pitäisi olla 9 VAC/1.3 A), että uuden löytäminen voi olla hankalaa.

Yleisesti:

Jos omistat tietokoneen, ja siinä on nettiyhteys ja joku midiliitäntä J-stationiin, voit päivittää laitteen suht helposti netin kautta. Netistä saat myös editorisoftan.

Koska haluaisit äänittää myös bassoa, on J-station oiva vaihtoehto.

Laitteessa on myös se S/PDIF optinen lähtö (vai mikä onkaan), eli siinäkin mielessä J-station voisi olla sinun laitteesi (jos äänität tietokoneelle).

Lopuksi:

Itse pidän J-Stationia yhtenä parhaista ostoksistani.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)