Aihe: Onko Blade- humpuukerit hyvät? 1 | |
---|---|
![]() 11.04.2003 21:27:35 | |
Niin no.. siinähän tuo oli tuo kyssäri! | |
![]() 13.04.2003 19:39:18 | |
Enpä tiedä humbuckereista, mutta Levinsonin aktiivi- sinkut on todella hyviä. Parempia kuin EMG:t. | |
![]() 14.04.2003 12:53:32 | |
Mul on stratomallinen blade, jossa talla mikki on humppari. Hyvähän tuo on...en kyllä oo sitte innostunu sääteleen noita elektroniikan juttuja muuten mitä tuolla takana on. Semmonen selkeen kirkas mutta kohtuullisen bassonen saundi mulla nyt siinä on. En oo koittanu et saisko sitä tummemmaks, mut kuitenkin rankemmaks... Hirveen kovaa toi kitara ei kyllä anna ulos. Siis oon vaan huomannu että jos jollain muulla skitalla soitan podini saundeilla niin saundi menee jotenki tukkoon, että ääntä lähtee monista muista kitaroista enemmän. Toi kolmeasentoinen switchi on kyllä tosi kätevä. Helposti saa komppisärön vaihtumaan semmoseks sooloon sopivammaks ja sit jos taas heittää taas toiseen ääriasentoon niin saa bluesimpaa saundia. Sitä en tiedä että kuinka montaa piuhaa tulee noista humppareista...en oo löytäny kuin kaks, etten tiedä miten niitä sais puolitettua. Sitä itse kaipaisin. Tallasaundista ei nyt saa semmosta kunnolla elävän tuntoista- Sähkörummut on kivat lelut | |
![]() 13.06.2003 10:38:03 | |
Mul on stratomallinen blade, jossa talla mikki on humppari. Hyvähän tuo on...en kyllä oo sitte innostunu sääteleen noita elektroniikan juttuja muuten mitä tuolla takana on. Semmonen selkeen kirkas mutta kohtuullisen bassonen saundi mulla nyt siinä on. En oo koittanu et saisko sitä tummemmaks, mut kuitenkin rankemmaks... Hirveen kovaa toi kitara ei kyllä anna ulos. Siis oon vaan huomannu että jos jollain muulla skitalla soitan podini saundeilla niin saundi menee jotenki tukkoon, että ääntä lähtee monista muista kitaroista enemmän. - Vanhaan threadiin vastailen, kun tämän nyt huomasin... Tarkoitatko lare, että et ole kokeillut ruuvailla niitä kolmea pientä "ruuvia" siellä kitaran takana. Jos et ole, niin kokeile ihmeessä! Nimittäin ihme on, jos ei ole tarpeeksi potkua, kun käännät sen middle-boostin ruuvin täysille. Eli silloin switch on ala-asennossa. Olisikohan ensimmäinen ruuvi vasemmalta eli etummaisin niistä kolmesta se, joka säätelee mid-boostia. En ole varma, kun ei ole kitara nyt käsillä. Itsellä on Bladen Texas Standard, jossa on kolme singlecoilia ja jos laittaa switchin mid-boost asentoon täysille ruuvattuna, niin jopa yksikelainen tallamikki kuullostaa aika humbuckermaiselta. Ei toki ihan, mutta aika lähelle päästään. Kuvittelisin, että tallahumpparilla siitä irtoaisi aika rankat soundit? Mikä Bladen malli sulla muuten on? On mielestäni aika aliarvostettuja kitaroita, kun ei niitä paljoa näe missään. | |
![]() 13.06.2003 11:40:32 | |
On mielestäni aika aliarvostettuja kitaroita, kun ei niitä paljoa näe missään. Pakko kommentoita tuota näin Bladen omistajana. Puhut asiaa. Levinson on varsin pieni soitinvalmistaja volyymeiltään, eikä sitä Suomessa ole otettu myyntihyllyille kuin Milbrook-musiikissa. Itselläni on R4, enkä ole parempaa strato-mallista vermettä toista nähnyt. Tuo sisäinen eq tuo tosiaan mahtavat lisäominaisuudet. Jos lisäksi tarkastelee käytettyjä puumateriaaleja, virittimä yms. ymmärtää, että soittimen retail-hinta nousee yli 2000 euron. | |
![]() 13.06.2003 12:13:27 | |
eikä sitä Suomessa ole otettu myyntihyllyille kuin Milbrook-musiikissa. Musapörssissä oli ainakin taannoin paljonkin noita Bladen stratoja ja oisko ollut telejäkin. Kauniita keppejä, joidenkin makuun varmaan liiankin prameita. Mutta epäilemättä erinomaisen hyviä kitaroita. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 13.06.2003 12:28:32 | |
Blade kitaroita on kyllä myyty Tampereellakin Ahosen Musiikissa (liike jota _EN_ suosittele!). Joskus kokeilin (MIK malli, kun ie kai niitä enä Sveitsissä väännetä), kamalan painava oli, liian paksu viimeistely ja tahmea kaula... mutta ihan hyvää työtä. Ei puhutellut mua, mutta ei siinä vikaakaan ollut (paitsi paino). Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' | |
![]() 13.06.2003 13:07:59 | |
Blade kitaroita on kyllä myyty Tampereellakin Ahosen Musiikissa (liike jota _EN_ suosittele!). Joskus kokeilin (MIK malli, kun ie kai niitä enä Sveitsissä väännetä), kamalan painava oli, liian paksu viimeistely ja tahmea kaula... mutta ihan hyvää työtä. Ei puhutellut mua, mutta ei siinä vikaakaan ollut (paitsi paino). Ostin omani juurikin Ahoselta vuosi sitten. Saattoi olla sama, jota sinäkin kokeilit, koska tämä(kin) oli siellä jonkin aikaa jo seissyt. Vaati pientä trimmausta, mutta niinhän kitarat yleensäkin. Ahonen tosiaan on persoonallinen ja erikoinen liike, mutta hyvin ainakin hyvittivät vanhasta kitarastani. Sveitsissä ei minunkaan tietääkseni Bladeja enää tehdä, vaan kaallimmat mallit ovat Made in Japan. Omani on korealainen. Tykästyin siihen paljon enemmän kuin Fenderin Standardeihin, joita kokeilin. Hyvä viimeistely ja lisänä hyödyllistä aktiivielektroniikkaa. Ei kuitenkaan mitään aktiivimikkejä. Painavahko kitara on, mutta eipä tuo ole ainakaan minua haitannut. Hyvät soundit ja soittotuntuma mielestäni. Sääli, ettei Bladeja ole tosiaan enempää liikkeissä tarjolla, koska minusta ne ovat erinomainen vaihtoehto Fenkuille. Toisaalta ei minua haittaa, jos joka jannulla ei ole samanlaista kitaraa. Päinvastoin! Enkä tarkoita sitä, että Fendereissä mitään vikaa olisi. | |
![]() 13.06.2003 13:18:46 | |
Sveitsissä ei minunkaan tietääkseni Bladeja enää tehdä, vaan kaallimmat mallit ovat Made in Japan. Omani on korealainen. Itse asiassa Sveitsissä ei ole koskaan tehty muuta kuin proto-versioita. Kalliimmat kepit on väännetty Japanissa, halpatuotanto Koreassa. Ns. laadunvalvonta (eli pääkonttori) on Sveitsissä. Moni on haukkunut Bladea vähän turhan koreaksi soittimeksi, omassa vehkeessänikin on kohtuullisen pramea 'misty violet' transparent-väri. Mutta mitään helyjä ne eivät ole. Mitä tuohon viimeistelyyn tulee, niin kannattaa tosiaan katsoa tarkemmin. American stratot jäävät kauaksi. | |
![]() 13.06.2003 13:42:22 | |
Makoskela, mullakin on joskus ollut misty violet -värinen Blade R4. Saapiko tiedustella oletko hankkinut omasi uutena vai käytettynä ja jos käytettynä niin mistä? Noita ei ole paljoa liikkeellä. "I don`t wanna be a rock`n roll star, just wanna play my honky guitar..." -Peer Gynt | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)