booster 06.02.2003 11:58:29 | |
---|
Hei. Olen ostamassa BOSSin säröpedaalia, rupesin vaan miettimään että onko Turbo yhtä hyvä / parempi kuin pelkkä Distortion? Jos löytyy kokemuksia niin antaa tulla. "Mä en tiedä mikä tää on mutta se on täysillä" |
Dumb 06.02.2003 13:50:22 | |
---|
Turbo-mallin I-modi pitäisi olla sama kuin DS-1:nen, mutta ei se ihan sitä ole. Soundi on hieman enemmän keskiäänivoittoinen ja selkeämpi. II-modilla soundiin tulee enstistä enemmän keskiääntä ja säröä hieman vähemmän (eli sellainen soolosoundi). Volumeakin tuossa DS-2:sessa on enemmän kuin DS-1:sessä. Mulla on molemmat, mutta en käytä kumpaakaan. 8-) |
haist vittu sit 06.02.2003 14:27:27 (muokattu 06.02.2003 14:27:56) | |
---|
mulla on ds-2 ja sitä toista en oo koskaan ees koittanu, mutta kuuleman perusteella niissä ei suurta eroa oo muutakun hinnassa... ds-1 on halvempi. |
t1amatti 06.02.2003 14:43:00 | |
---|
Hei. Olen ostamassa BOSSin säröpedaalia, rupesin vaan miettimään että onko Turbo yhtä hyvä / parempi kuin pelkkä Distortion? Jos löytyy kokemuksia niin antaa tulla. mulla on tuo ds1:nen ollu jo jonkun aikaa, ja se on vähä sellanen 'fiilistelysärö' eli ei mitään hillitöntä mättöö varten tehty. kai. mutta ihan hintansa väärti jos käytettynä ostaa, ja hyvin tuntuu arvonsa säilyttävän. |
JuSu 06.02.2003 14:46:51 | |
---|
Turbo-mallin I-modi pitäisi olla sama kuin DS-1:nen, mutta ei se ihan sitä ole. Soundi on hieman enemmän keskiäänivoittoinen ja selkeämpi. II-modilla soundiin tulee enstistä enemmän keskiääntä ja säröä hieman vähemmän (eli sellainen soolosoundi). Volumeakin tuossa DS-2:sessa on enemmän kuin DS-1:sessä. Mulla on molemmat, mutta en käytä kumpaakaan. 8-) Jep, samoilla linjoilla olen Dumbin kanssa, mulla on myös ollut nuo molemmat. DS-1:n ongelma oli, että särösoundi jäi volumen osalta jalkoihin, vaikka level olisi täysillä. Eli siinä mielessä ei toiminut mulla. Kyseessä ei ollut yksilövika, kävin liikkeessä testaamassa muitakin yksilöitä. Harmi, sillä soundi oli minun makuiseni. Myöhemmin ostin sitten DS-2:n kun halvalla sain, mutta sen soundi ei ollutkaan sitten yhtä hyvä. Puuttui alapäätä ja keskialueella oli omituinen korostus, juuri niinkuin Dumb sanoi. Muutenkin DS-2 oli DS-1:een verrattuna jotenkin muovisen ja lelun kuuloinen. Myyntiin meni sekin. JuSu "One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man." |
MrGuitarist 06.02.2003 14:52:42 | |
---|
Onko teillä muuten ollut japani- vai taiwanversioita noista ds1:stä? Mulla on tuo taiwanin malli ja sitä japanilaista on kehuttu parempisoundiseksi. Tuo ei oikeen minun setupissa soi nimittäin oikein hyvin :/ |
Dumb 06.02.2003 15:03:57 | |
---|
Onko teillä muuten ollut japani- vai taiwanversioita noista ds1:stä? Mulla on tuo taiwanin malli ja sitä japanilaista on kehuttu parempisoundiseksi. Tuo ei oikeen minun setupissa soi nimittäin oikein hyvin :/ Taiwanilaisia ovat nuo kaikki Bossin pedaalini. Noista Japanilaisista olen minäkin kuullut hyvää, mutta niitä ei kai Suomeen tuoda? |
kastei 06.02.2003 15:22:42 | |
---|
Taiwanilaisia ovat nuo kaikki Bossin pedaalini. Noista Japanilaisista olen minäkin kuullut hyvää, mutta niitä ei kai Suomeen tuoda? Niin, tai ymmärtääkseni niitä ei kai enää tehdä Japanissa, vaan tuotanto on siirretty Taiwaniin? Vanhemmat Boss-spedut ovat kuitenkin "japanilaisia" ja DS-1 on kuulunut Bossin tuotantoon alkuajoista lähtien.
|
MrGuitarist 06.02.2003 16:45:34 | |
---|
Niin, tai ymmärtääkseni niitä ei kai enää tehdä Japanissa, vaan tuotanto on siirretty Taiwaniin? Vanhemmat Boss-spedut ovat kuitenkin "japanilaisia" ja DS-1 on kuulunut Bossin tuotantoon alkuajoista lähtien. Voi hyvinkin olla. Tosiaan tuo taiwanin ds1 kuulostaa ainakin minusta transistorimaiselta, aika törkeä yläpää, jonka saa tosin hillittyä kääntämällä sen tonen klo 9.00 kohtaan. Sitten se vaan muuten menee tukkoon. Kuitenkin kovemmalla volyymilla toimii paremmin. Mutta kyllä mulla distortion-palikka jossain vaiheessa vaihtoon menee, esim MXR:n distortion + tai jotain. |
PoLFus 14.06.2003 17:13:50 | |
---|
Mutta kyllä mulla distortion-palikka jossain vaiheessa vaihtoon menee, esim MXR:n distortion + tai jotain.
Mulla on toi ja oon tosi tyytyväinen :D |
juici 14.06.2003 22:29:06 | |
---|
Vähän topiikista poikkeaa, mutta mistä vuodesta lähtien noita Bossin pedaaleita on valmistettu? -Hey! I Think I can see Uranus! -Nah, I have my pants on. --Oh... |
hemmo 14.06.2003 22:52:27 | |
---|
Vähän topiikista poikkeaa, mutta mistä vuodesta lähtien noita Bossin pedaaleita on valmistettu? Emoyritys Roland perustettiin vuonna 1972. Roland lanseerasi nyttemmin melko legendaariset RE-101, 201 jne. Spece Echot sekä BeeBaa ja BeeGee futsit. Alafirma Boss perustettiin noin v. 1975 ja eka tuote oli akustiselle tarkoitettu mikki+preamp The Boss. Vuonna 1976 tulivat ensimmäiset nykyisten kaltaiset pedaalit CS-1, PH-1, OD-1, DS-1, SG-1 jne. Säröä beibi! |
Jormaz 15.06.2003 01:54:06 | |
---|
Tuli vaan mieleen että mulla on vuoden -89 Guitar World jossa Zakk Wylde kertoo käyttävänsä (käyttäneensä) studiossa Metaltronix 100W nuppeja ja Bossin Super Overdrivea ja Crybaby wahia. Back to the 80's |
MeatPie 15.06.2003 01:55:47 | |
---|
Tuli vaan mieleen että mulla on vuoden -89 Guitar World jossa Zakk Wylde kertoo käyttävänsä (käyttäneensä) studiossa Metaltronix 100W nuppeja ja Bossin Super Overdrivea ja Crybaby wahia. Nykyään taitaa olla muuten sama, paitsi että Marshallin JCM800 käytössä? Aika karu rig. |
Aardfather 15.06.2003 02:24:07 | |
---|
MrGuitarist: Onko teillä muuten ollut japani- vai taiwanversioita noista ds1:stä? Mulla on tuo taiwanin malli ja sitä japanilaista on kehuttu parempisoundiseksi. Tuo ei oikeen minun setupissa soi nimittäin oikein hyvin :/ Dumb: Taiwanilaisia ovat nuo kaikki Bossin pedaalini. Noista Japanilaisista olen minäkin kuullut hyvää, mutta niitä ei kai Suomeen tuoda? Luigi: Niin, tai ymmärtääkseni niitä ei kai enää tehdä Japanissa, vaan tuotanto on siirretty Taiwaniin? Vanhemmat Boss-spedut ovat kuitenkin "japanilaisia" ja DS-1 on kuulunut Bossin tuotantoon alkuajoista lähtien. Jep, Bossin pedaalit valmistettiin ennen Japanissa ja myöhemmin tuotanto siirrettiin Taiwaniin, missä yhteydessä valitettavasti monet pedaalit koki pieniä muutoksia komponenttien suhteen ja näinollen soundit hieman muuttuivat ja yleisen käsityksen mielestä huonompaan suuntaan. Ite hommasin ensin DS-1:n Taiwan-version ja vähän sen jälkeen ostin eBaystä käytetyn Japan-version ja alkuun en oikein erottanut niissä mitään eroa, mutta myöhemmin kun vähän säätelin ja soittelin enemmän niin huomasin että kyllä se Japan-versio vaan kuulostaa paremmalta. Ero tulee paremmin esiin kun laittaa vähän kovemmalle. Ja testaus tuli tehtyä transistorivahvistimella ja kitaralla jonka mikit eivät ole aivan parhaimmasta päästä, joten ero tulee mitä luultavimmin vielä paremmin esiin putkivahvarilla ja kunnon mikeillä. - Aardfather |
Jormaz 15.06.2003 02:29:57 | |
---|
Huh, pelottavaa, vai että silleen. Nyt tää lienee aiheellista: "Soittakaa Paranoid!" Back to the 80's |
juici 15.06.2003 20:46:33 | |
---|
Emoyritys Roland perustettiin vuonna 1972. Roland lanseerasi nyttemmin melko legendaariset RE-101, 201 jne. Spece Echot sekä BeeBaa ja BeeGee futsit. Alafirma Boss perustettiin noin v. 1975 ja eka tuote oli akustiselle tarkoitettu mikki+preamp The Boss. Vuonna 1976 tulivat ensimmäiset nykyisten kaltaiset pedaalit CS-1, PH-1, OD-1, DS-1, SG-1 jne. Kiitos tiedosta Hemmo. The Feedbacks rocks/crunches! |