kostaja 30.06.2003 07:19:01 | |
---|
moro, mitäs akustisia pönttöjä suosittelette? Ítse omistan ovationin ja tahtoisin rinnalle täysverisen akustisen jossa hieman eri saundia.. hintaluokka vois pysyä kohtuullisen alhaalla! :) |
Fortune 30.06.2003 12:27:12 | |
---|
Mikä on kohtuullisen alhaalla? 500 eurolla saa jo ihan hyviä Yamahan kokokuusikantisia. |
kostaja 30.06.2003 14:31:57 | |
---|
no jotain tuota hintaluokkaa olin ajatellut..! Onko kellään kokemuksia Ovationin korean malleista? onko ne ihan surkeita verrattuna aitoihin? itselläni on jenkki ovatioini ja tahtoisin toisen mut ei viitsis niin kallista.. eli oisko koreasta mihinkään? |
Congi 30.06.2003 20:49:23 | |
---|
joku käytetty ovation olisi ihan jeessss...... |
PJS 01.07.2003 00:17:22 | |
---|
Osta hyvä kotiomainen Landola, itellä on tollanen JC-855 josta voit lukea arvostelun tuolta laitearviosta. Jeah!!! |
kostaja 01.07.2003 07:27:12 | |
---|
kerro mitä pidät siitä? landolasta tulee jotenkin epäilyttävä olo... hmm! |
Roberto 01.07.2003 10:52:02 | |
---|
kerro mitä pidät siitä? landolasta tulee jotenkin epäilyttävä olo... hmm! IMHO noi uudemmat ja ei-ihan-halvimmat Landolat pesee esim. Ovationit tai jotkut lakassa dipatut japanialaiset vehkeet 100-0. |
Fortune 01.07.2003 11:13:43 | |
---|
IMHO noi uudemmat ja ei-ihan-halvimmat Landolat pesee esim. Ovationit tai jotkut lakassa dipatut japanialaiset vehkeet 100-0. Jep, lämpöpuulandolat kuulostavat jo kitaroilta ja hyviltä sellaisilta. Toisin kuin oma elektroakustinen Landolani vuodelta 199x, se on tuhnuista tuhnuin eikä hengitä yhtään. |
Roberto 01.07.2003 17:59:50 | |
---|
Jep, lämpöpuulandolat kuulostavat jo kitaroilta ja hyviltä sellaisilta. Toisin kuin oma elektroakustinen Landolani vuodelta 199x, se on tuhnuista tuhnuin eikä hengitä yhtään. Hio lakat pois, luulis paranevan. |
Fortune 01.07.2003 18:20:10 | |
---|
Hio lakat pois, luulis paranevan. Itse asiassa ajattelin myydä ja hankkia Martinin :) Viilu on viilu. |
Master of reality 01.07.2003 19:08:01 | |
---|
Toi landola on kyllä hinnoitellut nykyään ittensä pihalle. Mul on semmonen 30 v. vanha Landolan nailonkielinen jossa oli 0.13 metallikielet yli puol vuotta ennenkuin tajusin vaihtaa ne nailonisiin. Kyllä voi sanoa että kestävä kitara kun ei mennyt miksikään. Niin no kyllä se satula vähän kului.. |
Roberto 01.07.2003 19:38:25 | |
---|
Itse asiassa ajattelin myydä ja hankkia Martinin :) Viilu on viilu. Ei huono idea! Osta multa Backpacker :) |
kostaja 02.07.2003 07:09:34 | |
---|
tosissaan innostuin hieman tuosta landolasta.. onkohan se todella ihan ostamisen arvoinen, jos ajattelis elektoaksutisen päräyttää.. itse omistan ovation usa-mallin niin niin.. pystyyköhän noista puhuun todellisuudessa samana päivänä!? mielenkiintoinen idea olisi mennä suoraan landolan tehtaalle pietarsaareen ja testailla skittoja kunne löytyy hyvä yksilö ja ostaa se sieltä sit pois.. vai onko tosiaan niin et landola on edelleen vaan paska suomalainen... |
Roberto 02.07.2003 08:57:50 | |
---|
mielenkiintoinen idea olisi mennä suoraan landolan tehtaalle pietarsaareen ja testailla skittoja kunne löytyy hyvä yksilö ja ostaa se sieltä sit pois.. vai onko tosiaan niin et landola on edelleen vaan paska suomalainen... Sinne vaan, kannattaa ehkä soittaa etukäteen ja varoitella. Mun mielestä kaikki Ovationit mitä olen ikinä kuullut on ihan hirveitä. En tajua. IMHO. |
Fortune 02.07.2003 09:19:36 | |
---|
Sinne vaan, kannattaa ehkä soittaa etukäteen ja varoitella. Mun mielestä kaikki Ovationit mitä olen ikinä kuullut on ihan hirveitä. En tajua. IMHO. Sähköjen kanssa oivia, mutta eivät ne tosiaan miltään puusta tehdyiltä kuulosta. Aika kuolleita. Jos asennoituu siten, että ne ovat nimenomaan elektroakustisia, niin ihan ok ne ovat. Ja Backpacker on sitten ehkä sitten ajankohtainen, kun noita täysikokoisia on pari-kolme :) |
C7 02.07.2003 10:20:09 | |
---|
Ostin n. kuukausi sitten Landolan JE-855, elekroakustisen jumbon. Rivissä oli kitaroita poikineen, joita kokeilin, sekä akustisesti, että Fenderin Acoustasonic SFX:n kautta. Oli Ovationia, Yamahaan, Martinia ym. laatukitaroita. Viimeisenä kokeilin Landolaa ja se oli siinä! Kitara minun makuuni, niin soitannollisesti, kuin soundillisestikin. Kitara oli, kuin tehty minun käteeni ja muhkea soundi miellytti heti. Kielet soi erinomaisessa balanssissa, bassokielet soi ylivoimaisesti parhaiten verrattuna muihin kokeilemiini. Sähkökitaramainen kaula ja kaunis ulkomuoto ja -näkö. Ainoa miinus on pariston sijainti, se on kopan sisällä, sinänsä outo ratkaisu...kieliä pitää reilusti veivata löysemmäksi, jotta pariston saa vaihdetuksi, mutta eipä tuota usein tarvitse tehdä. Kieltenvaihdon yhteydessä se käy parhaiten. Onpahan paremman näköinen, kun ei ole hirveätä "paristonpaikka-muoviklönttiä" kitaran kyljessä. Suosittelen lämpimästi, ainakin kannattaa kokeilla. Landolan JC-855 lienee sama kitara, ilman mikitystä ja sitähän jo kehuttiinkin edellä, hieno kitara sekin. Eikä tämä ole nykypäivän Landolan ainoa hyvä malli. Niitä löytyy! vanha, mutta edelleen elossa! |
Fortune 02.07.2003 10:43:57 | |
---|
Landolat kuulostavat tosiaan hyviltä, mutta ne kaulat eivät kyllä ole mieleeni yhtään, pienikätisenä Martinin, Taylorin, Yamahan jne. kaulat istuvat jotenkin paremmin. Omassa Landolassani on v-mallin paksuhko kaula, joka tuottaa parin tunnin soiton jälkeen helvetillisiä käsikipuja, joten kitaran vaihto olisi jo terveydellisistä syistä tärkeää. Kun sitä rahaa vain olisi. Ja noissa uusissakin Landoloissa tuntuu olevan kaikissa suht samanlainen kaulaprofiili kuin omassani. Sopii siis normaalikätisille, mutta ei tämmöiselle minitassulle. |
C7 02.07.2003 11:39:09 | |
---|
Ja noissa uusissakin Landoloissa tuntuu olevan kaikissa suht samanlainen kaulaprofiili kuin omassani. Ei suinkaan, ei uusissa Landoloissa ole V-mallista kaulaa, eikä missään nimessä paksua kaulaa, vaan kuten sanoin, erittäin miellyttävä, ohut ja kapea. Sopii hyvin myös pienikätisille. Käypä tutustumassa uudelleen. vanha, mutta edelleen elossa! |
Fortune 02.07.2003 12:22:44 | |
---|
Ei suinkaan, ei uusissa Landoloissa ole V-mallista kaulaa, eikä missään nimessä paksua kaulaa, vaan kuten sanoin, erittäin miellyttävä, ohut ja kapea. Sopii hyvin myös pienikätisille. Käypä tutustumassa uudelleen. Siis vasta noita räpläsin, profiili on ehkä u, muttei semmoinen kevytsoittoinen kuten vaikkapa Yamahassa. Kapeus on haitta eikä etu akustisissa IMHO. Soittakaa Arkanoid!
Osta Talman ja RG420, katso tori |
kostaja 02.07.2003 12:57:27 | |
---|
kaulasta sen verran että ovationin standard ballandeer usa:n kaula on paras mihin oo koskaan törmännyt.. sellanenku ois siin lantolasaki! :) |